{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.930 visninger | Oprettet:

11-32 på Dura-Ace 9070. {{forumTopicSubject}}

Hej CG,

Jeg står og skal en tur til Alperne og cykle lidt til september.
Jeg er en lidt tung mand på 95 kg og selvom jeg regner med at tabe mig lidt og komme ned på 85 kg inden jeg tager afsted, så har jeg brug for så let en gearing som muligt.

Jeg har compact krankset på og jeg vil gerne have en 11-32 kassette bag på, så jeg kan komme ned på en 34-32 gearing, men bagskifteren klarer kun 11-28 og det er ikke let nok for mig! (Det ved jeg af bitter erfaring, fra et par år siden smiley ).

Jeg har derfor et par spørgsmål som jeg vil høre om i har nogen erfaring med?

Jeg har læst rundt omkring på nettet, at det skulle kunne lade sig gøre, at sætte en 11-32 kassette på min bagskifter, men grundet den korte arm er der ikke muligt at have en lang nok kæde på, til at kunne køre i en 50-32 gearing. Det ville jeg alligevel aldrig gøre, så det kan jeg ikke se skulle være et problem, hvad siger i? Er der nogen problemer i det?

Alternativet er at købe en ultegra 6870 di2 med lang arm og sætte den på. Det skulle efter mine informationer virke selv om jeg kører dura-ace, men der kan være nogle problemer med firmwaren, er det noget i kender til?

Sidste alternativ for mig er den kedelige.
Jeg kan tage min hjemmetræner cykel, en Trek 2,1 med trippel krankset på og 11-30 kassette. Så kan jeg komme ned i en 30-30 gearing, men det er da ikke fedt når man nu har en super cykel, man hellere vil kører på.

Håber nogen kan hjælpe mig.

Mvh Peter

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  11-32 på Dura-Ace 9070.
  • #2   14. jun 2014 Du skal have en anden bagskifter med længere arm. Men om da har en med længere pas... Ved ikke om der er forskelligt Firmwere på ultegra og da

• bjarne S
    bjarne S Tilmeldt:
    nov 2011

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 55
    #3   15. jun 2014 nu er jeg ikke inde i shimano di2 , men kunne man, måske, tage den lange arm fra ultregra og montere på dura ace, hvis den findes som en løs reservedel.

• #4   15. jun 2014 Hej Bjarne,

Det er en god ide, men det er ikke sådan lige at gøre det. Har set det gjort på nogle pro tour cykler, men de har vidst nogle bedre mekanikere evner end jeg kan prale af.

Jeg eftersøgte mere om nogen havde erfaringer med en 11-32 på en almindelig bagskifter?

• bjarne S
    bjarne S Tilmeldt:
    nov 2011

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 55
    #5   15. jun 2014 jeg har slet ikke erfaring med 11-32, eller med shimano i hele taget, det må der være andre herinde der har.
    Meeen, hvis det ikke kan lade sig gøre med 11-32, jeg ville nok grave lidt mere i og få en længere arm på fra en ultregra, jeg syntes måden de er skruet på selve bagskiferen ligner hinanden meget, ud fra de billeder jeg har set.

• kjeld k
    kjeld k Tilmeldt:
    sep 2008

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 5
    #6   16. jun 2014 Jeg kører 12-30 ultegra, compact og med kort ultegra skifter. Det virker perfekt. Købte ultegra skifter med lang arm - anbefales til både 10 og 11 kassetter, men det kom aldrig til at fungere.

• #7   16. jun 2014 Hej Kjeld, hvad mener du med at det aldrig kom til at fungere?
    Fedt at høre at det virker med 12-30. Jeg har i dag bestilt en 11-32 kassette og så prøver jeg når den kommer hjem. Håber jeg kan nå det i morgen aften. I skal nok få en besked når jeg har et resultat.

• kjeld k
    kjeld k Tilmeldt:
    sep 2008

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 5
    #8   17. jun 2014 Bagskifter Shimano Ultegra 6800 2 x 11 gear med medium lask 415,20 DKK 415,20 DKK Model RD-6800-GS. I specifikationerne står der, at den anvendes både til 2x10 og 2x11.
    Den skiftede ok op på 30 og ned på 12, men på de 4-5 midterste tandhjul hoppede kæden op/ned/mellem tandhjulene alt afhængig af justeringen. Afprøvet uden belastning. Men den gamle korte ultegra bagskifter kører perfekt med 12-30.

• #9   17. jun 2014 Hej alle,

Tak for jeres input til mit spørgsmål.

Jeg modtog i dag en 11-32 ultegra kassette og har her til aften monteret den med stor spænding.

Da den kom på og jeg smed kæden på lille klinge foran og 32 klingen, klemte det øverste pully hjul kæden op i mod tanhjulet så der kom en rallende lyd.
    Jeg spændte den skrue som styrer hældningen på bagskifteren og da den var skruet i bund var der ingen rallen længere. Efter en auto justering af bagskifteren så kører gearet helt perfekt smiley

Det eneste er, at bagskifteren bliver strukket ret langt ud, hvis jeg laver det forbudte gear og smider kæden på stor klinge foran og bagpå på samme tid. Det kunne selvfølgelig løses ved at putte en længere kæde på, men jeg bruger alligevel aldrig det gear, da jeg istedet ville smide den i lille klinge bag på.

Så hvis andre har brug for en super let gearing, så kan det sagtens lade sig gøre at køre med 11-32 på en almindelig bagskifter med kort arm.

Billedet viser resultatet smiley

Endnu en gang tak for jeres indput.

profilbillede
  • #10   5. jul 2014 Nå jeg skylder lige en opdatering, til dem som har skrevet til mig og til dem som en dag, står med samme udfordring som mig og kommer forbi dette forum.

Jeg har nu været ude og køre med 11-32 gearingen og selv om det gik fint på mekanikerstanden her hjemme, så gik det bestemt ikke fint på landevejen. Bagskifteren stødte ikke på i 32 kilngen, men når den ramte en 21er midt på kransen, så gav det problemer, og det ville aldrig blive godt.

Derfor bestilte jeg en ultegra RD-6870-GS bagskifter og har nu monteret den. Det spiller! Jeg har lige været ude på en test tur og der var absolut ingen problemer.

Så hvis nogen ønsker at have en 11-32 kassette på, så er der desværre nok ikke nogen vej uden om at få en bagskifter som kan klare den store kassette.

Mvh Peter

Kommentér på:
11-32 på Dura-Ace 9070.

Annonce