1.141 visninger
|
Oprettet:
Erfaringer med XTR pedaler? {{forumTopicSubject}}
Hej CG
Jeg har kørt med CB Eggbeater SL padaler det seneste år og har længe haft problemer med at skoen klikker ud ved aggressiv kørsel og kørsel op af svære passager.
Nu vil jeg prøve noget nyt og vil derfor høre der er nogen som har førstehånds erfaringer med Shimano XTR Race (PD-M980) pedaler?
De får meget blandet reviews f.eks. http://www.bikeradar.com/gear/category/components/pedals/product/review-shimano-xtr-pd-m980-race-pedals-42708
...så er lidt i tvivl om jeg skal smide små 1000 kr efter sådan et par.
/Anders
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Cykler: 2 Emner: 22 Svar: 309
Hvis den med prikkerne sidder under højre sko, så kan du klikke ud i 15grader, under venster sko så klikker du ud i 20grader.
Det kunne måske hjælpe.
jan 2011
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 34 Svar: 708
Jeg bruger XTR 980, kommer fra Eggbeater. Shimano pedalerne køre lækkert, bedre platformsfølelse og lejerne holder længe. Lige netop denne model sidder ret "stramt" til skoen, synes jeg. Det gør, at sidder der lidt mudder kan det drille en smule mere at komme ind.
jul 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Cykler: 2 Emner: 5 Svar: 22
Prøvede en cykel den anden dag med et helt nyt sæt eggbeater 3 og der skad mine sko langt bedre fast.
Det som du beskriver Kasper passer meget godt overens med beskrivelsen i det review jeg linker til. Tror jeg er villig til bøvle lidt mere med mudderet og så til gengæld få en mere pålidelig pedal hvor skoen samtidig sidder bedre fast.
På den anden side skal man jo blive i pedalerne og køre gennem mudderet
maj 2006
Følger: 11 Følgere: 19 Cykler: 8 Emner: 6 Svar: 387
så jeg ville sige køb..
Erfaringer med XTR pedaler?