2.017 visninger
|
Oprettet:
Varme på fasdtgroet krankboks {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Er ved at skille en gammel cykel ad og er stødt på en krankboks der sidder rigtig godt fast. Jeg har prøvet at varme på stellet med ukrudtsbrænderen men er lidt usikker på hvor meget der skal til. Jeg vil jo nødigt smelte stellet! Har læst tidligere indlæg her, og er ikke begyndt på at bore i boksen endnu, men det kan jo blive løsningen.
Så spørgsmålet er altså: hvor meget skal der varmes?
Mvh
Torben
okt 2009
Følger: 1 Følgere: 4 Emner: 16 Svar: 21
Mvh
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 38 Cykler: 5 Emner: 133 Svar: 499
Jeg stod lidt med samme problem, det var dog en gammel lejeskål som ikke ville ud. Og værktøjet blev ved med at smutte, kunne ikke få ordentligt fat og var ved at blive sindsyg af det.
Endte med at spænde lejeskålen fast i skruestikken (imens den sad i stellet) og spændte så hårdt jeg kunne. Nu kunne jeg så dreje hele stellet og dermed få større moment på. Og det hjalp...
Hvis du kan spænde aftrækkeren til krankboksen fast og dreje stellet rundt, kan det være den går løs...
Husk at være sikker på du drejer den rigtige vej!
okt 2009
Tak for svaret, men det har jeg allerede prøvet og den rokker sig ikke (endte med at knække min skruestik!!)
Mvh
sep 2009
Følger: 1 Cykler: 1 Emner: 2 Svar: 213
Alu smelter ved ca 650 grader, og stål ved 1500+ grader.
Har du prøvet at løsne med små chok?
Ellers kan du prøve at fryse krankboksen inden du tager fat.
feb 2006
Følger: 14 Følgere: 18 Cykler: 7 Emner: 47 Svar: 1.073
Og at alu udvidder sig mere end stål, er netop det der gør at du kan skrue det fra hinanden.
At rammen og leje skålen bliver varmet op, udvidder sig og derefter trækker sig sammen igen, gør at det rust/korrosion der er i gevindet bliver "mast" så det binder knap så meget.
Så bare varm det op, så længe du ikke kommer over 630 grader, så smelter alu ikke.
Og brug evt et rør som forlængelse af håndtaget på værktøjet, det giver mere moment
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 16 Cykler: 3 Emner: 71 Svar: 5.236
okt 2009
okt 2009
okt 2009
okt 2009
okt 2009