{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.562 visninger | Oprettet:

Ondt i ryggen {{forumTopicSubject}}

Jeg har problemer med at få ondt i det nederste af ryggen. Det er efter en lille times tid at problemet opstår. Har forsøgt at vinkle sadlen lidt fremover, men det giver ikke den store forskel. Nogen forslag, saddel højde, størrelse på stel ect. ? Jeg er 172, og køre på en Trek str. 56. Der skal lige siges, at jeg kun ca. har kørt 200 km på den.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ondt i ryggen
  • #2   30. apr 2011 Du er muligvis for svag i ryggen. At cykle kræver en del af ens ryg, specielt hvis man cykler langt. Mit andet bud ville være, at den cykel du har er for stor til dig. Jeg kører selv på en 54'er, og er 173, og jeg ville nok have valgt mig en 53'er eller 52'er set i bagspejlet, hvis ikke det var fordi, at jeg stadig voksede:-)

• #3   30. apr 2011 Det var jo nok det jeg frygtede. Syndes bare at kunne huske at den sidste Trek racer jeg havde var en str 56. Vil prøve bikefit.dk og se hvad det giver, ellers er der nok ikke andet at gøre end at bide i det sure æble, og sælge og købe en ny ;-(( Nogen der vil købe en ny Trek 5.9 str 56 smiley

• #4   30. apr 2011 Jeg er 173 og kører på en størrelse 54 i Trek..

• #5   30. apr 2011 Føler du dig tilpas på rammen og har du ikke saddelpinden i bund, så passer rammen dig. Har du det? Såfremt du har det, så er det din lænd der er problemet. Du skal gå i gang med at træne den med rygbøjninger 3-4 gange om ugen af eksempelvis 25*3 gentagelser evt. med kilo, hvis/når din ryg bliver stærk og udholdende nok:-)

• #6   30. apr 2011 Saddelpinden er ikke i bund, og afstanden til styret passer med det jeg får på Bikefit.dk. Jeg har prøvet at sænke sadlen yderligere, så ser vi om det hjælper. Styret sidder måske rigeligt højdt, i forhold til hvad Bikefit.dk siger, men det skulle vel ikke gøre det være ? Rygøvelser kunne også være vejen frem. Var sku også træt af at skulle af med den igen ! !

• #7   30. apr 2011 Det er et spørgsmål om tilvænning. Få kørt noget mere på den og så vil du se at det bliver mindre og mindre.
    Du kan sagtens vænne dig til at køre på en str. 56, jeg selv er ca. ligeså høj som dig. jeg kører en str. 55 og jeg har det rigtig godt på min.
    har en ven der er 176 som kører en 59, han sidder fint. Det er meget individuelt. men jeg er overbevist om at du kan vænne din ryg til rammen. Da det også er en slope-ramme du har så tror jeg problemet nemmere går over.
    håber det kan hjælpe dig
    Daniel

• #8   30. apr 2011 Gå i gang med nogle rygbøjninger i et antal og sæt der passer dig, og du vil forholdsvis hurtigt komme over problemet.

• #9   30. apr 2011 Havde samme problem, bid i det sure æble og få kørt en masse, kombiner det med en masse rygbøjninger, 50+ om dagen burde ikke være et problem smiley

• #10   30. apr 2011 samme problem har jeg haft de sidste 2-3 år, Den Scott Addict som jeg har bygget i år - giver mig ikke preblem med ryggen - har da kørt 4 timer i træk nu uden problem - det er en str. 54 og løs sadelpind - er 180 høj - kører med en længere frempind og sadlen er rimelig højt oppe. Måske skulle du dreje dit styr lidt mere opad og så bruge flere positioner på sytret og også nede i grebene. Det har jeg vænnet mig til i år.

Hvad der har hjulpet mig kan jeg ikke lige se - rygøvelser er det ikke - det er nok mere end 28 år siden jeg har lavet rygøvelser

• #11   30. apr 2011 Rygbøjninger er ikke løsningen " det kan hjælpe " det er nyttesløst at træne ryggen hvis cykling ell indstillingerne på cyklen ikke er korrekte ! Man træner da vel ikke sin ryg, for så at skade den igen på cyklen...

• #13   1. maj 2011 Jeg vil prøve at justere lidt mere, iforhold til hvad jeg fandt ud af på bikefit.dk. Jeg har sænket sadlen med ca 5mm, meget syndes jeg, syndes egentlig det passede mig, men..., så må vi se hvad det giver. Men det kan jo ikke skade at træne sin ryg muskler lidt op smiley

• #14   1. maj 2011 Jeg har samme problem, tilter jeg sadlen længere fremover, gør det ikkr ondt i ryggen men fuck hvor bliver jeg da træt i armen/hænderne smiley men har nu fået en indstillig der gør, at jeg kan kører små 60 km og så kun lige ane ryggen :). Så nu tror jeg at det kun drejer sig om træning og få lagt nogen km i ben og ryg !!

• #15   1. maj 2011 Styret blev sænket med en hel ring, og sadlen ca 5 mm. Køret idag godt 38 km på 1:18 uden de store problemer. Kunne mærke ryggen lidt, men slet ikke som igår, så jeg trot der er håb. Føler ikke at sadlen skal længere ned, så får jeg problemer med mine knæ. Sadlen er tiltet lidt forover, og det føles rigtig. Der skal måske lidt fin justering til, men tror det begynder at ligen noget. Mange tak for hjælpen ! ! !

Kommentér på:
Ondt i ryggen

Annonce