{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.147 visninger | Oprettet:

Lock out Rock Shox virker ikke {{forumTopicSubject}}

Hej kan man få noget Rock Shox lockout værk til forgaflen som virker (til at sætte på styret)

Det virker aldrig helt som det skal det jeg har.
Jeg cykler 13km hver vej ud til skoven. Så det ville bare være rat hvis det virkede hver gang.

Her er navnet på min forgaffel:
RockShox Reba RL, Pushloc lock-out, QR15, OverDrive 2, 100mm travel

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring af Lejlighed/Værelse 1.500 kr.
  • Utæt dør/dør binder 1.500 kr.
  • Ophæng af gardiner og fladskærm 500 kr.
  • Skift af tag 4.500 kr.
  • Opsætning af rullegardin, plisségardin, hattehylde og spejl 800 kr.
  • At smitte gaskomfuret til genbrug. Tager den ned fra 5. sal. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lock out Rock Shox virker ikke
  • #1   2. apr 2014 Det er temmelig sikkert dit kabel som driller.. Jeg satte et campagnolo gearkabler på dengang jeg kørte med Rockshox. Det virkede..

• #2   2. apr 2014 Hej jeg syntes at mit kabel køre godt i inderkablet.
    Men det køre ikke så godt oven på selve forgaflen.
    Når cyklen har været til service køre det 1-2 uger og så er det det samme igen.

• #3   2. apr 2014 Desværre en kendt fejl

• #4   2. apr 2014 Har gaflen nogen sinde fået et service.

Hvis dæmper siden mangler olie, virker lockout funktionen ikke.

• #5   2. apr 2014 Hvis den er under 2 år bør de skifte selve lockout enheden i gaflen u/b i den biks du har købt cyklen...

• #6   3. apr 2014 Nej forgaflen har ikke fået service endnu.
    Cyklen er 5 md. gamle og har kørt 500km

• #8   3. apr 2014 Det er en kendt fejl på RockShox Reba RL gafler, fjederen i lock-out mekanismen er ikke kraftig nok, og det resulterer i, at lock-outen ikke fungerer optimalt.
    Hvis du gerne vil beholde remoten på styret, så kan du sætte et inderkabel i med så lille diameter som muligt, i et større yderkabel, på den måde eliminerer du friktion i kablet, medmindre selvfølgelig der kommer snavs ind.
    Hvis ikke du bruger din remote alligevel, kan du skrue lock-out mekanismen ud af den gaffel(24mm top), og "poppe" fjederen ud af sit "hul", så fungerer lock-outen som en normal lock-out uden remote. Du kan evt. skruen en skrue i den blå skive, så den er nemmere at få fat i, eller file et par slidser i den blå skive, som du kan gribe i.

Venlig Hilsen
    Jacob

• #9   3. apr 2014 Som opfølgning på Jacop Ps forslag, er der her en rigtig velskrevet guide til at afmontere remoten:
    https://docs.google.com/file/d/0B1AoGIWBz4H1YWNhYWRkODYtNzRiNi00YTA1LTlmMjctNmQzOWQwMDdiZGFl/edit?hl=en&pli=1

• Lasse J
    Lasse J Tilmeldt:
    okt 2010

Følger: 1 Svar: 5
    #11   3. apr 2014 Hmm.

Har lige bestilt en LTD 29 årg 14. Den har netop samme gaffel, - håber da ikke jeg skal døje med lock outen efter de første 10 ture.

• #12   3. apr 2014 Mange tak for alle jeres svar.
    Jeg bruger min lock out hver dag.
    Jeg har ikke helt bestemt om jeg skal forsøge at lave det igen igen.... Eller lave en fløj møtrik (på min laserskære, på arbejde) så jeg bare ordner det med hånden.

• #13   4. apr 2014 Jeg har selv lavet den lille modificering, og synes det fungerer fint. Det trods alt bedre at have en finger lock-out der virker, end en på styret der ikke virker, så man alligevel er nød til at dreje på lock-outen på gaflen.

• #14   4. apr 2014 Min remote på min Reba RL 29 virker fint (indtil videre), men jeg tror alligevel jeg vil afmontere den. Jeg slår den kun sjældent til og fra, så jeg vil hellere slippe for ekstra kabel og knap på styret. På min gamle mtb sad havde jeg ikke remote. Det virkede fint at føre en hånd ned til gaflen, de få gange jeg skulle slå til eller fra.

• Martin N
    Martin N Tilmeldt:
    aug 2014

Følger: 1 Svar: 1
    #15   28. mar 2017 Når man bruget lock out. For eller bag dæmper. Skal den så låse 100% Jeg har en CANNONDALE HABIT 4 alu 2015 model. Nogle som ved noget

Kommentér på:
Lock out Rock Shox virker ikke

Annonce