1.700 visninger
|
Oprettet:
Cykel fra udlandet {{forumTopicSubject}}
Hvis man køber en cykel fra udlandet, hvor sælger har smidt papirerne væk.
Hvordan foregår det så med stelnummer, forsikring osv. i danmark, når nu der ikke er papirer / kvittering på cyklen ?
Måske der var nogle der har været ude for det, inden jeg forstyrer politiet for at få svar.
Tilføjer lige at der er stelnummer på stellet
feb 2006
Følger: 14 Følgere: 18 Cykler: 7 Emner: 47 Svar: 1.073
Her er en forholdsvis nyt emne, hvor vedkommende har en ramme uden stel nr og vil have stel nummer til den:
http://www.cykelgalleri.dk/forum/Generel-diskussion/32833-intet_stelnr_
aug 2010
Følger: 3 Følgere: 4 Cykler: 4 Emner: 8 Svar: 409
Så find ud af hvad cyklen har, den vil typisk have et mærkat under kranken med et serienummer, det er nok for mange forsikringsselskaber, det kræver dog stadig at du har en kvittering på cyklen jo..
Har han smidt alle papirerne væk er han enten idiot, eller en tyveknægt. Har han købt den over nettet kan han vel også finde en mail frem.
Tvivler stærkt på at din forsikring gider dække en cykel du ikke har kvittering på
aug 2012
Følger: 1 Følgere: 5 Cykler: 3 Emner: 18 Svar: 798
aug 2010
Hvis han ikke har kvittering ville jeg ikke købe
Gælder desuden alt købt på nettet, danskere er nogle af de bedste i verden til at handle med hælervarer...
maj 2010
Følger: 1 Cykler: 3 Emner: 51 Svar: 398
Så skulle du være på den sikre side
Ang forsikring så alle dem jeg har snakket med i DK accepterer unikt serienummer/produktionsnummer på udenlands købte cykler. Men ring og kontroller det med dit forsikringsselskab.
aug 2012
Egentlig en skræmmende tanke - så kunne man jo i teorien blot køre syd for grænsen, kigge efter lækre cykler og smide ind bagi for derefter at drøne til lille DK igen
maj 2010
Følger: 1 Cykler: 3 Emner: 51 Svar: 398
aug 2010
aug 2012
PS. Mange tak for svarene
Cykel fra udlandet