{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.337 visninger | Oprettet:

MTB gearproblemer {{forumTopicSubject}}

Hej CG smiley

Min mtb (bianchi methanol med sram x0) vil ikke bruge gear nr. 2. Dvs. jeg kan sagtens køre i gear 1 og 3, men ikke nr. 2. Hvis jeg ender i gear nr. 2, så ligger kæden og hopper mellem inderste tandhjul og anden-inderste tandhjul og kan derfor ikke køre ordentligt... Nogen gode forslag?

Har tidligere haft skiftet geardroppet efter styrt, men synes ikke det ser hverken skævt eller bøjet ud..

PFT!

/Jeanett

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MTB gearproblemer
  • #1   9. sep 2012 Start med at skru lidt på kablet og se om det ikke løser det. Ellers grundjuster bag skifteren.

• #2   9. sep 2012 ...hvorfor har jeg ikke en cykelkyndig som kæreste smiley Jeg må prøve mig frem!

• #3   9. sep 2012 Tyv stjæler lige Thor J's guide fra et andet indlæg smiley

Her er hvad du skal gøre:

- Skift til mindste klinge for og mindste tandhjul bag.
    - Af med kablet på bagskifteren og drej både barrel adjusteren ved grebet og bagskifteren alt hvad de kan med uret.
    - Se/hør om øverste pully kører præcis over mindste tandhjul på kasetten. Juster High (H) skruen så det passer.
    - Tryk så let på bagskifteren, mens du bruger pedalerne, således den skifter til største tandhjul på kasetten(hold trykket på bagskifteren).
    - Se/hør om øverste pully kører præcis over største tandhjul på kasetten. Juster Low (L) skruen så det passer.
    - Tilbage på mindste tandhjul kastette.
    - Sæt gearkabel fast igen og sikre, at kablet ikke er slapt noget sted på cyklen. Det skal ikke sættes vildt stramt på, bare kun så det ikke hænger.
    - Skift EN gang ned på grebet til bagskifteren, og der sker højst sandsynligt intet, når du kører med pedalerne. (Hvis den allerede skifter nu, er kablet for stramt).
    - Mens du kører med pedalerne, drejer du barrel adjusteren MOD uret indtil bagskifteren skifter ned, og stopper med at dreje.
    - Så drejer du alt mellem 1 til 1½ omgang på barreladjusteren MOD uret, og bagskifteren skulle nu være centreret over hver tandhjul på kasetten. Her lytter og ser man, at kæden skifter med det samme.
    - Barrel adjusteren: MED uret= fører kæden væk fra baghjulet og MOD uret= Kæden ind mod baghjulet.

Mvh

• #4   9. sep 2012 Har du fået det fixet c",) ?

• #5   10. sep 2012 Det er tilsyneladende geardroppet. Ovenstående virkede ikke så kørte den til forhandler i dag.. Nyt geardrop til mig.. Note til mig selv: uanset hvad vælter du på venstre side næste gang!!

• #6   10. sep 2012 Yup. Der skal så lidt til før skiftet ikke være godt.

• #7   10. sep 2012 Hvorfor rettede de det ikke bare? hm

Kommentér på:
MTB gearproblemer

Annonce