{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.145 visninger | Oprettet:

Apollon
Apollon Hjælpe-administrator

Følger: 9 Følgere: 47 Cykler: 6 Emner: 38 Svar: 346

Cykelholder uden træk :) {{forumTopicSubject}}

Hej Alle i dejlige cyklister smiley

Jeg er så heldig at have købt min første MTB i dag, en fin Scott scale 960..

men men men, min bil ahr desværre intet træk (og vil heller ikke ofre træk på den)

men er der nogle som kender disse modeller?

Thule Clip-On 9103
http://www.thansen.dk/product.asp?c=8687750590&n=-1260949515&pn=-1224865004

Det er dem man "hænger" på bagklappen smiley

kunne godt tænke mig at høre lidt feed back på disse smiley

Mvh
Den nye MTB nørd..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlfinding og reparation af kabel 1.000 kr.
  • Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Sæt vaskemaskine til (el) 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • elektriker 600 kr.
  • Mounting of TV on wall 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Cykelholder uden træk :)
  • #1   3. apr 2013 Min far har sådan en clip-on, dog hvor man stiller cyklerne på sådan nogle "lister" og så spænder dem fast.
    Hvis man spænder dem ordentligt fast virker de super fint og er helt stabile smiley

• Apollon

#2   3. apr 2013 Ja den hvor cyklerne står, den koster lige dobbelt så meget ;P og kan kun have 2 cykler, hvor denne kan klare 3 styk smiley

• #3   3. apr 2013 Ja det er rigtigt smiley
    Kender ikke noget til pris eller noget, men den virker efter hensigten, så mon ikke den model du linker til ikke også gør..

• #4   3. apr 2013 jeg købte tagbøjler med 2 stk cykel holdere på dba for 500 kr sidste år, det fungere bare.

• Apollon

#5   3. apr 2013 @Jakob
    Vil helst undgå tagbøjler, af flere årsager smiley

• #6   3. apr 2013 Drop det, jeg stod i samme problem sidste år, havde købt mig en mtb, og havde ligesom dig også en bil uden træk, købte nøjagtigt den samme som du har linket til, det fungerede i hvert fald overhovedet ikke for mig, de stropper der skal sørge for at holde det stramt, løsnede sig selv så meget at 2 af de 6 var hoppet af der hvor de var sat på, på bilen, og 2 andre var meget løse, og det var ved en tur på 6km.

Min løsning blev så at købe ny bil, MED anhængertræk, og så en cykelholder fra thansen.

• #7   3. apr 2013 Jeg tror, uden at vvide det, at Patricks var samlet forkert, eller noget i den stil, de ville være ulovlige ellers!!!!

Jeg har kun haft en, for MANGE år siden, den virkede bare. personligt, bryder jeg mig dog ikke om ting, der skal holde i lakken, så det er en krog på for mig smiley

MEN jo, bare rolig, monteret rigtig, holder de!

PÅ langtur, er det dog altid fornuftigt, at efterspænde/checke!

• #8   3. apr 2013 Den var ikke samlet forkert, så er det inde fra deres side den er sat forkert sammen, og det skulle egentligt heller ikke undre mig hvis den var det, for thule plejer jo som regl at lave gode produkter.

• #9   3. apr 2013 Jeg har købt en i Harald skrald til 199kr. Den virker som den skal og løser mit problem. Husker ikke navnet på den, men Google den evt.

Mine forældre har ligeledes købt en og er fint tilfredse med den..
    Grim af h.... Til, men gør det den skal gøre:-)

• #10   3. apr 2013 Hvorfor undgå tagbøjler. Min 107 med tagbøjler gør det fantastisk og ser ikke mange negative sider. Jo montering tager 5 minutter længere men det kan jeg altså godt leve med.

• Apollon

#11   3. apr 2013 LaLLe.

grunde smiley
    1. Min dame er 154 cm høj, så hun kan ikke nå uden at ridse bilen, og hvis hun skal bruge det alene går det ikke.
    2. har ingen tag rælling, så skal have tagbøjer og gider ikke se på dem.
    3. for at få tagbøjler skal jeg ødelægge mine gummilister, hvilke jeg helst ser mig fri for smiley

Volpi, dejligt at høre at den billige kan klare det, _:)

• #12   3. apr 2013 Thule Freeway 968
    Hvis du har en "Hatchback" bil er denne helt perfekt, da den støtter på kofangeren og læner op ad bagruden.

