{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tubular eller clincher.-
  • #1   16. jun 2012 Clincher : for det er 100 gange nemmere og skifte hvis uheldt er ude og jeg synes det er lidt skønnere og kører med smiley , clincher skal man dog lige pumpe dækket op inden hvert et trænings pas (skal jeg hvert flad)
    tubular : det er ikke nemt og have et dæk(ring) med til at skifte hvis uheldt skete, ude på ruten, på et trænings pas . smiley men på tubular er nemmere og have det samme tryk i dækket hele tiden,


  • #2   16. jun 2012 Tab af tryk er ikke afhængig af om det er tubular eller clincher......men den slange som bruges. Min erfaring med tubular var omvendt da de tabte meget luft hen over en nat......

  • kasper k
    kasper k Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 21 Svar: 31
    #3   16. jun 2012 men betyder vægtfrskellen ikke en del..?

  • #4   16. jun 2012 Hej Kasper
    Jeg kører personligt med tubular. Først og fremmest så har jeg flere hjulsæt, så når jeg punkter til løb sætter jeg et andet hjul på (Licens-rytter) Tubular kører sådan set også bedre (rullemodstand) og et stivere hjul, men ja det er en del billigere at køre med clincher hjulsæt.
    Mvh Marc S


  • #5   16. jun 2012 tubular er lettere

  • #6   16. jun 2012 men chancen for punktering er større med tubular, da når dækket er penetreret, så er der hul og luften fiser ud, mens at med clincher er der stadigvæk en slange der også skal pentreres før luften flyver ud. smiley

    Jeg ville vælge clincher. Det er trods alt stadigvæk dine ben der skal gøre arbejdet, og man bliver ikke superman af det ene i forhold til det andet, og clincher er nemmere at leve med i hverddagen smiley


  • #7   17. jun 2012 Clincher er lettere at lappe/skifte slange, men vejer mere. (mest motions/trænings orienteret)

    Tubular er stivere, mindre rullemodstand (Selv om Clincher er kommet lidt efter det på det sidste) og tubular hjulet er meget lettere og selv om dækket er tungere har du stadig sparet ret meget i forhold til clincher.
    Hvis du punktere på tubular skifter du ringen ud, de koster fra 300,- og op (De fleste vil ikke køre på ringe som er koster under 400,- da de ikke er gode nok). Så det er dyrt at punktere.

    Mange vælger at bruge tubular som løbshjul og de kan med fordel også bruges som bjerghjul, da man ikke punktere så meget, lige så snart man kommer ned under Hamborg pga. der stort set ikke eksistere flintesten fra Hamborg og nedefter i Europa.

    Personligt så bruger jeg clincher, da jeg ikke gider stå med lim og bruge så mange penge hver gang jeg punktere. Og så mener jeg at du i dag kan få clincher dæk som kommer tæt på tubular oplevelsen (på nær vægten).

    Mvh Peter


  • #8   17. jun 2012 Jo det er mere besværligt med tubular... Meeen så svært er det altså heller ikke.
    Hvis du tager en ring på 250g vs dæk og slage på 250g, får du en væsentlig stærkere løsning ved tubular! Synes jeg punktere mindre på tubulars end på dæk og slage i samme vægtklasse.
    Jeg tager gerne "chancen" og kører på lukkede ringe, for at få et så meget lettere hjulsæt.


Kommentér på:
Tubular eller clincher.-

Annonce