{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.397 visninger | Oprettet:

Valg af dæk {{forumTopicSubject}}

Hej derude

Jeg skal finde et super godt fordæk til mtb. En godt, let og let rullende og så kan bruges i både vådt og tørt føre..

Hvad vil I anbefale?

Har kørt med specialized renegade men mangler bremseevne og kantgreb i fugtigt føre..

Vh

Hans

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af dæk
  • #1   22. jun 2011 Shwalbe Nobby Nic evo er et super dæk ,opfylder alle dine krav..
    Vh.Jan:-)

• #2   22. jun 2011 Kører også med NN som fordæk og er godt tilfreds smiley

• #3   22. jun 2011 Schwalbe racing Ralph den har mindre rulle modstand og er lettere end nobby Nic

• #4   22. jun 2011 Jeg ville også vælge Nobby Nic. Jeg er meget tilfreds med mit i hvert fald. Jeg ville dog gå uden om Racing Ralph hvis det skal bruges i vådt føre. Det er et fint dæk når sporet er nogenlunde tørt, men jeg syntes det har alvorlige problemer med at det pakker sammen med mudder så snart det bliver vådt.

En anden ting er at jeg syntes der er bedre føling med cyklen på NN når man kommer ud på grænsen. Man kan ligesom nemmere mærke det, modsat RR som jeg syntes godt pludseligt kan slippe uden varsel.

• #5   22. jun 2011 Jeg har selv kørt meget med nobby Nic ingen tvivl om at det er et godt dæk, men jeg kan fint nøjes med racing Ralph grebet i siderne er det samme og jeg sys den gør det godt i mudder hvor jeg sys at nobby nic godt kan finde på at grave sig ned frem for at køre frem ad

Men det er jo bare min erfaring

• #6   22. jun 2011 Hvad med Rocket Ron ? ville det ikke også være et godt all round dæk ?

• #7   22. jun 2011 Jeg kørte Racing Ralph bag og rocket ron foran på min trek 6700, men på min fully har jeg sat Racing Ralph 2,25 bag og 2,10 foran.. Det synes jeg personligt er et godt valg..

Der er flere meninger om det end dæk så det vigtigste er du findet et sæt dæk du kan trives med..

• #8   22. jun 2011 Ja valg af dæk kan være en jungle...;-)
    Har lige købt Specialized Captain S-Works 26x2", og den første prøvekørsel var ganske positiv. Det var rundt på DM ruten, som er singletrack med masser af op/nedkørsler.

Kommentér på:
Valg af dæk

Annonce