{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.056 visninger | Oprettet:

Martin T
Martin T
Tilmeldt:
2. sep 2009
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 36

Forsikring af dyre cykler !!! {{forumTopicSubject}}

Hej Forum
Jeg har købt mig en cykel til en vejl. udsalgspris på ca. 60.000,- kr. Har så tænkt over om det ville give problemer med mit forsikring selskab og dækningen af cyklen….. og JA det gør det,
Jeg er kun dækket ind med en pris op til 11.000,- ……!!!!! Har så valgt at købe et tillæg til vores indboforsikring som faktisk har gjort vores forsikring dobbelt så dyr……. !!! ca. 5000,- kr. Pr år. Hvilket jeg finder lidt stramt… :o(

Mine spørgsmål er så til jer som har ”dyre” cykler ( her tænker jeg over 15.000,- kr. og op.) hvordan har i taklet det med jeres forsikring ?? og hvad ville i anbefale ??

Mvh. Martin


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikring af dyre cykler !!!
  • #2   18. sep 2009 Jeg har købt en tillægsforsikring til ca 300 kr om året til hver cykel. Og så dækker den op til 31.000. Den dækker også hvis en af dem ryger af cykelstativet på bilen.

  • #3   18. sep 2009 TopDanmark koster mig ca 2400 om året for en indboforsikring der dækker alt incl. mine cykler. Den dækker også cyklen, som Simon P siger, hvis jeg skulle komme ud for et styrt.

  • #4   18. sep 2009 tja de andre har sagt ordene.. jeg er os selv i Topdanmark

  • #5   18. sep 2009 Har desværre ingen...

  • #7   18. sep 2009 Jeg har 3 cykler á 50.000 pr stk ca forsikret ved tryg ... og giver 2100 om året eller sådan noget, og de dækker alt fra styrt til tyveri =)

  • #8   18. sep 2009 Ja ja, du er jo sej. Lad os se dem?!

  • #9   18. sep 2009 Haha Kenenth. God kommentar smiley
    Vil da i den forbindelse også sige, at det virker underligt at sige, at man ejer 3 cykler á 50.000kr stykket når man samtidig har en cykel til max 20.000 i sin profil smiley


  • #10   18. sep 2009 Ja, jeg tænkte nok at jeg gik over stregen...mit humør er ikke alt for godt ;o)
    Meeeen, det er vist ikke ham som betaler den forsikring. Så havde han nok kendt det præcise beløb.


  • #11   18. sep 2009 Forøvrigt, den almindelige og meget billige (ca. 1000.- pr år)indbosforsikring jeg er ved at stable på benene, den dækker altså alt mit indbo uanset værdi.
    Og da mine cykler kun kan blive stjålet fra min lejlighed, så er de sikret mht. tyveri. Vil kontakte dem vedr. mine dårlige evner i trafikken, men tror desværre ikke jeg har råd til at udvide forsikringen i den retning...


  • #12   18. sep 2009 Hos Alka, hvor jeg før var kunde og alle andre jeg ringede til, går cykler som værende cykler. Dvs ikke indbo som f.eks dit TV eller computer. Derfor kan man ikke få forsikret cyklen på lige fod med andet indbo, selvom den hænger på vægen i dagligstuen.

  • #13   18. sep 2009 ooooooooog... i den sammenhæng dækker de cykler op til ~9-11.000kr på standard bililg forsikring. Man kan af og til købe "tillæg" som gør at de dækker måske det dobbelte. TopDanmark er det eneste til meget dyre cykler..

  • #14   18. sep 2009 Jesper, der er præcedens...
    Dvs. hvis de har den klausul i deres forsikringspapirer hjælper det selvfølgelig ikke.
    Men hos andre forsikringsselskaber bliver cyklen dækket hvis den er i lejligheden, det har lige været oppe at vende et par gange i medierne ;o)


  • #15   18. sep 2009 Skal prøve at finde dokumentation på det...

  • #16   18. sep 2009 Hmm, jeg kan godt se at de generelt vil ha´ ekstra penge for at dække en dyr cykel. Forstår det ikke helt, min tv koster sgu´ det samme som min cykel, men det er fuldt dækket.
    Ringer til min kontakt imorgen, vil ha´ klarlagt det ;o)


  • #17   18. sep 2009 Skriv endelig hvad du finder ud af. For jeg har ringet til utallige forsikringsselskaber og fået det samme svar..

  • Martin T
    Martin T Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 36
    #18   18. sep 2009 Hej igen :o)
    en alm. forsikring dækker cykler op til 11.900,- kr. også selv om den har kostet 50.000,- eller mere... ( det er den forsikring 99% har i DK.)

    men jeg har undersøgt det lidt i dag og fornemmer at dette er en jungel som man virkelig skal tjekke ud inden man laver en forsikring.

    det er rigtigt top danmark og tryg forsikring er langt fremme med forsikringer til dyre cykler og er et par gode bud på en forsikring men der er nogle faldgrupper som jeg lige vil nævne efter nogle timer ved telefonen.

