1.285 visninger
|
Oprettet:
Pendler på Avenue, hvad nu {{forumTopicSubject}}
Nu har jeg kørt lidt frem og tilbage til job på min Avenue, og fået smag for det. Jeg har 13 km. hver vej.
Hvormeget vil det give mig, i glæde og fart at skifte til en rigtig cykel, noget Carbon stel med ordentlige gear ??
Ved godt det er svært at svare entydigt på, men jeg har aldrig prøvet en rigtig racer. (pt. er min maxfart 38 km. i timen, og snit på 23 km/t) men det er jo ikke landevej jeg kører, men stier, så hvormeget kan det betale sig for mig efter din mening ??
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 16 Cykler: 3 Emner: 71 Svar: 5.236
Selv Avenue cykler er i høj kurs. Hvorfor det ved jeg så ikke lige
Nu ved jeg ikke hvilket udstyr du har på din nuværrende. Men den vil helt sikkert være lettere. hvilket betyder du brugere mindre energi på at komme til og fra arbejde. Dele burde være bedre. Det skulle gerne give, bedre kraftoverførsel fra pedal til hjul. bedre gear skift.
Om det laver om på din max og snit skal jeg ikke kunne sige. Dog vil du bruge mindre energi på dine tur til og fra arbejde. Ergo vil du kunne køre længere med samme energi som du bruger nu eller træde hårde i pedalen og køre lidt hurtigere og så forbruge det samme energi som idag =)
Til sidst skal du tænke vedligeholdelse. En fuldblods ræser kræver lidt mere vedligeholdelse med bremser gear kæde osv. Køre man hjem i regnvejr blir man nød til lige at få tørret den og især givet kæden lidt olie.
jul 2009
Følger: 1 Cykler: 1 Emner: 32 Svar: 129
feb 2008
Hareskoven er også sjov.. Geels og Rude skov er sjovere
Når du skriver som du gør ville jeg helt klart investere i en racer til at køre på arbejde på Det er rart og have en mtb udelukkende til mtb og så en racer til asfalt
jul 2009
Følger: 1 Cykler: 1 Emner: 32 Svar: 129
feb 2008
Og ja det erhelt klart din mtb der skal upgraderes. kvalitets dele og gode oplevelser i skoven går mange gange hånd i hånd.
Pendler på Avenue, hvad nu