{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.090 visninger | Oprettet:

fulcrum Racing Zero {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har købt et sæt brugt Fulcrum Racing Zero, og det føles som om begge hjul er ude af balance.
På selve fælgene er der ligesom et stykke mellem to eger som ikke er fræst væk som på resten af fælgen, dette er modsat der hvor fælgen er svjset sammen.
Det er der sikkert for at ophæve den ekstra vægt som svejsningen giver, men stadig 'hopper' hjulet når jeg køre.
Har prøvet flere forskellige slanger, drejet dækket og lige lidt hjælper det.
Er der andre der har oplevet dette, og hvordan har i evt løst problemet eller skal jeg bare vænne mig til det?

Tak

Vh
Klaus

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fulcrum Racing Zero
  • #2   22. aug 2011 jeg har lige købt mig et par nye - og de kører bare super - mine føles helt i ballance - det stykke som ikke er fræset væk - er der hvor ventilen er - så det er sikker for at fælgen ikke skal blive svag ved ventilhullet.

jeg tror det bliver svært at finde nogle hjul som ruller bedre

• #3   22. aug 2011 Det mærkes når man køre på cyklen, det er som når hjulene på ens bil ryster og trænger til at blive afbalanceret.
    Har prøvet med forskellige lænder på ventilen og en 60mm med 2 stk af de ringe man normalt spænder ventilen fast med, hjælper lidt på det men slet ikke nok.
    Spinner men hjulet op mens man holder det i hånden så er det helt tydeligt at mærke det er ude af balance, her snakker jeg hjul uden dæk/slange........
    Hjælp jeg bliver sku snart tosset af det her:-(

Klaus

• #4   22. aug 2011 du må ha en cykelmekaniker til at se på dem

• #5   22. aug 2011 Har været forbi en bekendt idag som netop er cykelmekaniker, han havde ikke lige nogle bud ud over hvis hjulet slår/hopper,det har jeg så tjekket og begge hjul hopper max 1 - 1 1/2mm.
    Kan det være nok til at gøre det?
    Han var noget forundret over hvor meget begge hjul er ude af balance.
    Blev ellers lovet før jeg købte dem at de var 100% ok, det er sku lidt træls...

Klaus

• #6   22. aug 2011 det kunne tyde på at de trænger til en gang opretning - hvormeget er de brugt / alder og hvad gav du for dem.

jeg er super glad for mine.

• #7   23. aug 2011 Kører lejerne som de skal?

• jens u
    jens u Tilmeldt:
    apr 2010

Følger: 1 Svar: 4
    #8   9. sep 2011 Er ikke sikker på de 1-1,5mm kan gøre det, men det skal naturligvis rettes, det er ikke svært og du kan garanteret få din mekaniker ven til lige at rette det de hopper, for det må de naturligvis ikke, derefter kan de afballanceres næsten ligesom bilhjul, med bly, dobbeltklæbende tape over rimmen uden de rører bremsefladen selfølgelig, derefter gaffatape over, det lyder lidt åndsvagt men, det er ti gange bedre end at bumle afsted,
    Du holder bare hjulet ud i strakt arm, det tungeste vil vende nedaf, så sætter du bare lidt blyplade i den anden ende, typisk er 10-20 gram nok, det er en meget anvendt metode, og jeg har set det lavet af en af danmarks bedste hjulbyggere, kan se jeg skriver lidt sent, så måske har du fået styr på det, ellers så held og lykke med de ellers dejlige hjul..

Kommentér på:
fulcrum Racing Zero

Annonce