{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.439 visninger | Oprettet:

Problemer med Magura Julie - er ved at gå amok... {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har en ældre men velkørende Kona Caldera hvor jeg bagpå har monteret en Magura Julie HP (den er født med Hayes Nine). Jeg er på sin vis godt tilfreds med bremserne, men er ved at gå mere end amok over at den konstant begynder at hyle, vræle, skure, ryste så det runger i hele skoven.

Jeg har fået nyt hjul på, ny skive og har prøvet med originale magura klodser, swissstop og kører nu med BBB - alle giver de ovenstående symptomer. Det eneste jeg ikke har prøvet er at skifte det hele på samme tid. Skiven kom på med det gamle, halvskæve hjul og klodserne ligeså. Jeg kan holde det hen noget tid ved at tage klodserne af og slibe dem med sandpapir, sprøjte Swissstop silencer på og rense skiven med propylalkohol, men det kommer igen efter nogle km.

Hvad pokker kan jeg gøre? Er caldera og Julie bare et dårligt match? smiley

Skyd løs med forslag - jeg er villig til at prøve hvad som helst smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer med Magura Julie - er ved at gå amok...
  • #1   10. jun 2012 WD40, så forsvinder skrigene med garanti....

(sorry, ku' ikk' la' vær') smiley

• #2   10. jun 2012 Ja, okay - måske ikke hvad som helst så smiley

• #3   10. jun 2012 Har du prøvet at slibe skiven? Det er vel den der sættes i svingninger... Tror jeg ville forsøge at slibe "skæve ridser", evt på en gammel skive?

• #4   10. jun 2012 Nej, ikke endnu. Det vil jeg prøve.
    Jeg lagde lige mærke til at den hylede helt vildt når jeg med alkoholvædet klud gned på overkanten af skiven, så måske er det i overgangen dér den er gal når der bliver lavet spor i klodsen og skiven måske ikke er centreret 100%...?

• #5   10. jun 2012 Jeg har før haft god succes med at varmebehandle skiverne - ganske enkel process.

1)Du tager en flaske med alm. kold vand.
    2) tager en cykeltur på 3-5 min hvor du holder bremsen så meget inde at den ikke blokere - på hele cykelturen.
    3) efter cykelturen tager du vandet og køler skiven ned, PAS PÅ!!! DEN ER ROCKER VARM.
    4) gentag denne tur 5 gange og hyleriet forsvinder. (medmindre der er fedt på skiven eller klodser - så skal de udskiftes.

• Kleen
    Kleen Tilmeldt:
    dec 2011

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 95
    #6   10. jun 2012 Ophærdningen kan du også bare foretage i en varmluftsovn med efterfølgende bratkøling..

Kommentér på:
Problemer med Magura Julie - er ved at gå amok...

Annonce