{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.028 visninger | Oprettet:

Lasse K
Lasse K
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9

Første racercykel {{forumTopicSubject}}

Hey folkens

Jeg håber i kan hjælpe mig lidt her, jeg er tidligere løber(eller er jeg så stadig), som altid har gået og drømt om at komme igang med triatlonsporten, og har derfor tilmeldt mig en 1/4 IM-distance til september.
Det kræver selvfølgelig også en cykel, og det er her jeg er lidt på bar bund. Det skal måske lige siges at målet ikke bare er at gennemfører denne og så det det, men det er ligesom første og ganske realistiske step.

Anyway jeg har snuset lidt rundt, og er nok kommet frem til jeg "bare" skal have en alm racercykel og så evt. monterer ettri-styr på. Da en tri cykel alligevel er noget over mit budget lige nu.

Men mit spørgsmål er så, hvor meget jeg skal op at give før jeg får noget der bare lidt kvali over?

Har i dag været nede og kigge lidt hos en forhandler.
Den første jeg fik set på var en full carbon, fuld shimano 105 inkl pedaler og dunkholder, ritter cykel (de samler dem vist selv) til 11.000.

Fik også set på en Trek Madone, full alu(forgaffel måske carbon, kan jeg ikke huske), full shimano 105 inkl pedaler og dunk til 9500.

Og ellers kan man jo få fx trek cykler fra 5500 og op af i 1.X serien.

MIt spørgsmål er så lidt, som begynder skal jeg så bare købe en cykel til 5500, eller vil jeg blive træt af denne for hurtigt? Er 11.000 for en carbon at skyde over målet til at starte med? Og med en til fx 9500, så virker det bare sådan som om jeg er landet i et dårligt mellem land, altså hverken billig entry level, og heller ikke langtidsholdbar carbon cykel? Og er der eventuelle ting som bare er minimum (fx er Sora gear så skidt at man bare skal have 105 osv)?

Så please, alle former for råd/tips til en førstegangs køber modtages med kyshånd! Det skal måske lige siges jeg er "studerende", så 11.000 er absolut max! (havde egentligt et maks på 10.000).

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Første racercykel
Kommentér på:
Første racercykel

Annonce