{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.931 visninger | Oprettet:

Brækket kraveben {{forumTopicSubject}}

Hej, er 14 år og brækkede kravebenet igår lige omkring skulderbuen i en parkour ulykke. Har et par spørgsmål, da jeg har forventninger til at starte til DH her til foråret 2012
Hvis jeg træner det op og får rørt det, vil det så nå at hele ordenligt så jeg kan starte op til DH?
Bliver det helt normalt igen?
Hvor lang tid går der ca, før jeg kan dyrke idræt (tennis og fodbold) igen, uden probemer?
Håber på mange svar og gode råd smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Brækket kraveben
  • #1   16. jun 2011 Tror sagtens du kan nå at blive klar til foråret. Jeg er også 14 år og jeg brækkede mit kraveben også ude omkring skulderen for cirka to en halv måned siden og mærker næsten ikke noget til det længere. Jeg kunne allerede cykle normalt efter 3 uger og begyndte på at køre freeride og dh efter 6 uger.

God bedring vh. Niklas

• #2   16. jun 2011 tror du skal snakke med din læge om dette, der er næppe nogen der kan give dig et ordenligt svar herinde...

• #3   16. jun 2011 hej,

den 18 marts i år brækkede jeg mit kraveben præcis samme sted som dig.

jeg startede med styrketræning efter ca. 1 måned, og mit er ved at have det rigtig godt igen, dog har jeg stadig ondt om morgenen, især hvis jeg har ligget på den side.

Du må endelig ikke lade være med at bruge kravebenet, selvfølgelig skal det have masser af ro i starten, men efter ca. 7-10 dage smed jeg slyngen, og startede stille og roligt op i fitnesscenteret igen.

efter ca 1 måneds træning, med få kg, trænede jeg igen normalt. smiley

Husk at lytte til din krop og stop endelig når noget gør ondt.

Jeg har en kammerat der brækkede hans kraveben, og han beholdte slyngen på i over 1½ måned, og undlod at bruge armen/skulderen og han er stadig meget mere mærket af det, end jeg er.

Jeg er forresten 23, så du burde hele lidt hurtigere end jeg smiley

skriv endelig hvis du skal vide noget

• #4   16. jun 2011 Tak for svarene, nu er jeg mere rolig! smiley har nemlig læst 2 historier om en som stadig mærker det småt efter 8 år og en efter 2-3 år.. Har tænkt mig, at starte langsomt op efter 10 dage og lave nogen øvelser som lægen sagde at jeg skulle lave efter 10 dage smiley

• #5   16. jun 2011 Og forresten så sidder min venstre skulder lidt lavere end højre, pga slyngen, vil det altid være sådan?

• #6   16. jun 2011 miin højre skulder hænger og det vil den gøre i noget tid. Men det skulle gerne blive normalt lige så lansomt imens jeg vokser. Det er i hvert fald det min læge har sagt.

Kommentér på:
Brækket kraveben

Annonce