1.891 visninger
|
Oprettet:
Ondt i ryggen {{forumTopicSubject}}
Hej,
jeg er for kort tid siden begyndt at cykle på racer. Men på ture over 25 km får jeg ondt i ryggen, eller lænden. Er detnormalt for en nybegynder? Hvad kan jeg gøre, sidder jeg forkert, eller er det et spærgsmål om styrketræning af ryggen?
Carsten
sep 2011
Følger: 1 Cykler: 1 Emner: 2 Svar: 51
men efter jeg har stillet min cykel ind, samt fået godt råd fra venner og proffs,
er det afhjulpet, kun ved at ændre indstillingen af cyklen.
denne her hjalp en del på dit problem.
http://aktivtraening.dk/cykel
okt 2011
Følger: 3 Følgere: 1 Cykler: 3 Emner: 12 Svar: 179
I løbet af i år har jeg stille og roligt øget distancen, så jeg uden problemer cykler træningsture på 60-80km. uden ubehag. Jeg har sågar cyklet 100km. "Rundt om Horsens" i Søndags, og der var det ikke ryggen der var træt. Til gengæld synes jeg stadig at jeg kan mærke en snert i lænden, når jeg cykler en kortere tur på en times tid, med max. intensitet. Tror det skyldes at jeg spænder i lænden når jeg træder hårdere i pedalerne, samt at jeg kører med så høj puls, at musklerne syrer til.
Så ja, tror det er normalt for nybegyndere at få ondt i lænden, når man begynder på racercykel. Så med mindre der er noget galt med størrelsen eller indstillingen af din cykel, tror jeg simpelthen at det skal cykles væk Styrketræning af ryg og mave kan sansynligvis også hjælpe på problemet.
jul 2012
Følger: 1 Emner: 21 Svar: 50
Ud over det så ar min frempind umiddelbart for lang, så der vil jeg prøve at sætte en lidt kortere på og se om det giver lidt forskel. og ellers er det bare tilvæning og træning der må til så
Tak for hurtig hjælp
feb 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Cykler: 2 Svar: 9
okt 2011
Følger: 3 Følgere: 1 Cykler: 3 Emner: 12 Svar: 179
Uddrag fra Dennis's link:
Har rammen et hældende overrør, måler du en vandret linje fra midten af samlingen på kronrøret og overrøret C til sadelrøret eller -pinden B, hvor punktet markeres med tape. Herefter er det nemt at måle fra midten af krankboksen op til tapen.
feb 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Cykler: 2 Svar: 9
aug 2011
Følger: 1 Cykler: 1 Svar: 27
Disse øvelser kan uden tvivl hjælpe dig til at styrke din core, og muligvis afhjælpe problemer
jan 2012
Følger: 5 Følgere: 4 Cykler: 3 Emner: 22 Svar: 626
Ondt i ryggen