{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.560 visninger | Oprettet:

Ralf L
Ralf L
Tilmeldt:
31. aug 2011
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 33

Tubeless fordele/ulemper? {{forumTopicSubject}}

Står og overvejer at opgradere min nye (brugte) Trek Elite 9.7 XC cykel.

Jeg ser så at både fælg (Bontrager Mustang), og dæk (Bontrager XR1 Expert), er Tubeless Ready.

Så derfor overvejer jeg at få hevet slangerne ud af dækkene, for at spare lidt vægt.

- Men hvilke fordele og ulemper er der ved at køre uden slange, frem for med slange? smiley


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Opsætning til en loftlampe 300 kr.
  • udskiftning af opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Vaskemaskine gider ikke centrifugere/tømme vand. 1.100 kr.
  • Ophæng af 2 rullegardiner 450 kr.
  • Skift af toiletbræt 500 kr.
  • Light wall mounting and drilling for hanger and install washing machine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tubeless fordele/ulemper?
  • #1   1. aug 2013 Ingen ulemper kun fordele efter min mening smiley

  • Ralf L
    Ralf L Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 33
    #2   1. aug 2013 Kan du eventuelt nævne nogle? smiley

  • #3   1. aug 2013 Fordel er lavere tryk uden snakebites. Med lavere tryk opnår lavere rullemodstand, bedre greb og dækket slipper bedre mudder.

    Ulempe er latex mælk skal skiftes. Kommer der en flænge i dækket, der ikke kan "lappes" med latex, er du fucked uden en ekstra slange.



  • #4   1. aug 2013 Jo, kunne også tilføje at det er lidt mere besværligt at sætte op end bare at smide en slange i et dæk. Det er begrænset hvor meget vægt besparelse du opnår, samlignet med en latex slange.

    Meeen... Når det er sat og du kender dit min og max tryk i dækket, uden at rive dækket af, så overstiger fordelene klart ulemperne.


  • #5   1. aug 2013 Var lige på mobilen så det blev ikke så udførligt smiley

    Men jeg er som sådan enig med Kasper.

    Der er selvfølgelig en begræsning på hvor store huller latex'en kan lappe. Men den tager en del og man har jo altid en ekstra slange med ude og køre alligevel.


  • #6   1. aug 2013 du slipper også for at punktere, da hullerne bliver lappet af latexen. jeg har endnu ikke oplevet at det flydende latex ikke kunne lappe mine huller, har dog oplevet en gang af min fordæk gled at fælgen på rødderne, skyldes for lav dæktryk.

  • #7   1. aug 2013 Hvis man punktere så meget at det latex i dækket ikke kan lappe dækket ordentligt, så er der masser af muligheder for at redde dækket alligevel: http://www.pinkbike.com/news/Tech-Tuesday-Three-Ways-to-Save-A-Leaky-Tubeless-Tire-2012.html

  • Ralf L
    Ralf L Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 33
    #8   1. aug 2013 Nu kører jeg nok mest "by kørsel", altså motions kørsel på asfalt, og har ret højt tryk i dækket, da det jo så triller bedre smiley

    Nogen der mere præcist kan uddybe fordele og ulemper, ved både skov, og asfalt? smiley


  • #9   1. aug 2013 Du sagde det selv i ovennævnte, og alt om skov kan hentes i indlægne.
    Klar fordel i skov pga lavt dæktryk, selvlappende latex, og så kører det bare.
    Og du skal mest bruge højt dæktryk, så ergo ikke det bedste for dit vedkommende. Men igen, er det vægten, så er latex slangerme en mulighed.


Kommentér på:
Tubeless fordele/ulemper?

Annonce