{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.588 visninger | Oprettet:

Valg af dæk {{forumTopicSubject}}

Heysa

Jeg står og skal købe nyt dæk fordi jeg punktere konstant på mit bagdæk.. Har fundet et dæk hvor de skriver en masse plader om at der er et punkteringsbeskyttende lag på 5 mm men ved ik om det er noget der virker??
http://www.cykelgear.dk/reservedele/daek/racer-daek/durano-plus
Nogle der har noget erfaring med "punkterfrie dæk" jeg cykler ikke vildt meget, mest for motions skyld, kan evt. også ses på min cykel smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af dæk
  • #1   11. sep 2011 Tag durano plus, det er et super dæk smiley

  • #2   11. sep 2011 Mange tak smiley

    Hvordan med dæk tryk, hvad gør forskellen om jeg køre med 10 eller 6 bar? for mig så må rulle modstanden være mere hvis jeg nøjes med 6 bar end hvis jeg tager 10 bar, men er der andre forskelle?


  • #3   11. sep 2011 Køb dig et sæt indlæg til dine dæk... Og kig på dækkende hva max dæk trykket er og kør med det... Så punktere du ik så tit med indlæg og du har laveste rullemodstand når du køre med max tryk...

  • #4   11. sep 2011 Indlæg, er det ik dem som ligger på fælget når? altså mellem fælg og slange, eller kan man få noget som man kan ligge mellem slange og dæk?


  • Anders A
    Anders A Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 17
    #6   11. sep 2011 \\Gianni /.......har du en dårlig dag?

    Så tag hjem til din farfar og sæt dig på hans skød, og spis et stykke chokolade.....så får du det nok bedre


  • #7   11. sep 2011 Trykket har til en vis grad betydning for rullemodstanden. For lavt dæktryk giver høj rullemodstand. Men på et tidspunkt når man en grænse. Det betyder at et dæktryk på 10 bar ikke giver lavere rullemodstand, men kun forværre komforten. Derudover kan det i sidste ende også gå udover punkteringsrisici da dæk og slange ikke kan arbejde sig hen over asfalten og småsten.

    Dæktrykket skal sættes udover fra vægten og gerne med en vægtfordeling på 45/55% på forhjul og baghjul... Man skal ikke bare køre med maks. dæktryk...


  • #8   13. sep 2011 Mange tak for svaret Jakob, det var da et svar som mig og mange andre kunne bruge til noget smiley



Kommentér på:
Valg af dæk

Annonce