4.560 visninger
|
Oprettet:
Tubeless fordele/ulemper? {{forumTopicSubject}}
Står og overvejer at opgradere min nye (brugte) Trek Elite 9.7 XC cykel.
Jeg ser så at både fælg (Bontrager Mustang), og dæk (Bontrager XR1 Expert), er Tubeless Ready.
Så derfor overvejer jeg at få hevet slangerne ud af dækkene, for at spare lidt vægt.
- Men hvilke fordele og ulemper er der ved at køre uden slange, frem for med slange?
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 16 Cykler: 3 Emner: 71 Svar: 5.236
aug 2011
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 33
jan 2011
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 34 Svar: 708
Ulempe er latex mælk skal skiftes. Kommer der en flænge i dækket, der ikke kan "lappes" med latex, er du fucked uden en ekstra slange.
jan 2011
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 34 Svar: 708
Meeen... Når det er sat og du kender dit min og max tryk i dækket, uden at rive dækket af, så overstiger fordelene klart ulemperne.
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 16 Cykler: 3 Emner: 71 Svar: 5.236
Men jeg er som sådan enig med Kasper.
Der er selvfølgelig en begræsning på hvor store huller latex'en kan lappe. Men den tager en del og man har jo altid en ekstra slange med ude og køre alligevel.
okt 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Cykler: 2 Emner: 33 Svar: 389
dec 2012
Følger: 29 Følgere: 34 Cykler: 10 Emner: 4 Svar: 807
aug 2011
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 33
Nogen der mere præcist kan uddybe fordele og ulemper, ved både skov, og asfalt?
apr 2008
Følger: 4 Følgere: 6 Cykler: 9 Emner: 13 Svar: 459
Klar fordel i skov pga lavt dæktryk, selvlappende latex, og så kører det bare.
Og du skal mest bruge højt dæktryk, så ergo ikke det bedste for dit vedkommende. Men igen, er det vægten, så er latex slangerme en mulighed.
Tubeless fordele/ulemper?