{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.700 visninger | Oprettet:

Cykel fra udlandet {{forumTopicSubject}}

Hvis man køber en cykel fra udlandet, hvor sælger har smidt papirerne væk.

Hvordan foregår det så med stelnummer, forsikring osv. i danmark, når nu der ikke er papirer / kvittering på cyklen ?

Måske der var nogle der har været ude for det, inden jeg forstyrer politiet for at få svar.

Tilføjer lige at der er stelnummer på stellet smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cykel fra udlandet
  • #1   28. maj 2013 Når det er en cykel fra udlandet, så er der ikke dansk stelnummer på cyklen..

Her er en forholdsvis nyt emne, hvor vedkommende har en ramme uden stel nr og vil have stel nummer til den:
    http://www.cykelgalleri.dk/forum/Generel-diskussion/32833-intet_stelnr_

• #2   28. maj 2013 Men ejeren kan jo netop have fået lavet et dansk stelnummer smiley

Så find ud af hvad cyklen har, den vil typisk have et mærkat under kranken med et serienummer, det er nok for mange forsikringsselskaber, det kræver dog stadig at du har en kvittering på cyklen jo..

Har han smidt alle papirerne væk er han enten idiot, eller en tyveknægt. Har han købt den over nettet kan han vel også finde en mail frem.

Tvivler stærkt på at din forsikring gider dække en cykel du ikke har kvittering på smiley

• #3   28. maj 2013 Cyklen befinder sig stadig i udlandet og der er derfor ikke noget dansk stelnummer på - kan man her i danmark kontrollere om cyklen er stjålet ?

• #4   28. maj 2013 Hvis den er vil den jo ikke være meldt stjålet ved det danske politi..

Hvis han ikke har kvittering ville jeg ikke købe smiley

Gælder desuden alt købt på nettet, danskere er nogle af de bedste i verden til at handle med hælervarer...

• #5   28. maj 2013 Få ham til at skrive til dem han har købt den af at han skal have en kopi af købsbeviset, så når du har set det, så ringer/mailer du til dem og tjekker at han ikke selv har makket noget sammen som ligner et købsbevis.

Så skulle du være på den sikre side smiley

Ang forsikring så alle dem jeg har snakket med i DK accepterer unikt serienummer/produktionsnummer på udenlands købte cykler. Men ring og kontroller det med dit forsikringsselskab.

• #6   28. maj 2013 Så konklusionen må blive at det er op til køber selv, hvor meget moralen vægter ?

Egentlig en skræmmende tanke - så kunne man jo i teorien blot køre syd for grænsen, kigge efter lækre cykler og smide ind bagi for derefter at drøne til lille DK igen smiley

• #7   28. maj 2013 Ja, men det må jeg stærkt fraråde. Tænk hvis det var dig selv der var udsat for det smiley

• #8   28. maj 2013 Ja kør du bare til Tyskland og stjæl lidt cykler......... Det polakkerne gør hele tiden jo smiley

• #9   28. maj 2013 Har ikke tid til at sidde her - skal ud og have ryddet varevognen.

PS. Mange tak for svarene smiley

Kommentér på:
Cykel fra udlandet

Annonce