{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.292 visninger | Oprettet:

flemming j
flemming j
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9

gearproblemer ? {{forumTopicSubject}}

Hjælp! jeg har købt en radon full dæmpercykel uden hjul jeg kommer hjem og sætter hjul på!!! og gearet fucker op hver gang jeg træder hårdt i pedalerne skifter baggearet gear af sig selv ? har sat nyt baggear på for at sikre mig det ikke var det men det stadig det samme ? gearet skifter perfekt op og ned og det er kun når jeg træder hårdt og mest i de nederste tandhjul men også i de store ? jeg troede det var bagstellet (lejer) men de skiftet jeg og det hjalp ikke? det er xtr 9gear og skifter og 9 speed kasette . jeg har også prøvet sram gearskifter. men det er det samme ? håber der er nogle der virkelig kan hjælpe ? på forhånd tak..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  gearproblemer ?
  • #1   2. okt 2011 Det kan være flere ting, men er vel bare justering. Har lige renoveret min bagskifter og skiftet kabler, nu virker den perfekt. Det er også 9-speed.

Er det en ny cykel?

• #2   2. okt 2011 Hvis din kassette og kæde ikke er slidt sammen, så kører de ikke ordentligt..
    Så måske du skulle overveje at skifte de to dele og så lige justere gearene, så burde det spille smiley

• #3   2. okt 2011 Er geardroppet rettet?

• flemming j
    flemming j Tilmeldt:
    okt 2010

#4   2. okt 2011 Hej Tak for svar ! er ny i mtb så kender ikke mange af de ord Geradroppet ? ved bare gearet skifter fint op og ned uden belastning men når jeg træder hårdt skifter gearet op selv ? kassetten og kæden er ikke nyt og heller ikke fra samme slid.. cyklen er 3år gammel ? jeg har prøvet at justere en del og det hjælper lidt men kan ikke på den til at stoppe helt ?

• #5   2. okt 2011 Geardroppet er der hvor bagskifteren er spændt fast.
    Hvor er du fra i stor kbh? Evt få en cykelmek til at se på den.

- Men evt start med at skift kæde og kassette, det kan være det løser problemet.

• #6   2. okt 2011 Få en med bare lidt forstand på det til at kigge på den. Du kan evt. kigge forbi Ballerup, jeg er på ingen måde ekspert, men det lykkedes mig da at få mit gear til at køre perfekt efter at have renoveret det

• flemming j
    flemming j Tilmeldt:
    okt 2010

#7   2. okt 2011 ok det vil jeg skifte først.. ps. har lavet motocrosscykler i mange år så vil helst selv lave tingende men hvis det med kæde og kasette ikke hjælper tror jeg at jeg giver op og går til cykelmekkeren !! men tak for hjælpen har en ny kasette så skifter lige kæde og fortandhjul istedet. tak tak..;)

• #8   2. okt 2011 Har du kigget på guider til at justere gear på youtube :)?

• flemming j
    flemming j Tilmeldt:
    okt 2010

#9   2. okt 2011 ja har tjekket en del om gearjustering og tror nu også selv det er noget med kæde -kasette-fortandhjul mm har hørt en del om hvor vigtigt at det er nyt og sammen fra starten men sys bare at når det hele virker perfekt lige indtil jeg skal op af en stejl bakke så skifter det ved max belastning men håber det er pga. slid og pga. kæde og kasette-fortandhjul ikke har kørt sammen før smiley lyder nok som det smiley prøver lige...tak

• #10   2. okt 2011 Det kunne godt lyde som om at det er fordi kæden og kassetten ikke er slidt sammen smiley

• #11   3. okt 2011 Det lyder mystisk.. Sådan at den skifter af sig selv. Det er ikke fordi den ikke holder kæden stram? er kæden stram, hvis den er på mindste tandhjul for og bag?

Renoverede min bagskifter netop fordi den ikke holdt kæden stram. Nu kører den perfekt.

• flemming j
    flemming j Tilmeldt:
    okt 2010

#12   3. okt 2011 ja kæden er stram . jeg har en hel ny bagskifter på og det samme skete,, jeg har også prøvet flere str. kæder og ikke noget hjalp !

Kommentér på:
gearproblemer ?

Annonce