{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.619 visninger | Oprettet:

Jesper N
Jesper N
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2

GHOST SE 6000 - MTB - Er den god? {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har kig på denne Ghost SE 6000 Ltd. http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=75455

Da jeg ikke før har kørt særlig meget MTB vil jeg gerne høre om denne cykel er god? Den skal bruges til kørsel i skov.

Og er den ligeså god som en Canyon Yellowstone 5.0?
http://www.canyon.com/_dk/mountainbikes/bike.html?b=2537

På forhånd tak for svarene.
Vh Jesper

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  GHOST SE 6000 - MTB - Er den god?
  • #1   2. dec 2011 Nej og nej smiley bremserne er dårlige, dækkene er så godt som ubrugelige i skoven, forgaflen kender jeg ikke, men Suntour har langt fra det bedste ry smiley den canyon har nok kranksættet som det svageste led, da den er med octalink krankboks, ellers er den fin smiley

• #2   2. dec 2011 Morten B nu er det jo så heller ikke en cykel til RIGTIG mange penge..

Men til prisen er det en fin cykel.. Dæk kan man skifte, til det bedre. Bremseren er nok en kørefejl eller mekaniker fejl, hvis de ikke virker (eller er gode) det er ikke verdens bedste men de funger.

Suntour er ikke noget super godt men det virker. kan dog godt være du skal ha den til service flere gange end f.eks. en fox- eller rock shox gaffel.

Canyon cyklen er sikkert også fin nok. Og det er jo lidt samme opsætning bare i Shimano og Avid (Gear og bremser). Gaflen kan nok køre flere kilometer/timer før den skal til service. Men ellers er begge cykler fine til prisen.

Dog kan jeg ikke udtale mig om holdbarhed på rammerne, da jeg ikke selv har kørt på lige de rammer som du omtaler

Så fine cykler til prisen

Men synes du skal gå efter en 29 tommer cykel. det vil du helt sikkert bliver meget mere tilfreds med.
    f.eks. http://www.bikebuster.dk/detaljer/110728.html#

Du kan selv høre alle dem som køre 29'er nu. De går nok ikke tilbage til 26 tommer.

• #3   2. dec 2011 Jeg har selv kørt på en Ghost SE4000 - og det er altså en ganske udemærket cykel smiley
    Det er jo ikke den dyreste, og med garanti heller ikke den bedste.. Men til prisen synes JEG at jeg fik meget for pengene ved min SE4000, og denne SE6000 du linker til er ca ligeså billig, så jeg vil sige go for it smiley

• #4   3. dec 2011 Du får en bedre pakke ud af den cykel her og til samme pris. http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=77196

26" eller 29" ja mange meninger, dog er der mange som går til 29" men også mange der går væk fra det igen, er man ny og teknikken ikke er i top så gå 26" vejen, man skal kunne gå før man løber.

• #5   4. dec 2011 Hvis du har tålmodighed og lyst kan du gå en helt tredje vej.
    Du kan enten købe en brugt cykel, du kan få en bedre model til samme penge dog uden garanti.
    Eller bygge en helt fra bunden på brugte dele. Jeg har selv valgt at beholde min ramme og bare opgradere stumperne. Det tager dog tid, fordi ikke alle dele kan man få brugt på givende tidspunkt.

• #6   4. dec 2011 Jeg har lige købt en SE 6000 smiley Er rigtig godt tilfreds med den. Jeg købte den alm model (ikke ltd) der er 1000 kr billigere smiley og med Recon gaffel i stedet for SRsuntour. LTD'en har så lige et hak bedre bagskifter og lidt andet.

Jovist er den ikke top-notch i alle komponenter, men stel og generel kvalitet er rigtig god synes jeg. Jeg kan også lide at opgradere lidt en gang i mellem og til den pris kan jeg så bygge min cykel præcis som jeg vil. Jeg er rigtig godt tilfreds med min. Og dækkene kan sagtens anvendes på skovstier og singletracks... selvfølgelig er de mere til en kombi af vej/fast jord, men har endnu ikke oplevet at jeg skred for meget og mistede kontrollen.

• #7   4. dec 2011 Som smee siger, 29er er vejen frem skal personligt ikke køre med børnehjul igen smiley

• #8   4. dec 2011 Nu kender jeg ikke de forskellige rammer, men umiddelbart ville jeg slå til på den Kona, det ser rigtig fornuftigt ud.

Men det er skisme svært når man ikke kan prøve cyklerne....

Kommentér på:
GHOST SE 6000 - MTB - Er den god?

Annonce