1.327 visninger
|
Oprettet:
Problemer med Dura-ace skiftere {{forumTopicSubject}}
Hej CG'ere.
Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig her.
Jeg har et problem med mine Dura-ace skiftere på min racer. Den til foran skifter fint op på den store klinge, men når man vil skifte ned kan man sagtens trykke den til siden, og den kører fint, men den tager ligesom ikke ved og skifter ned. Der kommer ikke det der "klik" når man skifter ned. På den til bagpå, er det omvendt, der kan jeg sagtens skifte ned i gear, men jeg kan ikke skifte op.
Nogen gange hjælper det at "pumpe" dem, eller også bare blive ved med at skifte, så tager den pludselig ved, meeeen det er jo ikke optimalt
Er der nogen der ved hvad det kan være?
maj 2013
Følgere: 18 Cykler: 3 Emner: 20 Svar: 205
jan 2014
Følger: 1 Følgere: 12 Emner: 13 Svar: 45
Jeg har også prøvet at smøre dem, og det har egentlig også virket nogenlunde. Dog bliver det værre og værre efter noget tid, når man har smurt dem.
Så er der måske ikke så meget at gøre, ud over at udskifte dem Håbede lige der var nogen der havde nogen guldkorn til at fixe det
jan 2014
For den har samme præcise skift som fra start når der bliver skiftet den vej hvor de rent faktisk virker. Og rammer man så lige hvor den rent faktisk godt vil skifte den vej der er problemer, så er skiftet også perfekt.
Kan man skifte fjederen nemt, eller er det nemmere at købe nogen nye? Det er bare det at sådan nogen Dura-ace greb vel koster en de, og der er Shimano flightdeck installeret i dem også.
okt 2013
Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 494
Inden du skifter andet
jan 2014
Jeg fandt faktisk ud af i går. Hvis jeg vipper skifteren en mm til siden, og så lige holder den der et sekund, så tager den ved, og det virker hver gang. Men det er sgu lidt underligt.
Problemer med Dura-ace skiftere