{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.892 visninger | Oprettet:

Brækket kraveben vs forsikring!? {{forumTopicSubject}}

Brækket kraveben vs forsikring!?

Måske ikke det rigtige sted at spørge, men tænkte at nogle af jer, har erfaring med det!?

Jeg brækkede mit kraveben for lidt over et halvt år siden på vej hjem fra arbejde (cykel, hvor kæden knækkede)... (mistede ca. 4 ugers arbejde)
Efter ca 2 1/2 måneds pause, følte jeg mig klar igen og tog på en rolig træningstur til vejle (DH), hvor jeg uheldigvis smutter på en rod, og rammer et træ med samme skulder = kravebenet brækker op igen..

Nu ca. et halvt år efter anden gang, kan jeg ikke holde ud at sove på den tidligere brækkede side (venstre) eller sove med min venstre arm oppe ved hovedet.. (begge ting jeg gjorde førhen). Jeg kan fx. ikke holde ud at have min kærestes hovede liggende på skulderen..
På arbejdet, mærker jeg også til det, når der skal flyttes/hentes lidt tungere ting..

Jeg har læst og hørt mange steder, at man skal melde det til forsikringen...?
Er der noget at hente evt. tabt arbejdsfortjeneste, mén af det, osv.!?

Evt. nogle der har erfaring med dette!? smiley

Mvh.
Mikkel

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Brækket kraveben vs forsikring!?
  • #1   20. aug 2013 - Groth - - jeg blev engang kørt ned og der fik jeg penge af deres forsikring, jeg mener det hed svig og smerte og tabt arbejdsfortjeneste.

• #2   20. aug 2013 Har også din fagforening. De giver også noget i sygdoms tilfælde.

• #3   20. aug 2013 Fritids og ulykkes forsikring har du sådan en?

• #5   20. aug 2013 Hej.

ØV, først og fremmest.

det kan, så vidt jeg ved, kun dækkes af din egen forsikring. ulykke, sygdoms eller livsforsinkringer- alt efter hvordan du er dækket.

I og med det er en skade sket i fritiden, er der ikke noget med dækket arbejdsfortjeneste og erstatning fra det offentlige eller arbejdet - du kan måske få dækket din tabte fortjeneste, hvis du selv er dækket ind.

Hiv fat i din forsikring, fagforening eller ligende. Hvis du ikke er dækket, så har kommunen tilbud om syge dagpenge i nogle tilfælde som måske kan hentes.

for erstatning skal det være en arbejdsskade, pådraget på arbejde -som gør du ikek længere kan arbejde.

Al held fremover. - Og pas på de træer, de er snedige er de. ;o)

• #6   20. aug 2013 Det med at der er ting du ikke kan tror je er ret naturligt efter et brækket kraveben. Jeg kan fx ikke tage benpress i fitness da tingen man har over skuldrene så trykker for hårdt ned på det. Kan heller ikke tage alm backsquats da stangen så hænger skævt.
    Den med din kærestes hoved oplever jeg også lidt til - eller ikke lige din kæreste, men de piger jeg omgås med.
    Mit kraveben brækkede i Januar så det er et godt stykke tid siden!

• #7   20. aug 2013 Hvis du var på vej hjem fra arbejde og ulykken sker, så er det faktisk en arbejds ulykke... Og kan derfor også meldes til arbejdsgivers ulykkesforsikring.. Sammetidig dækker din egen fritids ulykke forsikring også... Det eneste spørgsmål er om du kan få konstateret et varigt mén, men det er finder du kun ud af ved at melde det... Og du har 3 år til at melde det i...

• #8   20. aug 2013 Kontak din fagforening og forsikring, de har meget bedre styr på det end os cykelnørder smiley

• #9   20. aug 2013 Jeg tror det det er lidt for sent at melde dette, om det er en arbejds ulykke eller ej.. det skulle være noget af det første du gjorde da skaden skete..

• #10   20. aug 2013 Man har et helt år til at melde evt arbejdsskader, self jo før jo bedre, men det er ikke for sent.

Kommentér på:
Brækket kraveben vs forsikring!?

Annonce