{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.502 visninger | Oprettet:

Forsikring, hvordan gør i? {{forumTopicSubject}}

Nu ved jeg der er mange der køber cykler eller løse stel over nettet, men hvordan forsikre i dem?
Jeg har købt et stel af en her inde, som selv har købt den over CRC. Der får man ikke nogle papire på stellet, kun det stk papir hvor der er ens ordreliste og pris (der står ikke noget stel nummer).
Men på cyklen er der jo et stel nr, men har jo ikke nogle rigtige papire på det, og så resten af delene er jo også købt over nettet.

Men er der nogle der har snakket med deres forsikring om det, og kan sige hvad i gør?
Ringer selv til min forsikring, men det kan jo først blive på mandag..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikring, hvordan gør i?
  • #1   9. jan 2010 jeg har ikke noget stelnummer i min carbon ramme, jeg har snakket med forsikringen og de vil ikke dække uden stelnummer, MEN politiet tilbyder gratis at banke et stelnummer i cykler, blot du kan vise en kvittering på cyklen.. dog er det svært at banke et stelnummer i en carbon cykel.. så min må stå inde i min lejlighed hver dag, jeg tør ikke have den stående i mit kælderrum

  • #2   9. jan 2010 Hvad gør man så hvis man har købt en brugt carbonramme eller lign. privat, hvor der hverken er stelnummer i eller kvitt på rammen?

    Kan man gøre noget der?


  • #3   9. jan 2010 Jesper sjødahl

    på carbon rammer sætter de en dymo strimmel med stelnummer hvilket er helt lovligt også i forhold til forsikringen


  • #4   9. jan 2010 Kenneth L

    -----Oprindelig meddelelse-----
    Fra: Jesper Sjødahl Johansen [mailto:jesper.sjoedahl@gmail.com]
    Sendt: 4. januar 2010 20:33
    Til: ØJYL FP Sikker
    Emne: stelnummer i carbon cykel

    hej.

    Jeg har en mountainbike som er importeret fra Tyskland, og derfor ikke
    har noget stelnummer. Jeg har fået fortalt at man kan komme ned til
    jer og få banket et stelnummer i. Mit problem er bare at cyklen er
    lavet i carbon og derfor kan der ikke bankes et stelnummer i uden
    rammen flækker. Hvordan kan jeg få et stelnummer i min cykel så
    forsikringen vil dække et evt. tyveri?

    SVAR:

    ra ojyl-eksp@politi.dk
    til jesper.sjoedahl@gmail.com
    dato 5. jan. 2010 09.47
    emne SV: stelnummer i carbon cykel
    sendt af politi.dk
    skjul detaljer 5. jan. (4 dage siden)
    Hej Jesper

    Vi kan desværre ikke hjælpe dig, med mindre der er en krankboks i metal som man kan banke det i - ellers skal du nok prøve at kontakte en cykelhandler eller dit forsikringsselskab.

    Håber det kan hjælpe dig på vej.

    Med venlig hilsen
    Østjyllands Politi


  • #5   10. jan 2010 ...

    jeg lytter lige med her...

    jeg har lidt det samme problem som Bjørner.
    min proceed rammes stel nr. står heller ikke på kvitteringen fra CRC,
    men nummeret i rammen.

    jeg havde selv den tanke at når jeg har fået bygget cyklen færdig vil jeg tage ned til forsikringen med kopiere i af alle kvitteringer på dele og samt billeder og cykel, og få dem til at sige ok for det.


  • #6   11. jan 2010 Hvad gør man så hvis man har købt en brugt carbonramme eller lign. privat, hvor der hverken er stelnummer i eller kvitt på rammen?

    Kan man gøre noget der?


  • #7   11. jan 2010 Kenny B, udfra den besked jeg fik fra politiet lyder det til at der ikke er meget at gøre desværre smiley

  • #8   11. jan 2010 Det synes jeg godt nok er sur røv..!

  • #9   11. jan 2010 Min carbon ramme, købt i danmark, har bare en dymo strimel med et nummer tapet på..

  • #10   12. jan 2010 Hej

    Bare lige et indspark,....

    har selv importeret min Radon racer og den er blevet stjålet under indbrud og forikringen dækker ikke, UDEN stelnummer afviser selskabet.

    hvis nogen har en løsning, er der nok mange som gerne vil høre smiley


  • #11   12. jan 2010 ...

    lidt "nederen" at der ikke er nogen forsikringsfolk herinde på CG.dk som lige kunne hjælpe os lidt...
    eller det er der måske ? giv dig til kende med din kommentar...


  • #12   12. jan 2010 Jeg har set carbon rammer hvor der var slebet stelnummer i med en lille dremmel ala dem tandlæger bruger. Nummeret blev skrevet og dækket med lidt klarlak,

  • #13   13. jan 2010 Jeg har idag 13.01 har en samtale med mit forsikringsselskab.

    hvis jeg har indbrud vil de dække stereo,tv,DVD, indbo etc MEN IKKE en cykel uden stelnummer.

    De var absolut afvisende overfor alle argumenter, DER SKAL stelnummer på, og DET SKAL være politiet....

    så Tryg som jeg er kunde i, dækker ikke, gad vide hvor mange der i realiteten kan risikere at brænde røven, da det ofte er en stor investering og man kan ikke gardere sig mod indbrud...

    Håber virkelig der er nogle som har de vises sten, da jeg ikke vil ofre en stor sum penge og ikke være dækket.


  • #14   13. jan 2010 Er man ude i noget konkurenceforvridende handel her?
    Det kan ikke passe at cykler skal være købt i DK for at kunne forsikres, det tror jeg ikke EU er klar over smiley


  • #15   13. jan 2010 ...

    der skal vel blot være et stelnummer i rammen og på sin kvittering på ramme/cykel, har jeg ret ?

    stelnummeret på min ramme står ikke på kvitteringen...


  • #17   4. mar 2010 ved at det er et lidt gammelt emne.. men jeg har selv lige købt en ny Carbon ramme i tyskland, og ville jo gerne ha styr på det med forsikringen osv.

    jeg har så snakket med nordsjællands politi, hvilke kunne fortælle mig at der ikke er krav om et dansk stelnummer idag, men at et udenlandsk stelnummer er nok. Man skal så bare oplyse det pågældene stelnummer hvis man mister sin cykel.
    Så det skal åbenbart ikke være dansk stelnummer mere.

    andre som har fået dette afvide, af politiet ?


  • #18   4. mar 2010 Interessant

    MEN jeg har lige været i kontakt med mit forsikringsselskab og de kræver at cyklen skal kunne registreres hos politiet og der duer det udenlandske stelnummr ikke..

    Det er stadig lov af 1948 med ænring i 2001 som gælder.....

    MEN det vill sku være rart hvis de trådte ind i nutiden mht. til at mange køber cykler i udlandet.....


  • #19   4. mar 2010 men jeg har jo netop snakket med politiet, som fortæller at de ikke behøver dansk stelnummer, men et udenlands stelnummer er fint

  • #20   4. mar 2010 Hej Michael

    Du skulle vel ikke tilfældigvishave det på tryk ??

    For jeg er, for at sige det mildt, godt træt af løbe spidsrod mellem mit forsikringsselskab og politiet.....


  • #21   4. mar 2010 nej kun i telefonen. men nu vil jeg da tage ned til politistationen imorgen eller mandag, og få det på skrift smiley

  • Poggen _
    Poggen _ Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 15
    #22   21. dec 2010 Hvad endte denne sag med? Kom du forbi nordsjællands politi??

Kommentér på:
Forsikring, hvordan gør i?

Annonce