1.535 visninger
|
Oprettet:
Tubular eller clincher.- {{forumTopicSubject}}
Jeg ska lige høre om der er nogen der lige gider ridse fordele og ulemper op ved enten den ene model eller den anden.
På forhånd tak
mar 2009
Følger: 9 Følgere: 19 Cykler: 5 Emner: 37 Svar: 241
tubular : det er ikke nemt og have et dæk(ring) med til at skifte hvis uheldt skete, ude på ruten, på et trænings pas . men på tubular er nemmere og have det samme tryk i dækket hele tiden,
jun 2006
Følger: 7 Følgere: 14 Cykler: 1 Emner: 268 Svar: 1.843
jan 2012
Følger: 1 Emner: 21 Svar: 31
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 23 Svar: 176
Jeg kører personligt med tubular. Først og fremmest så har jeg flere hjulsæt, så når jeg punkter til løb sætter jeg et andet hjul på (Licens-rytter) Tubular kører sådan set også bedre (rullemodstand) og et stivere hjul, men ja det er en del billigere at køre med clincher hjulsæt.
Mvh Marc S
okt 2009
Følger: 11 Følgere: 11 Cykler: 1 Emner: 43 Svar: 170
aug 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 3 Emner: 1 Svar: 117
Jeg ville vælge clincher. Det er trods alt stadigvæk dine ben der skal gøre arbejdet, og man bliver ikke superman af det ene i forhold til det andet, og clincher er nemmere at leve med i hverddagen
jul 2008
Følger: 1 Cykler: 1 Emner: 6 Svar: 58
Tubular er stivere, mindre rullemodstand (Selv om Clincher er kommet lidt efter det på det sidste) og tubular hjulet er meget lettere og selv om dækket er tungere har du stadig sparet ret meget i forhold til clincher.
Hvis du punktere på tubular skifter du ringen ud, de koster fra 300,- og op (De fleste vil ikke køre på ringe som er koster under 400,- da de ikke er gode nok). Så det er dyrt at punktere.
Mange vælger at bruge tubular som løbshjul og de kan med fordel også bruges som bjerghjul, da man ikke punktere så meget, lige så snart man kommer ned under Hamborg pga. der stort set ikke eksistere flintesten fra Hamborg og nedefter i Europa.
Personligt så bruger jeg clincher, da jeg ikke gider stå med lim og bruge så mange penge hver gang jeg punktere. Og så mener jeg at du i dag kan få clincher dæk som kommer tæt på tubular oplevelsen (på nær vægten).
Mvh Peter
dec 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Cykler: 3 Emner: 38 Svar: 906
Hvis du tager en ring på 250g vs dæk og slage på 250g, får du en væsentlig stærkere løsning ved tubular! Synes jeg punktere mindre på tubulars end på dæk og slage i samme vægtklasse.
Jeg tager gerne "chancen" og kører på lukkede ringe, for at få et så meget lettere hjulsæt.
Tubular eller clincher.-