{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.905 visninger | Oprettet:

Rasmus K
Rasmus K
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14

26" VS. 29" {{forumTopicSubject}}

Hey drenge.

Ja spørgermålet går på, hvilke fordele/ulemper er der hhv. ved 26" vs. 29"?

Jeg har prøvet at søge efter en lignende debat uden held, lad os få nogle erfaringer på bordet! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  26" VS. 29"
  • #1   14. apr 2011 Det amerikanske blad Mountain bike action har lavet sådan en test og den faldt ud til 29en fordel og grunden til det som de skrev er at 29 er mer tilgivende og lettere at køre hvis man er nybegynder og aldrig har kørt MTB .
    Den er bedre til at klare huller og rødder.
    Du kan sikkert finde den fulde artikel på nettet .

Mvh Bo

• #2   14. apr 2011 Jeg kører normalt med 26", men var til noget hvor man kunne komme og prøve diverse high-end cykler, som WeBike holdt.
    Der prøvede jeg en 29" Flash, og må indrømme at 29" er, som bo L også skriver, mere tilgivende og lettere at køre på.
    Hvis jeg selv havde økonomien ville jeg skifte med det samme.

Af ulemper med 29" er der vel at den roterende vægt selvfølgelig bliver højere og kommer længere ud, hvilket også gør at de føles tungere. Dog føltes de 29" jeg prøvede ikke specielt tungere end hvad jeg er vant til. Det kan dog have været fordi det var en del bedre dele end jeg er vant til.

• #3   15. apr 2011 Så har du gjort noget HELT forkert hvis du ikke har fundet nogle debatter... de er overalt KONSTANT smiley

• martin p
    martin p Tilmeldt:
    okt 2008

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 49
    #4   15. apr 2011 Jeg har købt en TREK 69er og håber på den måde at få det bedste fra to verdener.

Men vil også tilslutte mig michael G, der findes så mange tråde om det her på nettet, at det virker overflødigt at starte en mere.

Prøv eventuelt hjemmesiden mtbr.com og kig i deres forum - de har et dedikeret 29er forum - også et 650... u name it !

Men det bedste er vel at prøve de to cykler, for selv at opleve forskellen.

• #5   15. apr 2011 http://forums.mtbr.com/forumdisplay.php?f=61

Der er lidt at tage af

Kommentér på:
26" VS. 29"

Annonce