{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.370 visninger | Oprettet:

Allan  H
Allan H
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Cosmic Carbone Eger {{forumTopicSubject}}

Har anskaffet mig et par brugte Mavic CC hjul og smidt dem på min cykel. En herlig oplevelse, syntes virkelig man kan mærke at de bare æder sig igennem vinden. smiley

Nå, men nu til mit spørgsmål. Jeg har erfaret at en af egerne på baghjulet er ret løs. Faktisk så meget at den ikke er i spænd. Kan nok flytte sig en centimeter hver vej. Min lokale cykelsmed sagde, at han godt kunne se at den var en lille smule løs, men mente ikke at der var behov for at justere på det lige her og nu. Han mente i hvert fald godt, at man kunne køre med det er par dage.

Hvad siger I kære forum og er det i øvrigt, noget som man selv kan ordne? Jeg har erfaret at det er en speciel 5.5mm sekskantet nøgle, som skal bruges for at spænde eger på sådan et hjul.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cosmic Carbone Eger
  • #1   15. mar 2014 Du skriver ikke hvilken Carbone hjul du har?

Jeg har haft SL udgaven, hvor jeg købte mine eger hos Rex-cykler.dk jeg ringede til en del forhandlere for at høre hvem der havde dem på lager først.

Special værktøjet du søger kan du få mange steder.
    http://www.bike24.com/p240126.html
    Jeg købte et sæt med 3 T nøgler hos Cykel-fix.dk til 100'ish kroner, de har det dog ikke på hjemmesiden så vidt jeg kan se.

Det er samme fremgangs måde som at spænde et hvert andet hjul op, du skal dog have en klods til at holde de flade eger på plads imens du spænder dem efter så de ikke rotere.

Du kan godt køre med en løs eger, men resten af fælgen, inkl. de resterende eger bliver mere stressede, bløde og fælgen skæv af det.

• Allan  H
    Allan H Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #2   15. mar 2014 OK takker for linket. Hjulene er nogle lidt ældre Carbone SL. Det værktøj, som man holder flade eger på plads med er det også noget som du har link på?

• #3   15. mar 2014 Yes det får du her =)

komplet sæt: http://www.bike24.com/1.php?content=8;search=mavic+spoke+tool;navigation=1;menu=1000%2C185%2C191;product=40160

Product nummeret: Mavic 32390801
    Du skal bare bruge f.eks. en flad tang eller en træ klods med en lille slids i, til at holde egen så den ikke rotere.

Men det komplette sæt koster ikke mange basse ører, og det er godt at have =)

Kommentér på:
Cosmic Carbone Eger

Annonce