{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.254 visninger | Oprettet:

Hjælp!!! Til Pendler {{forumTopicSubject}}

Hej

Da jeg for nylig har fået nyt job smiley og i den forbindelse har fået lidt længere til og fra arbejde, går jagten ind på en ny pendler cykel.
Jeg bilder mig ind at forholdsvis lav vægt er at foretrække selvom jeg selv vejer 110kg.

Jeg aner intet i forhold til hvad jeg skal vælge. Derfor håber jeg der sidder nogle med erfaring/tips mht hvilken cykel det skal/kan være.

Jeg kan give lidt info:
Der er 16km til mit arbejde (som alle er på god vej).
Jeg ønsker udvendige gear.
Cyklen må gerne have skærme (Måske findes der nogle gode aftagelige?).
Budgettet ca. 8000-10.000kr + -

Jeg er åben for alle muligheder så længe det IKKE er en 'Avenue'.

Glæder mig til at se hvad i anbefaler smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp!!! Til Pendler
  • #1   2. jul 2014 Commencal Le Route 1 eller 2.

Udvendig gear, flatbar og hydraliske bremser.

Nedsat 42%

http://www.commencal-store.co.uk/PBSCCatalog.asp?CatID=2068028

• #3   2. jul 2014 Det afhænger meget af, hvordan din kørestil er/skal være. Vil du sidde komfortabelt, og har du ikke planer om at få pulsen højere op end højst nødvendigt, eller vil du gerne give den lidt gas. Personligt ville jeg gå efter en cross-cykel som pendler, men det er for at få racer-egenskaberne.
    (link fjernet)
    Kan også fås i en udgave med flat-bar.
    http://www.planetx.co.uk/i/q/CBPXXLSFB/planet-x-xls-shimano-tiagra-flat-bar-road-bike

• #4   2. jul 2014 Dennis Vinkel: Den du linker til bryder jeg mig ikke så meget om.

Cato: Jeg tror ikke at en dissideret MTB er noget for mig.

Søren s: Du har fat i noget der. Har godt set en del vælger en CrossCykel men den med Flat-bar tror jeg mere er mig. Også fordi den godt må bruges til at trille lidt rundt på i fritiden hvor en cykeltur med datteren ofte kan forekomme. Og der tror jeg et racer styr vil blive lidt for ukomfortabel.
    Jeg kan se i alle cykler i linker til med disc-brakes, har læst en del at andre her vælger V-bremser i stedet for pga de mener det er mindre vedligeholdelse.
    Jeg kan også se at det er en Carbon cykel du linker til Søren, er det nu en god ide når den skal bruges i alt slags vejr incl frost osv. Jeg er ikke sikker på den kan stå i tørvejr på mit arbejde (skal jeg lige undersøge). Så den kan muligvis kun stå inde her hvor jeg bor.

• #6   2. jul 2014 Jeg ville klart gå efter disc-bremser. Synes ikke det kræver noget særligt vedligehold. Udskift af klodser en gang imellem, men det skal du også på V-bremser. Derudover udskiftning af bremsevæske, som ikke er særlig omstændigt/dyrt. Til gengæld har du bedre bremseeffekt og lettere dosering. Det er også billigere at skifte en disc når den engang bliver slidt, end et sæt fælge.
    Jeg ville ikke være bekymret over carbon, men du kan garanteret finde lignende cykler i aluminium hvis du er mere til det.
    Er selv meget glad for Cube, men lige netop deres Cross modeller, synes jeg er meget mtb-agtige.

• #7   2. jul 2014 Det bliver dyrere og dyrere, men det her kunne også være en mulighed:
    http://www.wiggle.co.uk/wilier-bassano-2014/

• #9   5. jul 2014 Så fandt jeg mig min nye 'pendler' det blev denne: Specialized Sirrus Expert Disc Carbon smiley

http://www.specialized.com/us/en/bikes/fitness/sirrus/sirrus-expert-disc

Den rullede meget bedre end de andre jeg prøvede, samtidig med at den var let og komfortabel.

Så jeg glæder mig til den nye carbon hest kommer hjem til de andre i 'stalden'

mange tak for jeg råd mm smiley

profilbillede
  • jan n
    jan n Tilmeldt:
    aug 2010

Følger: 1 Emner: 16 Svar: 52
    #11   6. jul 2014 Hvad måtte du slippe for sådan et monster af en cykel? Den er godt nok fed

• #12   6. jul 2014 13.998kr stod den til. For cyklen alene. Jeg har så købt en del udstyr ved siden af som kommer oveni.
    Jeg fik en fantastisk god betjening/service der hvor jeg købte den. Fik bla. Et bikefit for free. Og lidt % på det udstyr jeg købte med.
    Så jeg er en glad og tilfreds dreng smiley

PS. Er der nogen der ved hvor man kan købe nogle aftagelige skærme til sådan en cykel. De må gerne være små så du evt kan pakkes i en rygsæk. Da jeg ikke gider køre med dem i tørvejr

Kommentér på:
Hjælp!!! Til Pendler

Annonce