{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.528 visninger | Oprettet:

Rullemodstand {{forumTopicSubject}}

hejsa har købte nye dæk til min MTB fordi jeg synes jeg feddet meget rundt når det havde regnet.. men så kom jeg i tanke om, om man enligt kan mærke meget rulle modstad med de forskellige dæk

den jeg har på nu http://www.cykelpartner.dk/foldedaek-29x2-0-mtb-continental-race-king-performance_45538934.html

og de nye jeg har købt http://www.cykelpartner.dk/foldedaek-29x2-25-schwalbe-nobby-nic-evolution-tubeless-ready_64129225.html

vil der meget forskel på min fart ?
overvejer at vente 2-3 uger med at skifte dæk hvis det bestyder meget

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation af vaskemaskine og tørretumbler 625 kr.
  • Min knap på min tørretumbler har sat sig fast. 599 kr.
  • Skift emhætte og opsæt gardin 1.300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Tilslutning af komfur 800 kr.
  • Cleaning behind radiators 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rullemodstand
  • #1   5. aug 2015 Nobby Nic er et traktor dæk, du vil tydelig mærke at den er tungere at tæde.

Umiddelbart vil jeg sige at Racing Ralph har en anelse mere bid end Race King, men Rocket Ron ville være den bedste efterår/vinter/forårs dæk, hvis man ikke føler der er nok bid i Racing Ralph.

Efter min mening smiley

• #3   5. aug 2015 jeg køre med ca 2 bar

• #4   5. aug 2015 Jeg vil helt sikkert mene du skal ned i tryk! 1,6 i for og 1,8 i bag

• #6   6. aug 2015 Væk med de slanger og kør tubeless.. Det dur, det er en vild forskel i rullemodstanden

• #7   6. aug 2015 Gå efter tubeless. Mere greb og lavere rullemodstand ved lavere dæktryk. win win

• #8   6. aug 2015 Det kommer jo an på din vægt, men 2 bar lyder af meget.

Det handler om at finde det lavest mulige dæktryk, hvor dækket ikke er for ustabilt i sving eller trykkes helt fladt når du rammer en kant/rod. Hvis sporet er tørt, kan du hæve trykket en smule (0.1bar). Når du har fundet det sweet spot, vil du opleve at dækket får endnu bedre greb, lettere smider mudderet af og ruller hurtigere.

Jeg er ikke ubetinget enig i at for dækket skal have meget mindre tryk end bag dækket. Kører du fully kan du nøjes med mindre tryk bagerst, end hvis du kører HT. Desuden vil et for lavt tryk forrest give mere ustabile egenskaber i sving.

Jeg kører tubeless og ca. 1.3-1.4bar.

• #9   6. aug 2015 Jeg kører selv på Maxxis Beaver 2.0 dæk.
    Mit spørgsmål er om man kan køre tubeless på dem? Altså, er det bare at købe sådan et tubeless conversion kit, og så er man i gang? Og er det lige meget hvilket tubeless kit? (anbefalinger)

• #10   6. aug 2015 Jeg vil påstå at du kan lave det på alle, men tubeless ready fælge er nemmere at få tætte.. Jeg har brugt hutchinton (tror jeg det staves) væske og Schwalbe tape. husk også ventiler hvis du ikke køber et kit

• #11   6. aug 2015 Tror måske jeg skal holde mig fra det så. Jeg har ikke tubeless ready fælge.
    Er det så no-go, eller det relativt nemt at få tæt hvis man bare køber et kit?

• #12   6. aug 2015 Maxxis Beaver er nok et af de dæk som har allerhøjst rullemodstand......vi taler flere kmt langsommere.

Jeg vil anbefale Continental X-King race sport. Det vejer 600 gram i 2.2 versionen, hvilket er acceptabelt let. Det har lav rullemodstand, men har lidt større knubber på siden af dækket, så har ekstra kontrol i sving. Desuden har dækket fået mange gode anmeldelser.

Jeg kører selv med det. Jeg kører med 26" Michelin latex slanger og det giver lavere rullemodstand end brutyl slanger, som er noget skidt. Brug af latex slanger kommer tæt på fordelene ved no-tubes.

Med latexslanger kan du køre med et lavere dæktryk end brutyl slanger, hvilket er vigtigt hvis du vil både have lavere rullemodstand og bedre greb på sporet.

Modsat hvad nogen tror, så giver lavere dæktryk faktisk lavere rullemodstand.....

• #13   6. aug 2015 https://www.bike-components.de/en/Continental/X-King-RaceSport-Faltreifen-p37139/

Tjek de mange og rigtig gode brugeranmeldelser....

https://www.bike-components.de/en/Michelin/Schlauch-C4-Aircomp-Latex-p1359/

Latexslanger giver stort set de samme fordele som no-tubes og samtidig er lige så praktisk som brutyl slanger. Desuden vil man opleve færre punkteringer.

• #14   6. aug 2015 mit fælg er desværre ikke til tubeless redy men vil ned og prøve med de nye dæk og se hvordan det er smiley kan være jeg skal gå lidt ned i dæk tryk

• #15   6. aug 2015 Alle fælge kan laves tubeless!
    Man skal blot købe et kit som passer til den bredde som indersiden af fælgen har.
    http://www.chainreactioncycles.com/dk/en/no-flats-joe-s-eco-tubeless-system-all-mountain/rp-prod74009

PS.
    Der er plusser og minus ved det smiley

• #16   6. aug 2015 Carsten.....prøv at køre med latexslanger.....det er markant bedre end at køre med brutylslanger......jeg forstår simpelthen ikke hvorfor flere ikke kører med latexslanger....

• #17   7. aug 2015 Carsten s : Hvis du går fra race king til nobby får du nedtur over det med rullemodstanden. Race king er i min verden et af de Aller hurtigste dæk.

Har for første gang prøvet maxxis ikon hvor jeg kom fra rocket Ron og ikon sætter på til vægs med fart og forbrug af kræfter. Der er måske noget bid der går tabt, men det vigtigste for mig personligt er hvor meget energi jeg bruger og her er dæk med lavt rullemodstand alfa og omega....

Dæk er en personlig ting, ligesom rigtig mange andre ting, indenfor mtb smiley

• #18   7. aug 2015 har lige været ude og cykle en tur med de nye dæk nobby og jeg var 5 sek langsommer end min hurtigste tid og jeg væltede 1 gang ikke pga dækne synes de har meget mere greb men på de stykker hvor vi køre på grusveje er den noget langsommer med meget hurtiger inde i skoven

• #20   7. aug 2015 jep vil heller have et ordenligt greb føler mig mere sikke på cyklen og tør smide den hurtigere igennem svingene

• #22   12. aug 2015 Greb før rulle modstand...(det sjove først) og så øve sine skills. Dækket gør ikke alt. Maxis Ikon er et godt valg. Køre selv 2.35.

• #23   14. aug 2015 Andre a : greb over rullemodstand? Hvordan kan du anbefale ikon så smiley

Kommentér på:
Rullemodstand

Annonce