2.960 visninger
|
Oprettet:
Fulcrum Racing Zero {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har lige købt et sæt Fulcrum racing Zero i sidste uge, men undrer mig lidt på hvor lidt hjulet ruller, altså mens cyklen er i standen, hvis jeg for eksempel sammenligner det med mine gamle Fulcrum 6.5 så er de gamle i gang rigtig længe før de stopper, ja 4-5 gange så længe som de nye Zeros, og det undrer mig da jeg havde forestillet mig de keramiske lejer ville rulle en del bedre, også uden modstand. Er det mon normalt, eller lyder det som om der er noget galt med det ny sæt ?
mar 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 87
apr 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 6
jul 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 45
apr 2013
sep 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 18
http://www.cykelgalleri.dk/forum/Teknik-og-reparation/30061-fulcrum_racing_zero_lejer
apr 2013
sep 2012
heldigvis kan du jo få dem byttet, når de ikke er ældre end 10-14 dage
Jeg har kørt 8-9.000 km på mine zero'er nu og er kisteglad for dem, har netop haft lejerne skilt ad for smøring, alt ser absolut ud som nyt.På zero'erne ruller jeg ned ad bakke fra væsentligt tungere ryttere der kører på sindsygt meget dyrere zipp hjul. så jeg kan herfra kun varmt anbefale
apr 2013
apr 2013
sep 2012
Mine hjul vuggede heller ikke fra ny, og det gør de heller ikke i dag, af 2 grunde: den første - fulcrum ballancerer deres fælge ud således at den modsatte side af ventilen ikke vejer mindre end hvor ventilen sidder.
Den anden: Cup/Cone lejer er spændt op, dvs at kuglerne ligger i en skål og der spændes en konus ned imellem, samtidigt spændes de 2 lejer fra hver side sammen mod hinanden (nøjagtigt som navet på en bil) det gør et konventionelt industrileje ikke. det er 2 meget forskellige typer lejer.
Jeg har bare selv stået på samme måde som du for 1½ år siden - totalt rundt på gulvet fordi mine nye hjul ikke snurrede mere end de gamle, det hjalp da jeg slap fokus af hvor lang tid de gamle hjul kan snurre og jeg så en hastigheds ændring på lidt mere end en uge på 1,6 km/t...
Jeg siger ikke at der ikke er noget galt med dine hjul, for det kan der sagtens være, min erfaring siger mig bare også at der ikke nødvendigvis behøves at være noget problem og at man ikke skal fokusere så meget på hvor lang tid et hjul kan snurre frit ophængt (når ikke det er under belastning). Håber på en opdatering når cykelsmeden vender tilbage med et svar
sep 2012
Hvilken type zero er det?
Mig bekendt laves fulcrum's racing zero model kun med USB/keramiske hybrid lejer... har i al fald ikke set med andet.
Der blev blev lavet en special-edition med "cult" lejer i, men de er nu stadig keramiske, men med form som industri lejer, hvor vidt det stadig laves ved jeg ikke - de er vist kun solgt i begrænset antal.
Ligger lige et link op fra Fulcrum omhandlende lejer og hvad der ellers er af spidsfindigheder: http://www.fulcrumwheels.com/en/technologies/collection/road
Fulcrum Racing Zero