Brækket kraveben vs forsikring!? {{forumTopicSubject}}
Brækket kraveben vs forsikring!?
Måske ikke det rigtige sted at spørge, men tænkte at nogle af jer, har erfaring med det!?
Jeg brækkede mit kraveben for lidt over et halvt år siden på vej hjem fra arbejde (cykel, hvor kæden knækkede)... (mistede ca. 4 ugers arbejde)
Efter ca 2 1/2 måneds pause, følte jeg mig klar igen og tog på en rolig træningstur til vejle (DH), hvor jeg uheldigvis smutter på en rod, og rammer et træ med samme skulder = kravebenet brækker op igen..
Nu ca. et halvt år efter anden gang, kan jeg ikke holde ud at sove på den tidligere brækkede side (venstre) eller sove med min venstre arm oppe ved hovedet.. (begge ting jeg gjorde førhen). Jeg kan fx. ikke holde ud at have min kærestes hovede liggende på skulderen..
På arbejdet, mærker jeg også til det, når der skal flyttes/hentes lidt tungere ting..
Jeg har læst og hørt mange steder, at man skal melde det til forsikringen...?
Er der noget at hente evt. tabt arbejdsfortjeneste, mén af det, osv.!?
Evt. nogle der har erfaring med dette!?
Mvh.
Mikkel
jul 2010
Følger: 1 Cykler: 1 Emner: 12 Svar: 130
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 16 Cykler: 3 Emner: 71 Svar: 5.236
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 57 Cykler: 6 Emner: 91 Svar: 1.079
aug 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Cykler: 5 Emner: 69 Svar: 365
ØV, først og fremmest.
det kan, så vidt jeg ved, kun dækkes af din egen forsikring. ulykke, sygdoms eller livsforsinkringer- alt efter hvordan du er dækket.
I og med det er en skade sket i fritiden, er der ikke noget med dækket arbejdsfortjeneste og erstatning fra det offentlige eller arbejdet - du kan måske få dækket din tabte fortjeneste, hvis du selv er dækket ind.
Hiv fat i din forsikring, fagforening eller ligende. Hvis du ikke er dækket, så har kommunen tilbud om syge dagpenge i nogle tilfælde som måske kan hentes.
for erstatning skal det være en arbejdsskade, pådraget på arbejde -som gør du ikek længere kan arbejde.
Al held fremover. - Og pas på de træer, de er snedige er de. ;o)
jun 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Cykler: 2 Emner: 60 Svar: 1.124
Den med din kærestes hoved oplever jeg også lidt til - eller ikke lige din kæreste, men de piger jeg omgås med.
Mit kraveben brækkede i Januar så det er et godt stykke tid siden!
aug 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Cykler: 3 Emner: 44 Svar: 260
jul 2012
Følger: 6 Følgere: 8 Emner: 59 Svar: 1.341
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Cykler: 1 Emner: 33 Svar: 94
jul 2012
Følger: 6 Følgere: 8 Emner: 59 Svar: 1.341
Brækket kraveben vs forsikring!?