{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Ifö cera fyldes langsomt+skyller ujævnt i kumme 1.300 kr.
  • Tilslutning af strøm/v flytbare vægge 1.200 kr.
  • hænge en hattehylde. En skrue knækkede under installationen. Har brug for hjælp til at fjerne den knækkede skrue og hænge hattehylden op 450 kr.
  • Knallert 45, forhjul/bremse reperation, inden 11:30 1.592 kr.
  • Damprensning af sofaer 800 kr.
  • 4 lamper skal fjernes, og dækkes af. 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  fordele og ulemper ved tubeless :)
  • #1   7. apr 2015 Fordelen er vel når du punktere lapper den selv og du slipper for og skal ha dæk osv af i f.eks skoven

    Ulempen er så hvis hullet er for stort og den ikke vil lappe det. Så Sviner det lidt og noget mere besværligt.


  • #2   7. apr 2015 Fordele: Rullemodstand, lavere tryk og dermed bedre greb.

    Ulempe: væske skal skiftes, kan kræve kompressor ved setup


  • #3   7. apr 2015 Da jeg kørte med tubeless skiftede jeg væske 1 gang pr år. fyldte lidt mere i hver 4-5 md.

    Rensede så dækket for størknede latex 1 gang årligt. No big deal.


  • #4   7. apr 2015 hvad er det der sviner og hvordan lapper den sig selv jeg troede bare at man skulle ha en dæk der var lavet til tubeless og så en special ventil og så havde man tubeless smiley ??

  • #5   7. apr 2015 Der latex væske i sammen med luft.
    Hvad vil du ellers gøre når du før et hul i dækket. Lappe det. Og ikke slangen


  • #6   7. apr 2015 Prøv dog at Google lidt, der er sååååå mange topics på dette.

    Kører du DH eller en anden gren af MTB hvor det handler mere om at komme ned, så er det næppe så interessant med tubeless.


  • #7   7. apr 2015 jeg køre DH enduro og XC smiley

  • #10   7. apr 2015 Det er da netop når man køre mere ned end op at Tubeless er et hit, Du kan køre med lavere dæktryk hvilket giver langt bedre greb i sving og bremsegreb også undgår man snakebite.
    Men til Enduro og DH er det nye Pro-core, så kan du køre med helt ned til 1 bar.


  • #11   7. apr 2015 Commencal,

    Nu er Pro-Core jo IKKE tubeless.

    Ideen bag Pro-Core er også at holde dækkanten ude på fælgen - at all time!!! Netop fordi belastningen nedad i sving kan være ret stor, med risiko for at krænge dækket af hvis trykket er lavt. Derfor kan Tubeless ready med snask være lidt farligt til DH og Enduro. Har selv prøvet at krænge fordækket af på en nedkørsel.

    Tubeless ready er en fordel til XC og især i dk hvor risikoen for flænger i dækket er lille.


  • #12   7. apr 2015 Nej er helt klar over hvad procore er, skal have det på min fully. smiley Det er også derfor jeg skriver "Til Enduro og DH er det nye Procore."
    Dog vel jeg ikke mene at Tubeless er et problem til Enduro. Men man skal ikke bruge et tyndvægget dæk til, det skal være et dæk med nogle gode solide sider, som Feks Schwalbes Super Gravity, og så skal man stadig væk have et fornuftigt dæktryk, på en ordentligt bred fælg.
    Men ja en slange holder stadigvæk dækket bedre fast, meen vil til enhvertid vælge et tubeless setup over et slangesetup


Kommentér på:
fordele og ulemper ved tubeless :)

Annonce