{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.437 visninger | Oprettet:

stel nr, forsikring. {{forumTopicSubject}}

Jeg har oplevet at få stjålet en cykel. Da det skulle meldes hos forsikringen, godtog de ikke at der ikke var et stel nr der starter med W. Det skulle det bare.. Men de andre cykler jeg har, som begge er i carbon, har heller ikke noget stel nr med W først. Andre der oplever samme problem med forsikringen??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  stel nr, forsikring.
  • #1   11. sep 2013 Hvad siger politiet når du melder den stjålet der?

• #2   11. sep 2013 altid en god ide og ringe og spørge din forskring hvad de forventer.

Min forsikring accepterede ikke et produktions nr. som mange andre gør. Så min cykel fra UK måtte jeg skrive til politiet og få dem til at lave et stel nr. til mig.

Da det er en carbon ramme vil selskabet have at man sætter en label med stel nr. på og giver en smule klarlak hen over.

PS, politiet er ligeglad hvilket nr. de får. om det er dk stel nr. eller et produktions nr.

• #3   11. sep 2013 Sjovt nok, så mit nye stel nr. starter med POL.... Så det med at det skal være et w må de vidst længere ud på landet med

• #5   11. sep 2013 Jeg ALKA nu. Der var skam heller ikke problemer med Tryg som jeg havde før.

• #6   11. sep 2013 Det er sgu noget pjat med de forsikringer, for et unikt produktions nummer er ligeså godt som et dansk stelnummer.
    Det mærkelige er bare at forskellige selskaber fortolker reglerne anderledes, for i bund og grund er de jo underlagt de samme regler.

Lyder som om undskyldning for ikke at skulle punge ud.

• #7   11. sep 2013 Jeg kunne ikke være mere enig Martin.

• #9   11. sep 2013 @JZ nej, det kan de HELDIGVIS ikke.. Det er retningslinjer/regler som skal følges når du laver forsikringsvirksomhed. Men fortolkningen af de regler er ikke altid ens.

• #11   12. sep 2013 har lige chattet med alka fordi jeg så den her tråd her er hvad de sagde

Du taler med Steven
    Velkommen til Alka chatten
    - hvad kan jeg hjælpe med?
    Du siger: Hej jeg har forsikring hos jer jeg har en carbon racer jeg har købt i tyskland
    Du siger: og nu har jeg snakket med en der siger i ikke vil dække den ved tyveri med mindre der er et dansk stelnummer i er dette korekt
    Du siger: der er et unikt nummer i fra fabrikken , vil lige sige jeg har den endnu og den er ikke ståjlet så det er mere for at være sikker hvis det en dag sker
    Steven: Hvis du har snakket med Alka omkring dette og man har undersøgt det og givet dig det svar, så må jeg antage at det er rigtigt.
    Du siger: det er ikke mig der har snakket med jer det er en anden
    Du siger: det er på et forum så jeg ved jo ikke om det passer
    Steven: Okay - Forums er ikke altid så pålidelige så det ville jeg ikke tage for gode varer. Jeg undersøger lige for en god ordens skyld. Et øjeblik.
    Du siger: ja tak smiley
    Steven: Det er ikke noget problem. Så det har intet på sig:-)
    Du siger: ok tak for det smiley

• #13   12. sep 2013 Sjovt det var ikke den besked jeg fik fra dem da jeg chatted med dem smiley

• #14   13. sep 2013 jeg har også gemt chatten smiley

• #15   13. sep 2013 Jesper,

Hvorfor skulle jeg skrive min version hvis ikke det var det jeg havde fået afvide? Hvad får jeg ud af det? Nu er det set før i danmarks historien at 10 personer har fået 10 forskellige ting afvide hos et forsikrings selskab.

Hvad får jeg ud af og henvise til politiet og få et DK stelnummer? Hvorfor har jeg selv gjort det hvis nu Alka havde givet mig samme svar som du fik Jesper.

Nu er det ikke sådan at jeg går glip af fortjeneste ved at politiet ikke få udgivet et DK stel nr. Det er ellers en ret god forretning har jeg hørt........

• #16   13. sep 2013 jeg tror da på dig!! det er ikke det jeg skriver smiley jeg har gemt den hvis min låge en dagforsvinder og de ikke vil dække den pga der ikke er dansk stelnummer i
    mere er der ikke i det

• #17   13. sep 2013 Prøv at ring til dem og se om ikke du får noget andet af vide. Det er helt sikkert at de ikke må kræve stel nr hvis der bare er et unikt produktionsnummer.

• #18   13. sep 2013 Jesper, jeg misforstod dig en anelse smiley Men det er bemærkelsesværdigt at man gang på gang kan få forskellige oplysninger fra forsikrings selskaberne.

Når det er sagt. DK stel nr. eller ej. Det er piv nemt at få det fra politiet. Skriv til dem på nsj-kundecenter@politi.dk (hvis det er nordsjælland feks) Skriv hvad man skal have, så beder de om nogle oplysninger:

Når det er på plads, så sender Du en mail til os indeholdende nedennævnte oplysninger.

· dame/herre

· mærke

· model

· farve

samt egne generalia herunder telefonnummer.

Så får man tilsendt et stel nr. om man så sætter det på eller ej er jo i bund og grund lige meget. Er den nakket ser man den jo nok ikke igen. Personligt ville jeg ikke have min cykel igen når den har været stjålet.

• #19   13. sep 2013 har lige skrevet til dem for at få et nummer så er man helt sikker smiley

Hej Jesper!

Såfremt forsikringsselskabet kræver cyklen forsynet med et dansk stelnummer, kan borgeren henvende sig hos sit lokale politi,

Dette gælder navnlig hvis:

-borgeren selv har bygget en cykel (UDEN dele fra andre registrerede cykler)
    -borgeren importerer en (carbon) cykel fra udlandet

Såfremt der er tale om eksempelvis full-carbon cykler, hvori der ikke kan ske indhugning, skal borgerne gøres opmærksom på, at de bør henvende sig til deres forsikringsselskab og få afklaret, om og i givet fald hvordan forsikringsselskabet kræver cyklen mærket. Brancheorganisationen Forsikring og Pension har tilkendegivet, at man vil acceptere at full-carbon cykler mærkes ved anvendelse af en mærkat med stelnummeret påsat under klarlak

Ovenstående er fra vores interne vejledning.

Det vil sige du retter telefonisk henvendelse på mandag til dit lokale politi og beder om at få oplyst stelnummer (fra politiet tekniske afdeling i Kbh) til din cykel.

Venlig hilsen

MVSJ Politi /mb

• #20   16. sep 2013 altså det vigtigste for mit forsikringsselvskab var at jeg havde en kvittering på cyklen for uden kvittering ingne mønt... så der stod jeg med pi.... i postkassen

Kommentér på:
stel nr, forsikring.

Annonce