1.347 visninger
|
Oprettet:
Gode råd søges ! {{forumTopicSubject}}
Hej gutter, og gut'inder
Jeg har lige købt mig en Trek Elite 9.7 Carbon 2012.
- Jeg er bare TOTAL ny på cykel området
Så derfor søger jeg lidt gode råd, tips, og erfaringer.
- Jeg vil jo gerne undgå at ødelægge cyklen af, og få det bedste ud af tiden på cyklen
Jeg tænker på sådan noget som vedligehold, hvilken kædespray der duer, hvilke dæk der er gode, tips til vask, nogle gode letvægts skærme? osv. osv. osv..
PS. Vil ikke hive den med i skoven før jeg har kørt et lille års tid eller to på landevejen.
Alt modtages med et tak og et smil
aug 2011
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 33
Der er meget langt til den lokale cykelhandler, og han tager virkelig fat, når det skal betales, så håbede lidt på nogen kunne anbefale en god kædeolie/spray, som vil være god til kørsel på vej (og en til i skoven, hvis der er forskel?). Så vil jeg nemlig bestille den på nettet
Hvordan renser i kæden, hvis der sidder godt med "sort" olie og sand?
- Vil rensebenzin kunne klare det?
Eller er det et no-go, og der skal bruges noget andet?
Søger et bare letvægtsskærme, til at cykle i vådt vejr
- Ingen skærme er selvfølgelig lettere, men gider helst ikke blive alt for våd på røven, hvis der er vådt
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Cykler: 5 Emner: 38 Svar: 222
Skal du have skærme på, så bare køb et par skærme.. Du siger du er ny, så går jeg ikke udfra du kører seriøst, eller kører om noget der betyder noget.. Igen, "de bilige" uden de er alt for billige.. Man kan faktisk også få nogle der er lige til at klikke på/af.. Hva de hedder, og hvor man finder dem, pas..
Ang renze-benzin: JA! Hvor sundt det er for cyklen ved jeg ikke, men jeg bruger det i hvertfald til min kæde.. Det tager det så let som ingen ting.. Kan anbefales..
Udover det, så vil jeg bare sige du skal tæske cyklen! Behandl den med fornuft, pas, puds og plej den.. Når du har gjort det, så slæb den med på en mudderet tur i skoven, også om igen Synes bestemt ikke du skal vente et år.. Kør nogle ture til du er tryg ved at cykle på den, som Kryll siger.. Men, jeg tør næsten love dig for du bliver grebet af det, bare ved første tur
Held og lykke med det, god vind!
dec 2012
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 61
maj 2011
Følger: 3 Følgere: 1 Cykler: 1 Emner: 13 Svar: 41
et populært mærke til en ok pris.. du kan altid tjekke price runner for at se hvor de er billigst
okt 2010
Følger: 22 Følgere: 21 Cykler: 13 Emner: 174 Svar: 894
feb 2006
Følger: 24 Følgere: 22 Cykler: 17 Emner: 69 Svar: 706
http://velob2b.com/green-oil/
jul 2012
Følger: 6 Følgere: 8 Emner: 59 Svar: 1.341
En MTB er bygget til at blive brugt i skoven, find en nogle og køre sammen med, evt. den lokale klub, de tager med kyshånd imod nye folk, og kan give dig alt den viden du har brug for at kunne komme i skoven og have det sjovt
Af skærme vil jeg anbefale dig Marsh Guard, de er små og tager lige det værste skidt og møg, men de sidder ikke og klapre løs som mange andre. og falder ikke af.
Gode råd søges !