2.430 visninger
|
Oprettet:
Svar fra forsikring {{forumTopicSubject}}
Så har jeg fået svar på hvad forsikringen dækker efter indbrud den 20/10-09.
Forsikringien dækker ikke Scott Scale mtb fordi jeg ikke havde stel nr og kvittering på den.
Forsikringen dækker heller ikke RTS TTR1 tt-rammen fordi den havde ingen stelnr.. Selv om jeg har kvittering + en del billeder af den, men det er ikke nok.
Ellers dækker forsikringen alt andet og for at svare på sjørgsmål om cykel dele kommer under normalt indbo eller ikke, så kommer det under normalt indbo!
Jeg får en oversigt her sidst på ugen, på hvor meget jeg får tilbage, så er det det om jeg kan accaptere det...
okt 2007
Følger: 39 Følgere: 44 Cykler: 1 Emner: 96 Svar: 1.139
feb 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Cykler: 2 Emner: 4 Svar: 127
trist mid cyklen makker..
apr 2009
Følger: 1 Cykler: 1 Emner: 11 Svar: 98
Nu ved jeg godt osv - men sjovt der dukker et sæt op magen til dit sæt en måned efter du er blevet røvet.
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 16 Cykler: 3 Emner: 71 Svar: 5.236
Men normalt så kan forsikringer klare den med produktions nummeret.
Det er selvfølgelig noget man skal have afklaret med sin forsinkring inden de blir nakket...
trist tab makker...
mar 2006
Følger: 61 Følgere: 60 Emner: 65 Svar: 584
Det er et andet hjulsæt
Mine var et corima pladehjul med Zipp klistermærker og så Zipp 808 hjulsæt til lukkede ringe.Derudover blev der stjålet et sæt Zipp 404 og et sæt Mavic Aksium.
mar 2006
sep 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Cykler: 2 Emner: 1 Svar: 4
Jeg fik stjålet min gamle cube for 1½ måned siden.. det fik jeg da dækket-- den var købt i england. der var da stelnummer på den..
mar 2008
Følger: 37 Følgere: 34 Cykler: 3 Emner: 14 Svar: 131
sep 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Cykler: 4 Emner: 19 Svar: 180
Jeg har for nyligt fået dækket min kærestes Cube som var købt fra CRC. Den havde IKKE fået noget specifikt dansk stelnummer, men der var allerede en del forskellige numre stemplet ind i den. Bl.a et nummer der startede med WOW som vi kender det fra andre cykler herhjemmer.
Fra Politiet hørte jeg at sålænge der _er_ et stelnummer er det fint nok.
Dog skal det siges at vi havde lidt problemer da det engelske stelnummer ikke kunne genkendes i politiets system, og vi fik ikke dette at vide før forsikringsselskabet fortalte at de ikke kunne se vi havde meldt cyklen stjålet.
Der kom dog styr over det og alt er endt fint.
feb 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Cykler: 2 Emner: 4 Svar: 127
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 16 Cykler: 3 Emner: 71 Svar: 5.236
De ville satme ikke få lov at drimle i min carbon ramme. det er jo at ødelægge de lag af carbon...
Faktum er. ring til din forsikring og hør ad. fordi stel nummer kan man sagtens komme uden om. Chris her er bare verdens uheldigste mand...
mar 2009
Følger: 25 Følgere: 23 Cykler: 2 Emner: 15 Svar: 199
mar 2006
Ja helt sikkert!
Jeg har i forvejen bestilt 2 nye RTS rammer. En landevejs ramme og en tt-ramme, magen til den der blev stjålet.
Det er nu ikke sikkert, at begge cykler bliver bygget op med det samme pga. af at jeg ikke får så mange penge fra forsikring, som jeg havde håbet. Regner med at landevejsrammen bliver den første , efter som jeg bruger den mest.
mar 2006
Så skal der bygges cykel
Svar fra forsikring