{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.035 visninger | Oprettet:

Problemer med Lock out på Rock shox Reba SL {{forumTopicSubject}}

Hej CG

Håber at der er nogle kloge hoveder herinde der kan hjælpe mig.

Efter at have været ude på en ret våd og mudret tur, virkede min lock out ikke mere. Man kan sagtens slå den til, men den slår ikke selv fra. Man kan nemt dreje den fra og til nede på gaflen.
Mit gæt på problemet er at der sidder en form for fjeder under den sorte plastik møtrik som måske er knækket eller hoppet af.
Mit spørgsmål er så bare om man kan skrue den sorte møtrik af uden at man får alt muligt i hovedt, og hvad skal man være op mærksom på.

Mvh. Thomas

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer med Lock out på Rock shox Reba SL
  • #1   15. maj 2012 Det er et kendt issue med rock-shox gafler. Det er ikke nødvendigvis noget der er knækket.

Jeg ville tag den til din lokal shop og sige det til dem.

(har samme problem med min men lever med det uden problemer)

• #2   15. maj 2012 Hej Michael
    Du tror ikke at det er noget som man selv kan ordne, der er vel ikke noget luft tryk i den side af gaflen.
    Jeg har også levet med det i et stykke tid og det er gået fint, men det havde været meget rart hvis det virkede.

• #3   15. maj 2012 Jeg havde samme problemer.. Kablet skal smøres uretfærdigt meget for at kunne slå tilbage med det samme uden problemer.. Har af samme årsag fjernet den, og bevæger nu bare hånden 20 cm ned på gaflen for at slå den fra manuelt..

• #4   15. maj 2012 Det virker hver gang.. heh

• #5   16. maj 2012 jeg har haft det sammen problem med min gaffel og jeg skilte selve låsen som er på styret ad og renset den for snavs og gav den noget olie så virket den igen og det kan du gøre selv også når den er monteret på styret

• #6   22. maj 2012 Jeg forsøgte at skille den ad, og fik en sort cylinderformet tingest op men en fjeder inden i og en plade i bunden til at åbne og lukke for olien så den kan låse. Jeg kunne så ikke rigtig skille den mere ad for at stramme fjedren op smiley Har smurt kablet rigtig godt igennem med silicone fedt uden held, har også prøven at lave en slisk på den blå skive som kablet drejer på gaffelbenet hvor at jeg monterede en fjeder der skulle hjælpe med at skubbe skiven virkede heller ikke. Har også prøvet det med låsen på styret uden held. Så foreløbig bliver den bare manuelt smiley

Kommentér på:
Problemer med Lock out på Rock shox Reba SL

Annonce