Jeg arbejder et sted hvor der sælges de fleste modeller fra Thule,
    Jeg har testet adskillige modeller .... men falder altid tilbage til denne.
    Den er simpel, ikke ret stor og alligevel håndterer den 3 cykler.

• #13   3. apr 2013 Så lige et billede af den

profilbillede
  • #15   4. apr 2013 Jeg har den du linker til fra thansen og den fungere upåklageligt. Thules

Der er ingen stropper der kan gå løs for alt hvad du spænder fast er lavet i metal.

Nemt at montere og afmontere. Fold ud, sæt på, spænd fast.

• #16   4. apr 2013 Jeg bruger den på min Yaris... Og den fungere fint. Selv til konens elcykel, som vejer 60-70kg smiley

• #17   4. apr 2013 ja den fra harald skrald har jeg også, den er noget billigt skrammel men den gør jobbet. jeg bruger den på vores bil nr 2 ville aldrig sætte den på vores Audi da den ridser smiley

• #18   4. apr 2013 http://www.thule.com/en/DK/Products/Bike-Carriers/RearDoor/Thule-ClipOn-High-9106

^^ Jeg har denne til min Lupo 3l og den fungere skønt! Cyklerne står ganske stabilt og da skinnerne kan justeres, er det super nemt at få cykler til at sidde derpå! Om det så er en 29 og 26" eller hvad det er, har jeg altid kunne få det lille "puslespil" til at kunne gå nemt op.
    Kan kun sige godt om den! (:
    Jeg ville dog aldrig kunne finde på at købe den holdere hvor cyklerne kun hænger på.. Det har jeg min cykel for kært til! smiley

• Apollon

#19   4. apr 2013 Mange tak for indputtende smiley nu er den købt og den passer bare super på bilen smiley

• Kasper D
    Kasper D Tilmeldt:
    dec 2011

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 116
    #20   4. apr 2013 Jeg har sådan en 9103 den virker bare ..
    Super stabil

• Kennetha
    Kennetha Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 2
    #21   4. sep 2013 Hvis du har brug for flere input, kan du evt spørge/kigge her biler Der er en del der handler med biludstyr

• Apollon

#22   4. sep 2013 @Kennetha

Øhh tak, tror jeg smiley kender godt bilgalleri.dk

Men har fået løst problemet.

• Mads H
    Mads H Tilmeldt:
    sep 2016

Følger: 1 Svar: 1
    #23   11. sep 2016 Hej

Jeg har kæmpe problemer med at få min cykelholder af bilen, Thule clip on 9105

De kroge der ligesom har fat i bagklappen i toppen, kan jeg ikke skubbe ud, 2 gange har jeg været nød til at skrue dem af så de sidder tilbage på bilen og så døje med det bagefter.

Andre der kender til det??

• Bjørn H
    Bjørn H Tilmeldt:
    jun 2017

Følger: 1 Svar: 2
    #24   29. jun 2017 Lige meget hvor jeg kigger hen på nettet, finder jeg intet svar på følgende superrelevante 100000 kr spørgsmål angående cykelholdere til bagklapsmontering, hvor der altså IKKE er hverken trækkrog eller strømudtag:

Hvordan pokker fås I strøm til den lovpligtige lygtebom/nummerpladeholder der altid skal monteres når?? Eller undlader I helt at køre med noget? Eller kører I kun med nummerpladen vedhæftet stativet?

• Apollon

#25   29. jun 2017 Lav dit egent strøm udtag, ved at stjæle strøm fra baglygten

• Bjørn H
    Bjørn H Tilmeldt:
    jun 2017

Følger: 1 Svar: 2
    #26   2. jul 2017 Så går lidt af det smarte og nemme af legen, som det jo burde være når man køber en cykelholder til bagklappen

• #27   3. jul 2017 Hvordan vil du ellers få bremselys og baklys ud?

På 99% af alle biler kan du køre til forhandleren og få et stik du bare sætter imellem lygten og det originale stik. Så skal den ledning bare fises ned og ud under kofangeren til et trailer stik. Ja det kræver arbejde, ja det koster ikke gratis. Men det gør bøden for manglende nummer plade og lys bestemt også. Vil sige så meget at det nok er billigere at lave det 1. gang end det er at få lov at betale de to bøder. Endnu mere hvis man er lidt snild med fingrene og kan selv.

Kommentér på:
Cykelholder uden træk :)

Annonce