{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.884 visninger | Oprettet:

Jesper H
Jesper H
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Hjælp til skivebremser {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har skaffet mig en gammel dame af en havelåge somjeg har tænkt mig at begynde at cykle på, det er en MTB Giant XTC2 med skivebremser.

Men skivebremserne virker ikke. Stemplet i bremse kaliberen sidder fast.

Så her kommer lige et par spørgsmål:

1. Hvordan får jeg stemplet ud af kaliberen?

2. Hvordan udlufter jeg bremserne?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til skivebremser
  • #1   8. apr 2010 Det bedste du kan gøre er at gå ned til din cykel handler og lade dem gøre det...

• #3   9. apr 2010 hvis stemplet sidder fast skal kaliberne skildes ad og stemplerne tages ud og så renses og smøres med den olie/ væske bremsen bruger men hvis du ikke har prøvet det før vil jeg også anbefale at gå til cykelmekanikeren.

• Jesper H
    Jesper H Tilmeldt:
    apr 2010

#4   11. apr 2010 At gå til cykelhandler lære jeg ikke noget ved! Jeg har nu også lavet mange mange bremser på biler så det kan vel ikke være så svært!

Bremserne hedder MPH og er nok Giant eget mærke.
    Jeg har skilt kalibrene ad men stemplet sider meget fast og jeg har prøvet at bruge trykluft til at få dem fri uden held, er der et fif til af få dem løsenet?

• #5   11. apr 2010 det er næsten det samme som skivebremser på en bil dog skal du nok bruge trykluft til at puste stemplerne ud med plejer at virke hvis man er tolmodig hvis du da har nok tryk på. når du har pustet dem ud så tør det af med en klud og smør det med det væske eller olie du skal udluft den med og pres det ind igen så skulle den være der mener det er dot til giants bremser man skal bruge smiley

• Jesper H
    Jesper H Tilmeldt:
    apr 2010

#6   13. apr 2010 Super tak for det Steffen d.
    Jeg kør på smiley

Kommentér på:
Hjælp til skivebremser

Annonce