{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.578 visninger | Oprettet:

opgradering af Specialized Allez udsk. hjul eller hvad skal man?? {{forumTopicSubject}}

Hejsa. jeg står og gerne vil give cyklen lidt ''forkælelse''. Ved dog ikke hvad jeg helt skal proppe penge i - har buget på 4000-6000 kr..
Umeldbart tænker jeg på andre fælge,eller en Garmin edge 810.. Andre der har nogen gode forslag ? altså, det skal være noget som har ''betydning'' Geargruppe osv, drop det. Jeg har prøvet og se om der er forskel, men for mig er der ikke - måske for jer andre, men tager imod bud

Mvh. Morten

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  opgradering af Specialized Allez udsk. hjul eller hvad skal man??
  • #1   25. feb 2014 hvad har du på af gear nu ??

• #2   25. feb 2014 Tigra

• #3   25. feb 2014 skal det være lir eller effektivt?

• #4   25. feb 2014 Det er det som jeg ikke rigtig ved.. Hvad har du af forslag ?:)

• #5   25. feb 2014 Ville ikke selv bruge penge på cykel gps da mobilen har kort smiley

Hvis det er lir kan du skifte til farvede bolte og grebklinger, ellers skulle det være nogle lettere fælge..

• #6   26. feb 2014 som Johnny skriver lir kan være farvede klingebolte, pollyhjul, kabel ender, ventilhætter, topcap, bolte til dunkholdere køb det hele i en ens liret farve. Skal det være effekt så kig efter nogle bedre hjul, der har lige været nogle tråde på forum om dette emne:-)

• #7   26. feb 2014 jeg ville så modsat gå efter en lettere brugt gear gruppe.. smiley

• #8   26. feb 2014 Geargruppe osv, det vil jeg ikke bruge penge på, samt cyklen er hvid og sort så bolte skal ikke udskiftes heller , det blir enten fælge eller noget garmin 800/810

• #10   26. feb 2014 gå elektronisk! 5000 kr. for en dura ace elektronisk geargruppe på dba har ikke noget med den at gøre. Det ville jeg have gjordt smiley

• #11   26. feb 2014 Simon, har du et link til de fælge du snakker om ?:)

• #13   26. feb 2014 Mine erfarringer for det brugte har ikke været positive og man kan aldrig stole på folk desværre, så hvis jeg skal købe noget så blir det nye ting

• #14   26. feb 2014 Håndbygget hjulsæt med nav du ikke går galt af og vil kunne bruge i mange år.
    http://www.evanscycles.com/products/chris-king/r45-dt-swiss-rr415-wheelset-ec035182

Nye Fulcrum Racing Zero til kun 5999,-
    http://www.holbaekcykelcenter.dk/fulcrum-racing-zero-clincher-2010.html

Er man ikke kender eller i stand til at ombygge et sæt brugte hjul i tilfælde af problemer så kan et sæt brugte hjul blive meget dyre.

Personligt ville jeg vælge det håndbyggede hjulsæt, bedre nav og fælg kan gøres lettere hvis man på et tidspunkt har behov for det (fælge er sliddele)

Der kommer en ny gps/pulsmåler osv fra Polar (Polar V650) om ca 3mdr, den ville jeg klart vente på da den ikke bare koster en del mindre en eks Garmins men opbygningen af den er også ret smart.

• #15   27. feb 2014 Fulcrum, er det et godt mærke eller ? Bare fordi af hvad jeg har hørt så synes jeg ikke folk er specielt tilfredse med fulcrom, iforhold til noget spinergy eller american classic , hvad er jeres meningen ??

• #16   27. feb 2014 Fulcrum ejes af Campagnolo og kvaliteten er helt på højde med hvad andre laver, nogle glemmer bare at man får hvad man betaler for, laver du en tilsvarende søgning på Spinergy og AC så vil du løbe ind i lige så mange tråde med utilfredse kunder (særlig AC).

En gylden regel hvis man ønsker lette dele så koster dem der holder og de billige men lette dele sjældent er noget værd når der tales kvalitet og holdbarhed.

Der er dog ingen af hjulene i denne tråd som har nav i en kvalitet der er nær Chris King navene i det håndbyggede sæt jeg linker til længere oppe.

• #17   27. feb 2014 Oki carsten , super fed respons ! Mange tak, de håndlavede kunne sagtens tænke at være det helt rigtige at gøre ??

• #18   27. feb 2014 Ideen med at få bygget er at man kan vælge Premium nav så du ikke står med et problem igen senere, vurdere du så at hjulsættet skal laves lettere så er det bare fælge som skal skiftes, King nav er noget af det stærke men samtidig ret let...jeg har King nav som har kørt i over 25år og eneste jeg har gjort ved dem er at rense lejer (ja det er lukkede lejer men der er mulighed for at rense dem uden at ødelægge forsegling samt de bruger kirurgisk stål til lejer).... Hjulsættet jeg linker til vejer omkring 1500gr hvis jeg husker ret.

Er der en bestemt farve hjul du ønsker ? det er nemlig også muligt at finde nogle lækre hvide DT Swiss hjulsæt som vejer omkring 1450gr og har DT 240 nav (noget af det mest stabile man kan få samt uroligt let at servicere selv).

• #19   27. feb 2014 Carsten nu snakker du aaaalt for meget ! Du er for sej smiley super fed viden du kommer med der ! Ja så bliver det ihvertfald nogle håndbyggede fælge smiley hvad ligger prisleje ca på hvis man vil ha noget "ok" , eller hvis ikke bedre end ok ? smiley

• #20   27. feb 2014 Det håndbyggede jeg linker til først koster 6300kr men ellers koster et opbygning af kvalitets dele fra 4000kr og op, jeg kan evt bygge et sæt DT Swiss 240 navsæt med DT Revolution eger og en god DT fælg for omkring 4-4500kr inc alt.

Kommentér på:
opgradering af Specialized Allez udsk. hjul eller hvad skal man??

Annonce