7.146 visninger
|
Oprettet:
krankboks sidder fast... {{forumTopicSubject}}
Hey CG
- Jeg har en gammel ramme hvor jeg gerne vil have krankboksen af, men den sidder utrolig godt fast.. jeg har indtil videre prøvet at sprøjte godt med wd40 ind, over 2 nætter. Jeg har drejet mod uret i venstre side af cyklen (non drive side). Den rykker sig slet ikke.
- Jeg tænker at jeg skal op og have mig en varme pistol så jeg kan varme op på stellet.?
hvis der er nogle der har et fif til hvad jeg kan gøre, eller lige hurtigt kan fortælle mig hvordan jeg varmer stellet rigtig op ville jeg blive utroligt glad
tak på forhånd
jan 2009
Følger: 33 Følgere: 44 Cykler: 1 Emner: 25 Svar: 2.370
jan 2013
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 40
det her er et billede fra google så ved ikke om det er den samme krankboks, men ligner den meget-.
jun 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Cykler: 1 Emner: 2 Svar: 372
apr 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Cykler: 6 Svar: 148
Han har garanteret en slagnøgle, hvilket kan gøre underværker, men husk at informere ham om at der er links gevind i den ene side, så gevindet ikke ødelægges.
Som du selv er inde på, kan det være en fordel at varme stellet og evt. køle selve boksen med is,
Sidste udvej jeg har prøvet, er at bore huller i boksen hele vejen rundt, så du til sidst kan få den ud, derefter saves der meget forsigtigt i gevindstykkerne der sidder fast, så du uden at ødelægge gevindet, kan få resterne ud.
Det er så den hårde vej til målet, hvilket jo ikke er første valg.
apr 2008
jun 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Cykler: 1 Emner: 2 Svar: 372
jan 2009
en boks koster 80-150kr. i thansen/CRC
jan 2013
- jamen hvis jeg skærer det yderste stykke af hvordan får jeg så resten af "lejeskålen" ud som sidder i gevindet ?
apr 2008
Bore huller i højre side, så selve boksen kan slåes ud, og derefter skal nedstrygerklingen afmonteres nedstrygeren, føres gennem boksen og genmonteres på nedstrygeren.
Derefter saves der let, til du er nede ved spidserne af gevindet ( helst to steder ) så er dette stykke løst, og resten burde være nemt at fjerne nu.
Håber at forklaringen er forståelig, ellers er du velkommen til at sende en pb.
Måske er der nogen der har en bedre løsning.
jan 2009
jan 2013
- har dog prøvet, med uret som der også står. og der sker heller ikke så meget...
jan 2013
jan 2013
krankboks sidder fast...