{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.960 visninger | Oprettet:

Fulcrum Racing Zero {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har lige købt et sæt Fulcrum racing Zero i sidste uge, men undrer mig lidt på hvor lidt hjulet ruller, altså mens cyklen er i standen, hvis jeg for eksempel sammenligner det med mine gamle Fulcrum 6.5 så er de gamle i gang rigtig længe før de stopper, ja 4-5 gange så længe som de nye Zeros, og det undrer mig da jeg havde forestillet mig de keramiske lejer ville rulle en del bedre, også uden modstand. Er det mon normalt, eller lyder det som om der er noget galt med det ny sæt ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fulcrum Racing Zero
  • #1   7. apr 2014 Fedtet skal nok lige køres til. Så i løbet af kort tid burde de rulle bedre.

  • #4   8. apr 2014 Tak, nu er jeg ikke så god til det her, så hvad betyder at justere lejerne, hvad skulle de gøre, og hvordan gør man det? Hjulene har kun kørt ca 100km, så det kan godt være som i siger at de skal køres lidt til, men synes det er bare mærkeligt...Det er begge hjul, ikke kun det bagerste

  • #5   8. apr 2014 Altså da jeg fik mine helt nye racing zero kørte de nu begge to i en evighed smiley

  • #7   8. apr 2014 Tak David, jeg vil forsøge i morgen...er det ikke unormalt at man skal gøre det på nye hjul?

  • Jack O
    Jack O Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 18
    #9   10. apr 2014 Se linket til min tråd fra 2012 omhandlende samme "problem stilling" du bliver glad for de hjul... tro mig.

    http://www.cykelgalleri.dk/forum/Teknik-og-reparation/30061-fulcrum_racing_zero_lejer


  • #10   10. apr 2014 Hej Jack, ja - har set din tråd smiley Har snakket med min lokal cykel pusher som er enig at der er noget som ikke skal være sådan i de hjul så han ville se på det i dag, så må vi se hvad han siger smiley

  • Jack O
    Jack O Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 18
    #11   10. apr 2014 6.5'erne kører med lukkede "alm" lejer hvor imod zero'erne kører med konus lejer, ydermere er fælgen på 6.5'erne også tungere, så en kombination af mindre vægt i fælgen/centrifugalkraft og en lejetype der kører anderledes kan måske være det der gør det at ruller kortere tid i standen som de gamle hjul, det var i al fald det der snød mig ved mine... men OK... det lyder mærkeligt, på fabrikken tester de modstanden i lejerne efter at hjulet er samlet, så der ikke kommer dårlige hjul ud til forhandlerne, men det kan jo være en smutter... men ser frem at læse hvad i har fundet ud af.

    heldigvis kan du jo få dem byttet, når de ikke er ældre end 10-14 dage

    Jeg har kørt 8-9.000 km på mine zero'er nu og er kisteglad for dem, har netop haft lejerne skilt ad for smøring, alt ser absolut ud som nyt.På zero'erne ruller jeg ned ad bakke fra væsentligt tungere ryttere der kører på sindsygt meget dyrere zipp hjul. så jeg kan herfra kun varmt anbefale


  • #12   10. apr 2014 Ja jeg har tænkt med det om vægten af hjulet og tænkte det ville være normalt hvis det var mindre men altså her snakker vi at zero er 4-5 gange "dårligere" smiley han synes også det var mærkeligt at nå han løftede fronten så hjulet drejede næsten ikke og så stoppede den bare. .. som han sagde den burde bevæge sig og så oscillere lidt der ved samling eller ventil i et styk tid

  • #14   10. apr 2014 Tja, de er blevet kigget igennem, også indvendigt, og alt ser som det skal, intet er i stykker eller unormalt, andet end masser af fedt i lejerne som nok giver modstand endnu...så hans eneste råd var masser af tålmodighed smiley Må se tiden ad..

  • Jack O
    Jack O Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 18
    #15   10. apr 2014 mit gamle forhjul snurrede i 3 min 21 sek og vuggede frem og tilbage (nøjagtigt som i youtube videoerne) mod 43 sek på mine dengang nye fulcrum hjul og som bare ikke vuggede overhovedet, hvor lang tid de kan snurre i dag ved jeg ikke... 60-70 sekunder måske.

    Mine hjul vuggede heller ikke fra ny, og det gør de heller ikke i dag, af 2 grunde: den første - fulcrum ballancerer deres fælge ud således at den modsatte side af ventilen ikke vejer mindre end hvor ventilen sidder.
    Den anden: Cup/Cone lejer er spændt op, dvs at kuglerne ligger i en skål og der spændes en konus ned imellem, samtidigt spændes de 2 lejer fra hver side sammen mod hinanden (nøjagtigt som navet på en bil) det gør et konventionelt industrileje ikke. det er 2 meget forskellige typer lejer.

    Jeg har bare selv stået på samme måde som du for 1½ år siden - totalt rundt på gulvet fordi mine nye hjul ikke snurrede mere end de gamle, det hjalp da jeg slap fokus af hvor lang tid de gamle hjul kan snurre og jeg så en hastigheds ændring på lidt mere end en uge på 1,6 km/t... smiley

    Jeg siger ikke at der ikke er noget galt med dine hjul, for det kan der sagtens være, min erfaring siger mig bare også at der ikke nødvendigvis behøves at være noget problem og at man ikke skal fokusere så meget på hvor lang tid et hjul kan snurre frit ophængt (når ikke det er under belastning). Håber på en opdatering når cykelsmeden vender tilbage med et svar smiley


  • Jack O
    Jack O Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 18
    #17   11. apr 2014 Der er sikkert en sten i dækket smiley nej jeg ved ikke hvad der gør at dine vugger smiley

    Hvilken type zero er det?
    Mig bekendt laves fulcrum's racing zero model kun med USB/keramiske hybrid lejer... har i al fald ikke set med andet.
    Der blev blev lavet en special-edition med "cult" lejer i, men de er nu stadig keramiske, men med form som industri lejer, hvor vidt det stadig laves ved jeg ikke - de er vist kun solgt i begrænset antal.

    Ligger lige et link op fra Fulcrum omhandlende lejer og hvad der ellers er af spidsfindigheder: http://www.fulcrumwheels.com/en/technologies/collection/road


Kommentér på:
Fulcrum Racing Zero

Annonce