{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.141 visninger | Oprettet:

Erfaringer med XTR pedaler? {{forumTopicSubject}}

Hej CG

Jeg har kørt med CB Eggbeater SL padaler det seneste år og har længe haft problemer med at skoen klikker ud ved aggressiv kørsel og kørsel op af svære passager.

Nu vil jeg prøve noget nyt og vil derfor høre der er nogen som har førstehånds erfaringer med Shimano XTR Race (PD-M980) pedaler?

De får meget blandet reviews f.eks. http://www.bikeradar.com/gear/category/components/pedals/product/review-shimano-xtr-pd-m980-race-pedals-42708

...så er lidt i tvivl om jeg skal smide små 1000 kr efter sådan et par.

/Anders

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaringer med XTR pedaler?
  • #1   20. apr 2012 Har du sat dine klamper rigtig, for de kan jo side to veje. Den ene har nogle prikker, og det har den anden ikke.
    Hvis den med prikkerne sidder under højre sko, så kan du klikke ud i 15grader, under venster sko så klikker du ud i 20grader.
    Det kunne måske hjælpe.

• #2   20. apr 2012 Det kan vel også skyldes at dine klamper er ved at være slidte??

Jeg bruger XTR 980, kommer fra Eggbeater. Shimano pedalerne køre lækkert, bedre platformsfølelse og lejerne holder længe. Lige netop denne model sidder ret "stramt" til skoen, synes jeg. Det gør, at sidder der lidt mudder kan det drille en smule mere at komme ind.

• #3   21. apr 2012 Har prøvet med både 15 og 20 grader og nye klamper og det har da hjulpet lidt men ikke nok. Har også renoveret pedalerne.
    Prøvede en cykel den anden dag med et helt nyt sæt eggbeater 3 og der skad mine sko langt bedre fast.

Det som du beskriver Kasper passer meget godt overens med beskrivelsen i det review jeg linker til. Tror jeg er villig til bøvle lidt mere med mudderet og så til gengæld få en mere pålidelig pedal hvor skoen samtidig sidder bedre fast.

På den anden side skal man jo blive i pedalerne og køre gennem mudderet smiley

• #4   21. apr 2012 Kører selv med XTR og har aldrig kørt med andet, det er en super solid pedal, med lang holdbarhed i for hold til CB, efter hvad jeg hører omkring den pedal.
    så jeg ville sige køb..

Kommentér på:
Erfaringer med XTR pedaler?

Annonce