Hjælp til skivebremser {{forumTopicSubject}}
Hej foliens.
Jeg har købt mig en brugt MTB, som kører fortræffeligt, men der er problemer med forbremsen, som tidligere ejer havde nævnt, men jeg tænkte det kunne jeg snildt ordne.
Jeg skriver lige problemerne og håber nogen kan hjælpe mig med nogen brugbare inputs Bremserne er tektro draco 2.
1) bremsen går på: jeg har løsnet kaliberen, trykket bremsen ind og strammet igen, men lige lidt hjælper det. Nogle forslag til hvad der ellers kan gøres?
2) tidligere ejer siger der er kommet noget olie på skive/klodser: jeg har skiftet klodser, og slebet skiven let med sandpapir (et råd jeg fandt på nettet). Er der noget at gøre her, eller er det ny skive? Jeg har kalkuleret med at skulle have ny skive, men kan den gamle reddes vil det da være bedst
3) i tilfælde af ny skive, har jeg opdaget at gevindet på den ene skrue i 6 bolts låsen er helt smadret i gevindet, og nej jeg har ikke selv forsøgt og derved smadret det Kan man selv borre skruen ud, eller noget andet, eller er det af sted til den lokale cykelsmed?
På forhånd tak
jan 2011
Følger: 4 Følgere: 6 Emner: 17 Svar: 464
jan 2014
Følger: 1 Følgere: 12 Emner: 13 Svar: 45
feb 2006
Følger: 18 Følgere: 17 Cykler: 5 Emner: 8 Svar: 98
aug 2014
Følger: 4 Følgere: 20 Cykler: 2 Emner: 11 Svar: 86
De fås i forskellige afstøbninger men brugen og effekten er nogenlunde det samme. De virker bedre end at stå og bøvle i flere timer med det (overdrivelse fremmer forståelsen )
jan 2014
Altså, så jeg borer bare et lille hul i skruen, og så drejer jeg én af de der djævle i linket ned i, og kan så dreje skruen fri, eller hvordan er fremgangsmåden?
For så vil jeg da af sted i Harald med det samme, for som Frederik skriver, så løser jeg nok både 1 og 3 ved at skifte skiven
jul 2012
Følger: 6 Følgere: 8 Emner: 59 Svar: 1.341
Hvis det er gevindet så er er du nok nød til at få lavet gevindet i navet med en helicoil
jan 2014
Så jeg kan godt bruge en ornepik/skrueudtrækker? Eller er det nemmere bare at lave en lige kræv i skruen?
aug 2014
Følger: 4 Følgere: 20 Cykler: 2 Emner: 11 Svar: 86
sep 2012
Følger: 7 Følgere: 8 Cykler: 1 Emner: 4 Svar: 593
sep 2010
Følger: 1 Svar: 16
jan 2014
Tak for alle de gode råd, det er rart der findes hjælpsomme mennesker
Hjælp til skivebremser