{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.776 visninger | Oprettet:

Lukket ring på åbne fælge {{forumTopicSubject}}

Jeg har netop bestilt nogle lukkede ringe hjem, der passer til alm. 'dæk og slange' åbne fælge.

Det giver mulighed for at opnå samme lave rullemodstand på som når man kører med fælge til lukkede ringe.

Det betyder også at man nu med samme lethed kan skifte ring når man er ude og træne med lukket ring, som hvis man kørte med dæk og slange. Nemmere vil jeg endda mene.

Tüfo er ikke så brugte herhjemme i DK, men for alle vægt-freaks er de yderst velkendte og ofte de foretrukne iflg. div. vægt-freak hjemmesider.

Er der nogle der har erfaringer med Tüfo dæk?

Se linket til Tüfo's hjemmeside her:
http://www.tufo.com/

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation af vaskemaskine og tørretumbler 625 kr.
  • Min knap på min tørretumbler har sat sig fast. 599 kr.
  • Skift emhætte og opsæt gardin 1.300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Resetting Philips hue spots 750 kr.
  • Tilslutning af komfur 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lukket ring på åbne fælge
  • #1   8. jan 2008 Prisen har jeg ikke helt styr på endnu...

Men her er nogle links:

57 Euro her:
    http://www.tomsbikecorner.de/shop/products/Reifen/Rennrad/Drahtreifen/Tufo-C-Elite-Jet-160-g-Drahtreifen.html

48 Euro her:
    (link fjernet)

Så der er vist lidt uenighed om prisen.....

• claus n
    claus n Tilmeldt:
    apr 2006

Følger: 1 Cykler: 3 Svar: 1
    #2   8. jan 2008 Har kørt med Tufo i 7-8 år, både pariser og pariser til alm fælge. Pariser dæk køber jeg fra Corima (Tufo S3Lite 215gr) men pariser til alm fælge (Tufo s33 træning og Giro Twix til vådt vejr) har jeg købt i den lokale cykelbutik.
    Fordelen er bla at man kan fylle dem med flydende tætning som lapper evt huller.

• Morten s
    Morten s Tilmeldt:
    jun 2007

Følger: 1 Svar: 53
    #3   8. jan 2008 Nu ved jeg ikke hvilke vægt freaks, du hentyder til, men tufo har generalt et dårligt ry.

På weeightweenies fx, er tufo hvertfald ikke lige sagen.

Personligt har jeg kun hørt dårligt om tufo. Deres lukkede ringe sku eftersigende være rigtige dårlige mht til rullemodstand osv osv.

Og det er både fra det virkelige liv og på diverse fora's, jeg har erfaret det.

• #4   8. jan 2008 @ Morten S

Desværre kan jeg ikke rigtigt bruge dit sure opstød over Tüfo dækkene til noget, for stort set alle letvægterne på netop Weight Weenies kører med Tüfo ringe.

Check selv:
    http://weightweenies.starbike.com/articles.php?category=roadbikes

• Jens K
    Jens K Tilmeldt:
    okt 2007

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #5   9. jan 2008 Hej Christian

Jeg blander mig normalt ikke i de her diskussioner. Men jeg synes lige, at jeg vil i det her tilfælde.

Tufo HAR ryg for at have rigtig dårlig rullemodstand - det vil du også kunne se på weightweenies, hvis du søger på "Tufo".

Denne side giver også lidt:
    http://www.rouesartisanales.com/article-1503651.html

Det er helt korrekt, at de har dem på de lette cykler - men de er også lette - helt ned til 195 g for en ring, hvis jeg husker ret. Det er ikke ensbetydende med, at de er gode. Du vil få samme melding på Slowtwitch, der er et tri-forum. Der er de ikke glade for Tufo.

Jeg hverken kan eller vil bestemme om du skal bruge Tufo - jeg synes bare du skal tænke over det - for de er ikke lige så gode som mange af de andre ringe, der er på markedet. Eller det siger teorien i hvertfald. Om du kan mærke de er langsommere, det ved jeg ikke. Har aldrig prøvet dem . Jeg forholder mig udelukkende til det skrevne - altså andres erfarringer.

Uanset hvad skal du have held og lykke med projektet - det ser rigtigt godt ud!

Mvh Jens

Kommentér på:
Lukket ring på åbne fælge

Annonce