All mountain ramme - gode råd søges {{forumTopicSubject}}
Hej CG
Jeg har indtil videre kørt rundt på min Canyon Nerve XC 7.0, men søger nu en cykel der kan tage lidt mere "slag".. Jeg tænker derfor i banerne trail/AM.. Jeg har efterhånden snævret mig lidt ind på Lapierre Zesty eller Spicy.. Eller også en Yeti (ud fra gode råd fra en ven).. Zesty kører med 140mm vandring i forgaflen og spicy med 160mm så vidt jeg har kunnet læse mig frem til.. Hvis man skal have en alsidig trail/AM som også kan æde nogle fede singletracks, vil 160mm så være for meget vandring? hvordan vil 140mm være og skulle man evt finde en mellemvej og tage 150mm?
Jeg har også tænkt på at anskaffe mig en justerbar forgaffel, således at jeg kan tilpasse vandringen alt efter TN..
Hvordan med rammen i forhold til forgaflen? Har I eventuelt andre rammer I kan anbefale?
Håber I kan give lidt gode råd med på vejen
feb 2009
Følger: 19 Følgere: 19 Cykler: 11 Emner: 11 Svar: 531
Nu ved jeg ikke hvor meget du har tænkt dig at spendere men jeg kan give dig et prej om hvad jeg spendere på.
Efter at have købt min Spicy 316 er jeg i gang med at opgradere til 1 klinge foran og chainguide. En RockShox Reverb saddelpind (MUST HAVE)
Basic for en go AM:
Nogenlunde vægt
Gode allround dæk
Teleskob saddelpind
Den kører bare derudaf uden nogle større svagheder (som en kæde der let falder af eller lign.)
Spørg endelig mere om min Spicy
feb 2009
Følger: 25 Følgere: 25 Cykler: 5 Emner: 68 Svar: 1.196
Jeg havde også en ide om at en justerbar gaffel var the way to go.
Men bruger det ikke.. Det ødelægger flowet i din kørsel, man stopper ikke op før bakken og lige justere gaflen ned uanset hvor nemt det er.
aug 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Cykler: 5 Emner: 69 Svar: 365
Men man kan til gengæld justere den ned før start af turen hvis det bare er lidt harcore Xc man skal køre, kender ruten og ved den ikke er så bumpet
mar 2007
Følger: 27 Følgere: 26 Cykler: 1 Emner: 118 Svar: 1.613
mar 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 14 Svar: 55
aug 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 12 Svar: 45
Det eneste der holder mig fra yeti er, at min kammerat lige har købt den hehe..
Spicy er en super lækker cykel og kan fås billigt i england.. Men når jeg siger all mountain er jeg jo også interesseret i at climbe lidt.. så den må gerne være lige god til begge dele, hvis det giver mening?
aug 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Cykler: 5 Emner: 69 Svar: 365
feb 2009
Følger: 19 Følgere: 19 Cykler: 11 Emner: 11 Svar: 531
Forskellen mellem Zesty og Spicy (Så vidt jeg har forstået) handler det om hvor aggresivt du vil køre. Hvis du som mig helst kører nedad med rigtig go fart som også kan kører op er det Spicy. Hvis du derimod holder dig fra drops og lidt vilde hop men mest kun fræser over rødder og elsker at kører opad er det nok Zesty du er ude i. Ikke at den modsatte er et dårligt valg i forhold til den anden
mar 2009
Følger: 17 Følgere: 18 Cykler: 6 Emner: 10 Svar: 320
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 16 Cykler: 3 Emner: 71 Svar: 5.236
Men ok, kan være han er igang med en ordenlig gang research så han stadigvæk er på udkig
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 16 Cykler: 3 Emner: 71 Svar: 5.236
jan 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 10
All mountain ramme - gode råd søges