{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.327 visninger | Oprettet:

Problemer med Dura-ace skiftere {{forumTopicSubject}}

Hej CG'ere.

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig her.
Jeg har et problem med mine Dura-ace skiftere på min racer. Den til foran skifter fint op på den store klinge, men når man vil skifte ned kan man sagtens trykke den til siden, og den kører fint, men den tager ligesom ikke ved og skifter ned. Der kommer ikke det der "klik" når man skifter ned. På den til bagpå, er det omvendt, der kan jeg sagtens skifte ned i gear, men jeg kan ikke skifte op.
Nogen gange hjælper det at "pumpe" dem, eller også bare blive ved med at skifte, så tager den pludselig ved, meeeen det er jo ikke optimalt smiley
Er der nogen der ved hvad det kan være?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer med Dura-ace skiftere
  • #1   19. mar 2015 Nu ved jeg ikke hvor gammel dine skiftere er. Men prøv at smøre dine skiftegreb, med noget tynd olie. Jeg havde samme problem på en tidligere racer, og der hjalp det at smøre skifterene - indtil det ikke hjalp at smøre mere, så måtte de udskiftes.

• #2   19. mar 2015 De er efterhånden ved at være nogen år gamle.
    Jeg har også prøvet at smøre dem, og det har egentlig også virket nogenlunde. Dog bliver det værre og værre efter noget tid, når man har smurt dem.

Så er der måske ikke så meget at gøre, ud over at udskifte dem smiley Håbede lige der var nogen der havde nogen guldkorn til at fixe det smiley

• #4   19. mar 2015 Bestemt ikke et dumt spørgsmål, kablerne kunne nok godt trænge til en udskiftning. Men det slog mig bare ikke som værende kablerne, når den godt vil den ene vej, men ikke den anden.
    For den har samme præcise skift som fra start når der bliver skiftet den vej hvor de rent faktisk virker. Og rammer man så lige hvor den rent faktisk godt vil skifte den vej der er problemer, så er skiftet også perfekt.

Kan man skifte fjederen nemt, eller er det nemmere at købe nogen nye? Det er bare det at sådan nogen Dura-ace greb vel koster en de, og der er Shimano flightdeck installeret i dem også.

• jørn N
    jørn N Tilmeldt:
    okt 2013

Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 494
    #6   19. mar 2015 Hvis grebene skifter ok i den retning hvor kablet strammes, og dårligt i den retning hvor kabel slækkes, skulle du prøve at skifte kabler (både inder og yder kabler)
    Inden du skifter andet

• #7   20. mar 2015 Hmm, ellers må man jo af med Flight Deck'en, men den er nu meget smart smiley Vidste dog ikke den var så gammel, så kan de måske ske at være slidt ned.

Jeg fandt faktisk ud af i går. Hvis jeg vipper skifteren en mm til siden, og så lige holder den der et sekund, så tager den ved, og det virker hver gang. Men det er sgu lidt underligt.

Kommentér på:
Problemer med Dura-ace skiftere

Annonce