{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.978 visninger | Oprettet:

Brækket kraveben / hvornår må jeg cykle/arbjde igen {{forumTopicSubject}}

hej alle

Jeg brækkede mit kraveben den 3/11/2013 i en fodbold kamp røg på sygehuset og fik at vide det var brækket lige over men sad ellers fint. Har været til kontrol 2 uger efter og fik at vide at det groede fint sammen, og fik en ny tid den 10/12 /2013 til kontrol om det var groet sammen..

De første 2 uger kunne jeg slet ikke bruge armen, kunne ikke løfte den uden det gjorde sindsygt ondt. nu er der gået 3 uger og kan så småt bruge armen kan løften den til lige over hovede højde (ikke helt over hovede endnu)kan ikke løfte noget uden det gør ondt...

Mit spørgsmål er så hvornår må jeg begynde på arbejde igen (Arbejder som tømrer) og hvornår må jeg cykle MTB igen og spille fodbold..

Fik ikke noget at vide af lægerne om hvornår jeg kunne begynde på det ene eller det andet.. eller om der er noget genoptræning

Er der nogen der har prøvet noget ligne som har nogle erfaringer

Vh Carsten

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Brækket kraveben / hvornår må jeg cykle/arbjde igen
  • #2   25. nov 2013 Jeg fik af vide at jeg skulle vente 3-4 måneder før jeg måtte cykle da der ellers var for stor risiko for at det ville brække igen hvis jeg styrtede, men begyndte at køre til og fra skole efter 3 uger og stille og roligt mtb og bmx efter 4 uger. Dog var det først efter ca 6 uger at jeg begyndte på at kunne give den en smule gas igen uden at det gjorde ondt. Men spørg din læge, hvis det gør ondt at køre eller arbejde så lad hver smiley

• #3   25. nov 2013 Snak med din læge.......

• #4   25. nov 2013 Jeg fik afvide at jeg skulle lytte til min krop, og selvfølgelig overveje risikoen om at et ekstra styrt kunne forekomme, men mener at jeg var i fuld gang igen efter to måneder, er dog stadig virkelig bange for at lave samme type styrt igen (hen over styret), så får tit et godt sus igennem systemet, men det jo heldigvis kun mentalt..

• #5   26. nov 2013 Du kan mærke når du kan arbejde igen..

Spis kalkrig kost, og sørg for at bevæge dig / det du kan.. En knogle er typisk et lille år om at hele 100% - jo yngre man er jo hurtigere celledelinger, og jo hurtigere heler knoglerne.

• #6   26. nov 2013 Tak for alle svarene smiley er begyndt at bruge armen lidt men kan mærke når jeg har vært igang mere en 1-2 timer så spænder min nakke helt op og får ondt i brudet igen og bliver vildt træt.... når jeg siger jeg er igang så betyder det jeg går ture med hunden holder snoren i den gode hånd og den trækker ikke.. kan tydeligt mærker min krop siger fra, så må bare blive hjemme, bare træls når man plejer at have et fysisk arbejde og dyrke sport 4-5 gange i ugen og så ligepludslig slet ingen ting kan lave så bliver man lidt rastløs smiley

• #7   27. nov 2013 Jeg væltede på MTB sidste år, og slog skulderen der gik ihvertfald 1-2 mdr før jeg kunne bruge armen igen, men det var mere koncentreret i AC leddet (mellen kravebenet og skulderen) Arbejdede også som tømrer.

Kommentér på:
Brækket kraveben / hvornår må jeg cykle/arbjde igen

Annonce