    1. den ene kræver at der er lås på cyklen selv om den star last inde I et kælderrum hvor den anden ikke kræver nogle former for lås. ( hvem har fast lås på sin fede cykel ??)
    2. Tryg dækker også hvis du styrter på cyklen eller den falder af bilen under transport.
    3. Hvis du har Licens som rytter skal dette oplyses inden du tegner din forsikring ellers dækker den ikke. ( og din forsikring stiger med cykellicens ca 2 til 3 % af cyklens værdi fordi de mener at du har større risiko for at styrte og komme til skade.)
    4. Nogle forsikringer dækker ikke for andet end cyklen dvs. Hvis du feks. Styrter og ødelægger dit tøj får du ikke dækket det.
    5. Tjek at din forsikring dækker hvis du køre I udlandet ikke alle dækker dette
    6. Hves uheldet er ude på en rejse sørg for at din cykelforsikring dækker hjemtransport af dig og cykel.

    Dette er nogle af de punkter som jeg har støt på I dag I min søgen efter en forsikring til min cykel.

    Jeg har fået oplyst at der skulle være bade tyske og engelske forsikringsselskaber som dækker det hele og faktisk skulle være til at betale.

    Og til sidst pas på ikke bare at sig ja tak til at få forhøjet jeres alm. Indboforsikring I bliver snydt for den dækker ikke jeres cykel optimalt, men tegn en spc. Forsikring på jeres cykel….

    / Martin



  • #19   19. sep 2009 Tak for det Martin T. Men du mangler dog at fortælle os, hvad vi så skal vælge. Hvad kom du frem til? Hvad er konklusionen? Hos hvem skal vi sætte vores penge?

  • #20   19. sep 2009 Følger spændt med ;o)


  • Martin T
    Martin T Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 36
    #21   19. sep 2009 Hej igen :o)
    Valg af forsikring er som religion og helt op til den enkle person, men jeg kan fortælle hvad jeg agter at gøre selv.

    Ved nu at i Tryg har de en afdeling der tager sig af "specialforsikringer", Igennem / hos Max Levig. Der kan du forsiker din cykel for sig selv helt uden berøring med dine andre forsikringer som er i et andet selskab. ( hvilket ofte er et krav for at få lov til at tegne en forsikring.)

    Kontakt tryg.dk, så sender de et tilbud eller kontakt Max Levig direkte.

    (Max Levig er et spc. selskab som kun laver forsikringer til feks. musiker og deres instrumenter, cykelrytter og deres cykler mm. jeg tænker en dansk udgave af Lloyd's of London http://www.lloyds.com/ som også ville kunne være en mulighed.)

    disse forsikringer dækker feks. hvis du styrter under træning i skov og ødelægger dit stel eller dine hjul. ( prisen for sådan en forsikring har jeg ikke, men fik at vide at feks. 3 cykler med priser over 150,000,- til sammen, med fuld dækning ligger på ca. 1500,- pr. år.) dette gælder også ekstra udstyr som feks. cykelcomputer / GPS. tøj mm. så det må være til at betale for os alle. ( jeg fornemmer at der er tale om de samme betingelser som ved en bilforsikring, hvor bor du?, hvor meget køre du? postnummer. osv osv.)

    Max Levig & Co.s Eft.
    Klausdalsbrovej 601
    2750 Ballerup

    Tlf. nr. 44 20 39 60
    Fax. nr. 44 20 66 70

    E-mail adresse : Max.Levig@tryg.dk

    Og lige et eksta fif som jeg har fået af en som virkelig har styr på dette her, husk at få stelnummeret / serie nummeret skrevet ind i din police så kan de ikke løbe fra noget. og husk papir på ekstra udstyr billeder mm. altsammen med til at gøre dit forsikrings liv
    meget nemmere ( fif fra en som køre pro. løb på landevej.)

    Min konklusion er at jeg tegner forsikring hos Tryg forsikring / Max Levig, hvilket fremstår som den med den bedste dækning og løsning for mig og min cykler.

    / Martin


  • #22   19. sep 2009 Tak tak, skal som sagt lige snakke med min kontakt. Hvis han ikke kan tilbyde noget bedre, så vil jeg kigge nærmere på dit forslag ;o)

  • #23   20. sep 2009 Jeg har TopDanmark og fik stjålet min cykel (11.000 kr) to gange indenfor 2 mdr. Derefter opsagde de så min forsikring på cyklen. Så nu er den ikke dækket... Øv smiley Jeg har kigget lidt på om man evt. kunne få en forsikring gennem sin forhandler, men har ikke fundet frem til noget endnu.

  • #25   20. sep 2009 Jeg slipper, har intet som nogen gider at stjæle...haha

Kommentér på:
Forsikring af dyre cykler !!!

Annonce