mavic cosmic carbone SL problemer {{forumTopicSubject}}
Hej CG
Jeg skulle ud og rulle en tur idag i det fine vejr, men men men... da jeg kørte ned af den første større bakke fik jeg fornemmelsen af at mig baghjul "blævrede" og at "nu ryger jeg på røven" Det gjorde jeg dog ikke. Jeg stoppede og kørte ind til siden. Kunne ikke mærke at noget skulle være løst, eger virker spændt op osv. Nå måske kunne det være vind tænkte jeg.
Suser videre og snakker med et par flinke cykelfolk på vejen, den ene viser sig at have godt forstand på teknik, han kigger mit hjul efter, kører en lille tur, og finder intet mærkeligt.
Jeg siger tak og vi kører videre, ca en km senere sker det igen. Det er som om baghjulet "blævrer" fra side til side og jeg sidder egentlig kun og venter på hjulet skal falde sammen under mig. Men når man kigger på det ser der ikke ud til at være noget i vejen.
Jeg ser ingen anden udvej end rulle stille hjem igen, nu sidder jeg så og undrer mig over hvad der er galt? Jeg tror ikke på det kan have været vind eller lignende, dertil kender jeg hjulene for godt. Har haft dem fra nye sidste sommer. Jeg ved ikke hvor meget de har kørt men vil skyde på 5-7.000 km.
Er her nogen som har oplevet lignende som måske kan opklare hvad der sker?
vh
jul 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 1 Svar: 30
Nu kender jeg ikke til det personligt...
Men min far har oplevet noget lignende, både med hjul og med forgaffel... Han er en "tung" cykelrytter på omkring 90kg og 86kg i topform og løbs klar, han har oplevet at grundet hans vægt, har han måtte droppe de alt for lette hjul og forgafler, da disse kan gå i svingninger over de 50km/t på nedkørsler, specielt når han coaster... Det kostede ham for et par år siden et kraveben på en nedkørsel i norge, her var det forgaflen som var skyld i det, da den åbenbart ikke var beregnet til hans vægt klasse...
ellers har du tjekket dit stel for små brud, om dine bremseklodser passer til et carbon hjul ellers de kan have slidt bremsefladerne ned og gjort hjulet ustabilt...
mvh Henrik
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Cykler: 2 Emner: 73 Svar: 385
Jeg er heller ikke fluevægt, det var også netop derfor jeg har købt disse hjul da de er bygget på en alubund og derfor bedre til tungere ryttere. HAr kørt en del på dem efterhånden, så jeg tror ikke det er det. Det er alu bremseflade og derfor til alm bremseklodser som ej heller ikke er ret gamle, så det tror jeg heller ikke er sagen.
Jeg har efterfølgende taget mit baghjul af og det føltes som om det nærmest selv "sprang af" så mit håb er at det simpelthen kan være det ikke har siddet rigtigt fast.
Det vil en lille test tur imorgen vise :o)
Men tak for inputs- det kan jo stadig være du har ret, jeg håber det ikke! :o)
jul 2010
Men bare for at være lidt skeptisk, hvis det var forkert montering burde bremse så ikke have gået på enten på dæk eller den ene side af fælgen og du ville have haft svært ved at skifte gear?
Håber du får styr på det og du ikke skal ud og købe nye hjul!
nov 2007
Jeg har lige kørt en gang rundt om blokken, det virkede ikke som om der var noget, så jeg håber at det "bare" var QR'en som sad lidt underligt.
Men jeg tager en tur i morgen, så giver jeg en tilbagemelding på hvad der sker.
Foreløbig tak! :o)
jul 2010
nov 2007
jul 2010
held og lykke med det!
modtager gerne opdatering =)
nov 2007
Skal nok smide en opdatering når jeg ved noget
vh
nov 2007
jul 2010
Det var da en dejlig, billig og lærerig løsning =)
nov 2007
Gianni> det er jo kun "basic" når man ved det.
Jeg er stadig rimeligt ny i selv at rode med tingene, det var også derfor jeg søgte råd herinde :O)
mavic cosmic carbone SL problemer