{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.879 visninger | Oprettet:

Gode råd til at bygge sin egen single speed cykel {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har gået og leget med ideen om at bygge min egen singlespeed cykel, men ved ikke så meget om denne type cykel.
Forstår mig fuldt ud på racercykler og så vidt også på MTB.

Men hvad skal jeg særligt tage højde for ved denne type cykel?
Hvilket stel skal bruges?
Og så det med om det skal være friløb eller ej, fixie osv.

Hører gerne fra nogen der har prøvet at bygge sin egen cykel

På forhånd tak

Mvh Martin

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gode råd til at bygge sin egen single speed cykel
  • #1   31. aug 2012 De få vigtige ting ved en fix er, et stift stel, gode pedaler (klik eller bøjle/strop) er et must! Derudover er et lækkert bagfælg at foretrække, letvægt eller robust er op til dig, men mit lette fælg er blevet en smule skævt. Nogle gange må man køre lidt alternativt, og ikke lige hensigtsmæssigt, så robust er at foretrække imo.

Køb en god krankboks, stort 46t eller over fortandhjul, og smid et 16t på den ene side af bagfælget, og et 19t på den anden. På den måde kan du nemmere få styr på teknikken med 19t, og når det går for langsomt vende fælget og få mere fart smiley

Og selvfølgelig skal du køre fix!
    Personligt kunne jeg ikke holde det tåbelige singlespeed ud i mere end en uge. Fuldstændig åndsvagt at hjule rundt kun med det ene gear, så ku man lige så godt ha købt en med mange flere....
    Fix for the win. Klart det sjoveste, og så får det ene gear en helt anden mening smiley

• #2   2. sep 2012 Lyder som om du har prøvet at bygge en før?

Har du evt gode tips til butikker/hjemmesider der forhandler disse dele billigst?

• #3   2. sep 2012 Har ikke bygget fra bunden, men kørt fix en rum tid smiley
    Du kan finde alt du skal bruge hos Track bike shop i København, ellers sælger cykelbanditten også tingene.

Men det er jo bare en normal krank osv, og du kan finde et ok stål stel mange steder, også evt brugt. Bagfælget ville jeg bygget selv hvis jeg var dig.
    Køb et On One fast nav, nogle eger, og et solidt fælg, så er du færdig smiley

• #4   2. sep 2012 Nice..

Det bliver nok noget netbutik/brugt da jeg bor i vestjylland, lidt langt til kbh smiley

Men tak for info smiley

Kommentér på:
Gode råd til at bygge sin egen single speed cykel

Annonce