{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.007 visninger | Oprettet:

Anne R
Anne R
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1

Køb af cykeltøj - Gode råd søges.. {{forumTopicSubject}}

Hii..

Cykelverdenen er ret ny for mig, så håber i kan hjælpe mig med et par spørgsmål ang. cykeltøj.

Jeg skal gerne have nogle nye cykelshorts/tights, men hvad vil være mest praktisk, er det både at købe shorts og tights med indlæg eller skal man blot købe shorts med indlæg og tights uden for så at bruge dem til at trække over shortsene på kolde dage? Spørgsmålet kommer af at der er rigtig mange tights uden indlæg.

Pt. cykler jeg blot i et par spinning knickers, med et par løbebukser ud over, men vil gerne have noget af bedre kvalitet og er derfor på udkig efter noget andet.

Det jeg har fundet er af mærket "Giordana" - er dette ikke ok kvalitet?

Har nogen erfaring med mtb sko af mærket "northwave"? Eller burde jeg kigge efter et andet mærke?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af cykeltøj - Gode råd søges..
  • #1   10. feb 2011 Hej

Jeg kører med korte bukser med indlæg og lange udenpå, når det er koldt
    Giordana er udemærket, funktionelt og holder farverne efter mange ture i vask.
    Da jeg selv kører mtb bruger jeg også tøjmærket Endura, dette tøjmærke har både tætsiddende og løst i deres program.
    Northwave er godt fodtøj, både sko og vinterstøvler.

• #2   10. feb 2011 Jeg kører selv med tights uden indlæg, og cykelbukser indenunder, hvilket jeg tror er det mest almindelige ,ihvertfald for dem jeg cykler med. Synes det er en fordel, hvis man ikke vasket når man har været ude, så kan man nøjes med at skifte de korte bukser, som de fleste jo har flere par af. Og det giver også lidt mere varme på de kolde dage.
    Giordana er som regel superkvalitet.
    Northwave skoene er også gode, har haft deres topmodel til racer i 2 udgaver og har været godt tilfreds med dem, men de skal selvfølgelig prøves på, og passe til din fod..

• #3   10. feb 2011 Syntes der er mere almindeligt at køre med tights uden indlæg inderst, også shorts uden på.
    Selv kører jeg med dem her inderst
    http://www.cykelgear.dk/cykeltoj/lange-bukser/giordana-bibtights-roubaix
    og shorts uden på
    http://www.cykelgear.dk/cykeltoj/shorts-seler/giordana-skyline-bibshorts-rod

Så ser det stadig smart ud.. smiley

• #4   10. feb 2011 Jeg kan ihvertfald ikke anbefale, at køre med de lange tights inderst. Grunden til man kører med indlæggget direkte mod huden er netop for at undgå friktion og irritation og dermed bumser, fedtknuder og siddesår. Alle tre ting kan dog opstå alligevel, hvis man er uheldig. Husk også at shortsene skal være lavet til kvinder/piger, da indlægget har en anden form, da i jo har en lidt anden anotomi

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1
    #5   11. feb 2011 Mange tak for jeres mange gode svar!

Jeg tror jeg vil finde et par tights uden indlæg til at have uden på. Jeg er blevet gjort opmærksom på det der med at der er forskel på dame og mande indlæg, det er bl.a. også derfor jeg har noget kig på Giordana da de også laver dame tights og shorts med "seler".

Det er super at i har gode erfaringer med Northwave - det er godt nok ikke en topmodel jeg har kig på, men det er et af de damesko jeg har kunnet finde der ser mest fornuftige ud til prisen smiley

Tak fra Anne

• #6   11. feb 2011 Tag forbi Fusion i Holstebro, de har noget rigtig lækkert tøj og har forstand hvad man skal bruge...

Kommentér på:
Køb af cykeltøj - Gode råd søges..

Annonce