{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.742 visninger | Oprettet:

Hvilke dæk?? {{forumTopicSubject}}

Min cykel kunne godt trænge til nogle nye dæk. Cyklen er en GT Avalanche 2.0 fra 2010.

Det er 26" hjul

Jeg kunne godt tænke mig nogle grove dæk, til når jeg skal i skoven, evt. nogle der er lidt bredere..

Hvilke kan i anbefale til en overkommelig pris? Jeg kan se at Maxxis og Schwalbe skulle være "the shit" har jeg ret?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilke dæk??
  • #1   18. jan 2016 Helt personligt synes jeg at Schwalbe er overvurderet. Jeg har i hvert fald ikke den bedste erfaring med dem.
    Da jeg skulle have nye dæk, fandt jeg en ret pædagogisk udført guide fra Continental, som nemt viste hvilke af deres dæk der passede til ens behov. Den burde være til at finde hvis du googler lidt.

• #2   18. jan 2016 Er der nogen forskel på om et dæk er foldbart, eller med wirer - mht. brugen?

• #3   18. jan 2016 Vil de her passe fint på min cykel? http://www.bikester.dk/continental-trail-king-mtb-daek-sort-359846.html#rating med en dækbredde på 60-559 | 26 x 2.4 ? De har kun 1 tilbage med en dækbredde på 55-559 | 26 x 2.2.

• #4   18. jan 2016 Schwalbe nobby nic fungere rigtig godt for mig i det her vejr, de er dog noget dyre.

• #5   19. jan 2016 Hej Simon
    De Continental dæk du henviser til passer fint på din cykel.
    Valg af dæk er altid et godt emne til en diskussion, da de fleste har et favorit mærke og model. Selv kører jeg lige nu på et schwalbe Nobby Nic (2.2). Ikke fordi jeg påstår Schwalbe er det bedste, men det er blot en vanesag for mig, og jeg synes det er et godt dæk til det vejr vi har nu. Du skriver du gerne vil have et der er breddere, men hvor bredt er det du har nu? Når der er sne og mudder er det min erfaring at det er en fordel med et knap så bredt dæk, men med et grov mønster. (Vinterdæk til biler er også smallere en sommerdæk).

Forskellen på foldedæk og kanttråd er kort fortalt at et kanttrådsdæk har en stålwire i kanten, hvor kanten på et foldedæk er lavet i kevlar. Det gør at dækket kan foldes og har en lavere vægt.

• #6   19. jan 2016 Tak for svaret Lars. De dæk jeg har på nu er 2.1 inch bred. Men jeg vil gerne have noget mere greb smiley skal jeg have nye slanger også?

• #7   19. jan 2016 Du får ikke nødvendigvis mere greb ved at få et bredere dæk. Det kommer selvfølgelig an på underlaget, men som det danske vejr er lige nu, er det bedre med et "smalt" dæk, med grove knopper, og et lavt dæktryk. Et smallere dæk, pløjere nemmer igennem sne og smat, og det lave dæktryk kombineret med gode knopper, sørger for et godt greb. Men det er kommer også an på kørestil, og temperament. Så du er næsten nød til at prøve dig frem.

Hvis eller slangerne holder luft, er der ingen grund til at købe nye (husk dog altid at have et par ekstra på lager)

• #8   19. jan 2016 Jeg kommer for det meste kun til at køre i sommerhalvåret så de skal sikkert passe til en våd dansk sommer 😂

• #9   19. jan 2016 Så købe du bare det Continental dæk fra Bikester. Det er i hvert fald billigt.

• #10   19. jan 2016 Ja, det er også det jeg tænker de er! de har i hvert fald fået gode anmeldelser smiley skal man vende fordækket om, i forhold til bagdækket, mht. mønster? det syntes jeg, at jeg har læst et sted..

Kommentér på:
Hvilke dæk??

Annonce