{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.364 visninger | Oprettet:

2 spørgsmål - Bremser / Dæk {{forumTopicSubject}}

Hej alle kloge mennesker...

Jeg har et problem med min bagerste bremse på min MTB. Modellen er XT TI. jeg har skiftet klodser i den og kan nu ikke få lavet tryk i den, den har længe haft tendens til at miste tryk under kørsel, den er ikke utæt eller lign. Nogen forslag til hvad jeg evt. selv kan gøre?

Det andet spørgsmål går på, er der noget trick til at få dæk til at sidde lige? jeg tænker på om i bruger noget fedt eller lignende for at undgå "flade" punkter på dækket?

Mange tak på forhånd, og god aften.

Vh Martin

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Moving out cleaning 800 kr.
  • Break a lock of storage as I have lost the key for it. 350 kr.
  • Hanging curtains 800 kr.
  • Fjerne tag på carport 2.000 kr.
  • Vi har køb en Elektrisk bil til vores barn- bilen hedder Toyota FJ Cruiser til 3 år og vi vil gerne have den komplet samlet til idag 350 kr.
  • Etablere udendørs stikkontakt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  2 spørgsmål - Bremser / Dæk
  • #1   10. apr 2013 Det kunne godt lyde som om du har luft i bremserne, så jeg ville foreslå dig at bleede dem. Hvis ikke du ved hvordan man gør, så findes der så vidt jeg ved en uendelig række guides på youtube.

Jeg putter altid en lille smule talkum (babypudder) på kanterne af dækket, hvorefter jeg pumper dækket op til det højeste tryk som står på kanten. Det plejer at få dem til at hoppe på plads.

• #2   10. apr 2013 Den skal udluftes, og brug lidt sulfo

• #3   10. apr 2013 Jeg pumper dem bare op på maks tryk og venter 10-15 minutter. Hvis du kigger kan du se den lige så stille glider på plads.

Og som Simon B siger, så brug endelig masser af talkum.

• #4   10. apr 2013 Det lyder jo som om at der er en eller anden form for utæthed i bremsen, når nu du nævner, at den gentagene gange har mistet trykket ?
    Du kan som tidligere nævnt forsøge at invistere i et bleed kit til at starte med (Evt. få en cykelmekaniker til det hvis ikke du selv har mod på det)
    Virker dette ikke kunne dine bremser sikkert trænge til et service med nye pakninger osv.

Med henblik på dæk, kan du inden der fyldes luft i dækket, lave dig en skål med sæbevand som du kører på begge sider af fælg / dæk. Det sørger for at dækket nemmere hopper på plads.
    Dog synes jeg at stort set alle de dæk jeg har / har haft monteret, har slået sig et par mm.

• #5   10. apr 2013 Mange tak for alle de gode og hurtige svar.. Stefan har du evt. et slag på hvad et kaliberservice koster til sådan en krabat? Mvh

• #6   10. apr 2013 Desværre ikke.
    Kører selv SRAM (Avid) som jeg lige har serviceret med bremsekalibre og oringe osv.
    Mener jeg gav omkring 30,- euro på ebay

Forsøgte lige at lave en hurtig søgning på XT bremser, men kan ikke finde noget omkring service af dem overhovedet - heller ikke på shimano's egen hjemmeside ?

• #7   11. apr 2013 Shimano kalibre kan ikke serviceres, du kan udlufte, men man kan ikke købe O-ringe og andre ting til dem. Hvis en kaliber er utæt skifter man den.
    (Dette er hvad min lokale mekaniker har fortalt mig)

• #8   11. apr 2013 Her kan du finde alle oplysninger om reservedele til Shimano inc reservedels nummer.

Gem link det sker man skal bruge siden og er lidt besværlig at finde http://kortlink.dk/shimano/ca4k

• #9   12. apr 2013 Super, mange tak for hjælpen allesammen smiley

Kommentér på:
2 spørgsmål - Bremser / Dæk

Annonce