{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  valg af dæk
  • Kenneth N
    Kenneth N Tilmeldt:
    okt 2012

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 14
    #1   20. dec 2012 S works fast track. Gode og lette dæk køre dem året rundt..

• #2   20. dec 2012 Maxxis ikon helt kanoner dæk og let er det også

• #3   20. dec 2012 Hvad er et let dæk , altså hvor mange gram betegnes som værende let , fx køre jeg med nobby Nic ( ikke evo ) for og bag og hvad vil man kunne spare ved at køre tubeless

• #4   20. dec 2012 S works ruller godt, men er stramme at montere + de taber luft tryk hurtigere end schwalbe dæk.
    Rocket Ron TL ready er et let hurtig dæk ca. 460 gram.

Christian jeg kan kun sige en ting PRØV det og du vil ikke køre med slange igen.

• #5   20. dec 2012 Maxxis Ikon er et rigtigt lækker dæk til tørt men det egner sig ikke til de forhold vi har nu, og så er det rimmelig pebret i prisen.
    Men når du siger så lette som muligt hvad er dit budget så, for det kan blive meget let og meget dyrt?

• #6   20. dec 2012 Nu vi har gang i dæk snakken. Er det muligt at køre tubeless med et ikke TL-ready dæk?
    Er glad for de dæk jeg har og ønsker ikke at skifte til andet mærke for at køre tube less.
    køre S works fast track og S works The Captain

• #7   20. dec 2012 Det er muligt, jeg vil dog anbefale at du så bruger det som hos NoTubes kaldes et starter kit med rimstrip, tape og latex.

De dæk jeg bruger det med er Swalbe Rocket Ron Evolution ikke TLR.

Bruger selv den løsning og det funker helt som det kan forventes, det er bare vigtigt du er grundig med fordeling af latex og køre en god tur lige efter du har lavet det.

http://www.notubes.com/Stans-Tubeless-Kits-C12.aspx kan købes over alt i dk og eu.

Guide til montering http://www.notubes.com/helpcenter.aspx

Alle Rocket Rons er så TLR idag så køber man de nyeste modeller så er det slet ikke noget problem andre mærker og modeller vil jeg ikke udtale mig om men ved at lige de dæk jeg bruger er nogle af dem som holder luft dårligst men jeg har pga grundig (meget grundig) fordeling at latex kun pumpet dæk to gange de sidste 5mdr og det er vel okay et eller andet sted.

• #8   20. dec 2012 Lad os antage at jeg køber det der til for at køre tubeless, på mine Nobby Nic , og så om 3 måneder gerne vil skifte dæk til lidt mindre mønster, og senere fx samme måned køre jeg et løb hvor der er et stort behov for at skifte til Nobby Nic igen ... hva så ? er der en masse man skal ordne eller " bare " den der væske der ligger i dækket ?
    og angående væsken, skyller det rundt så det lyder som en halvt fyldt Camelbag " rygsæk med vand i , der skvulper rundt " smiley

• #9   20. dec 2012 Schwalbe Evolution er TLR.
    http://www.schwalbetires.com/schwalbe_evolution_technology
    Og det er kun scwalbes Evolution dæk der er TLR, alle deres performace er ikke heller ikke rocket ron
    http://www.schwalbetires.com/bike_tires/off-road_tires/rocket_ron438

Du kan sagten køre tubeless med et ikke TLR dæk

På mit ene hjulsæt køre jeg med et Schwalbe Nobby Nic i performance udgave foran. dvs det er ikke et TLR dæk, men det fungere upåklageligt og er sat op på samme måde som mit Specialized Ground Control 2Bliss bagdæk som er et TLR dæk.
    Hvis dit fælg er TLR så kan du nøjes med tape, ventil og snask. Man kan godt høre det ligger inde i dækket og flyder rundt, hvis man står og "vifter" med hjulet lang det meste man hælde i, sætter sig og tætner.

Og der er ingen grund til at invisterer i mountingfluid, sæbevand fungere fremragende, man sagten få dækket på med en fodpumpe når man har smurt dæksiderne med sæbevand.

• #10   21. dec 2012 Hvis det skvulper rundt, kører du ikke stærkt nok smiley det hedder centrifugalkraft smiley

• #11   21. dec 2012 Bjarke.

Når dæk skal være så lette som muligt så er performance jo allerede afskrevet derfor jeg siger de alle er TL idag, det med fodpumpe er vi så langt fra enige om, nogle gange er det nok men de fleste gange er det ikke nok første gang de monteres men en løsning er enten at ligge dæk ned i en spand med rigtig varmt vand en halv time og så bruge sæbe så er det langt lettere at montere dem med en fodpumpe ellers er det gratis at låne luft på tanken.

Kommentér på:
valg af dæk

Annonce