1.611 visninger
|
Oprettet:
An Classic race 29 eller Roval control {{forumTopicSubject}}
Jeg kunne godt tænke mig en opgradering til min specialized epic i form af nyt hjulsæt. Men hvilket?
Jeg er endt op med enten American Classic race 29 eller specialized's roval control. Der må være nogle der har prøvet begge hjulsæt.
aug 2012
Følger: 11 Følgere: 20 Emner: 10 Svar: 648
Jeg synes ikke opgraderingen fra roval alu til roval control alu er så stor igen....Jeg ville hellere spare lidt ekstra op og så købe Roval Control carbon (i budget udgaven). Dette vil føles som en væsentlig opgradering. Det er bare lækkert at køre på Carbon hjulsæt......
aug 2012
Følger: 11 Følgere: 20 Emner: 10 Svar: 648
Personligt har jeg det sådan, at jeg prioriterer lav vægt kontra lidt bedre holdbarhed. Skulle en hjulsæt gå i stykker ja så køber man jo bare et nyt. Man kan jo ikke træne og hele tiden skulle tænke på at skulle skåne sine hjulsæt mest muligt af frygt for at de går i stykker......
nov 2010
Følger: 1 Cykler: 2 Emner: 3 Svar: 62
Og som Jack også skriver, så skal man jo også se på om det ene er et løbshjul som man bryde sammen fordi det er optimeret for meget.
Det er bare min tanke.
Jeg køre selv på Roval Controle Alu og er glad for dem. Jeg har ikke prøvet de andre og kan derfor ikke lave en sammenligning.
jul 2009
Følger: 4 Følgere: 2 Cykler: 2 Emner: 4 Svar: 62
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 16 Cykler: 3 Emner: 71 Svar: 5.236
Personligt har jeg aldrig haft problemer med AC hjul. De er meget populære
Vil mene man ikke kan bruge de billeder til så meget når man ikke kender situationen hvor uheldet er sket.
Feks er der på det øverste billed ikke monteret den korrekt skive mellem bolte og skove som AC siger der skal når skiven er designet som den er.
http://www.amclassic.com/en/products/components/disc-reinforcing-ring
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 16 Cykler: 3 Emner: 71 Svar: 5.236
Der er sikkert også nogen der er lige så meget imod Dtswiss (dog nok langt i mellem dem)
Der er altid nogen som vil være uheldige på de ene eller anden måde. Mange var glade for mavic cross max slr hjulene personligt hadet jeg dem som pesten.
maj 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Cykler: 4 Emner: 4 Svar: 18
Mht. holdbarhed har det vel også noget at gøre med ryttervægt. AC Race er begrænset til 95kg, gætter på den er noget højere ved Roval hjulene.
An Classic race 29 eller Roval control