Problemer med Magura Julie - er ved at gå amok... {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har en ældre men velkørende Kona Caldera hvor jeg bagpå har monteret en Magura Julie HP (den er født med Hayes Nine). Jeg er på sin vis godt tilfreds med bremserne, men er ved at gå mere end amok over at den konstant begynder at hyle, vræle, skure, ryste så det runger i hele skoven.
Jeg har fået nyt hjul på, ny skive og har prøvet med originale magura klodser, swissstop og kører nu med BBB - alle giver de ovenstående symptomer. Det eneste jeg ikke har prøvet er at skifte det hele på samme tid. Skiven kom på med det gamle, halvskæve hjul og klodserne ligeså. Jeg kan holde det hen noget tid ved at tage klodserne af og slibe dem med sandpapir, sprøjte Swissstop silencer på og rense skiven med propylalkohol, men det kommer igen efter nogle km.
Hvad pokker kan jeg gøre? Er caldera og Julie bare et dårligt match?
Skyd løs med forslag - jeg er villig til at prøve hvad som helst
nov 2011
Følger: 4 Følgere: 8 Cykler: 3 Emner: 56 Svar: 649
(sorry, ku' ikk' la' vær')
apr 2011
Følger: 1 Følgere: 4 Emner: 17 Svar: 43
nov 2011
Følger: 4 Følgere: 8 Cykler: 3 Emner: 56 Svar: 649
apr 2011
Følger: 1 Følgere: 4 Emner: 17 Svar: 43
Jeg lagde lige mærke til at den hylede helt vildt når jeg med alkoholvædet klud gned på overkanten af skiven, så måske er det i overgangen dér den er gal når der bliver lavet spor i klodsen og skiven måske ikke er centreret 100%...?
maj 2006
Følger: 18 Følgere: 17 Cykler: 7 Emner: 11 Svar: 112
1)Du tager en flaske med alm. kold vand.
2) tager en cykeltur på 3-5 min hvor du holder bremsen så meget inde at den ikke blokere - på hele cykelturen.
3) efter cykelturen tager du vandet og køler skiven ned, PAS PÅ!!! DEN ER ROCKER VARM.
4) gentag denne tur 5 gange og hyleriet forsvinder. (medmindre der er fedt på skiven eller klodser - så skal de udskiftes.
dec 2011
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 95
Problemer med Magura Julie - er ved at gå amok...