3.879 visninger
|
Oprettet:
Gode råd til at bygge sin egen single speed cykel {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har gået og leget med ideen om at bygge min egen singlespeed cykel, men ved ikke så meget om denne type cykel.
Forstår mig fuldt ud på racercykler og så vidt også på MTB.
Men hvad skal jeg særligt tage højde for ved denne type cykel?
Hvilket stel skal bruges?
Og så det med om det skal være friløb eller ej, fixie osv.
Hører gerne fra nogen der har prøvet at bygge sin egen cykel
På forhånd tak
Mvh Martin
apr 2008
Følger: 4 Følgere: 6 Cykler: 9 Emner: 13 Svar: 459
Køb en god krankboks, stort 46t eller over fortandhjul, og smid et 16t på den ene side af bagfælget, og et 19t på den anden. På den måde kan du nemmere få styr på teknikken med 19t, og når det går for langsomt vende fælget og få mere fart
Og selvfølgelig skal du køre fix!
Personligt kunne jeg ikke holde det tåbelige singlespeed ud i mere end en uge. Fuldstændig åndsvagt at hjule rundt kun med det ene gear, så ku man lige så godt ha købt en med mange flere....
Fix for the win. Klart det sjoveste, og så får det ene gear en helt anden mening
maj 2010
Følger: 1 Cykler: 3 Emner: 51 Svar: 398
Har du evt gode tips til butikker/hjemmesider der forhandler disse dele billigst?
apr 2008
Følger: 4 Følgere: 6 Cykler: 9 Emner: 13 Svar: 459
Du kan finde alt du skal bruge hos Track bike shop i København, ellers sælger cykelbanditten også tingene.
Men det er jo bare en normal krank osv, og du kan finde et ok stål stel mange steder, også evt brugt. Bagfælget ville jeg bygget selv hvis jeg var dig.
Køb et On One fast nav, nogle eger, og et solidt fælg, så er du færdig
maj 2010
Følger: 1 Cykler: 3 Emner: 51 Svar: 398
Det bliver nok noget netbutik/brugt da jeg bor i vestjylland, lidt langt til kbh
Men tak for info
Gode råd til at bygge sin egen single speed cykel