4.619 visninger
|
Oprettet:
GHOST SE 6000 - MTB - Er den god? {{forumTopicSubject}}
Hej, jeg har kig på denne Ghost SE 6000 Ltd. http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=75455
Da jeg ikke før har kørt særlig meget MTB vil jeg gerne høre om denne cykel er god? Den skal bruges til kørsel i skov.
Og er den ligeså god som en Canyon Yellowstone 5.0?
http://www.canyon.com/_dk/mountainbikes/bike.html?b=2537
På forhånd tak for svarene.
Vh Jesper
nov 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Cykler: 6 Emner: 12 Svar: 1.420
jun 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Cykler: 1 Emner: 2 Svar: 372
Men til prisen er det en fin cykel.. Dæk kan man skifte, til det bedre. Bremseren er nok en kørefejl eller mekaniker fejl, hvis de ikke virker (eller er gode) det er ikke verdens bedste men de funger.
Suntour er ikke noget super godt men det virker. kan dog godt være du skal ha den til service flere gange end f.eks. en fox- eller rock shox gaffel.
Canyon cyklen er sikkert også fin nok. Og det er jo lidt samme opsætning bare i Shimano og Avid (Gear og bremser). Gaflen kan nok køre flere kilometer/timer før den skal til service. Men ellers er begge cykler fine til prisen.
Dog kan jeg ikke udtale mig om holdbarhed på rammerne, da jeg ikke selv har kørt på lige de rammer som du omtaler
Så fine cykler til prisen
Men synes du skal gå efter en 29 tommer cykel. det vil du helt sikkert bliver meget mere tilfreds med.
f.eks. http://www.bikebuster.dk/detaljer/110728.html#
Du kan selv høre alle dem som køre 29'er nu. De går nok ikke tilbage til 26 tommer.
jul 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 2 Emner: 5 Svar: 174
Det er jo ikke den dyreste, og med garanti heller ikke den bedste.. Men til prisen synes JEG at jeg fik meget for pengene ved min SE4000, og denne SE6000 du linker til er ca ligeså billig, så jeg vil sige go for it
sep 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Cykler: 1 Emner: 18 Svar: 1.420
26" eller 29" ja mange meninger, dog er der mange som går til 29" men også mange der går væk fra det igen, er man ny og teknikken ikke er i top så gå 26" vejen, man skal kunne gå før man løber.
okt 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Cykler: 2 Emner: 33 Svar: 389
Du kan enten købe en brugt cykel, du kan få en bedre model til samme penge dog uden garanti.
Eller bygge en helt fra bunden på brugte dele. Jeg har selv valgt at beholde min ramme og bare opgradere stumperne. Det tager dog tid, fordi ikke alle dele kan man få brugt på givende tidspunkt.
apr 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 30 Svar: 230
Jovist er den ikke top-notch i alle komponenter, men stel og generel kvalitet er rigtig god synes jeg. Jeg kan også lide at opgradere lidt en gang i mellem og til den pris kan jeg så bygge min cykel præcis som jeg vil. Jeg er rigtig godt tilfreds med min. Og dækkene kan sagtens anvendes på skovstier og singletracks... selvfølgelig er de mere til en kombi af vej/fast jord, men har endnu ikke oplevet at jeg skred for meget og mistede kontrollen.
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 16 Cykler: 3 Emner: 71 Svar: 5.236
nov 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Cykler: 1 Emner: 28 Svar: 750
Men det er skisme svært når man ikke kan prøve cyklerne....
GHOST SE 6000 - MTB - Er den god?