{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.378 visninger | Oprettet:

Michael H
Michael H
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5

for kort kæde..??? {{forumTopicSubject}}

Har et spørgsmål ang kæde.... har købt orginal shimano ultegra kæde 10-speed til min landevejs racer... monterede den og sys den virkede lang.. så tog et led af den.. men sys den er blevet meget vansklig/hård at træde min cykel...

kan være det et dumt tekninsk spørgsmål.. men kan ikke lige se med min logisk sans om det har noget at sige med en et led's kortere kæde... smiley ????

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  for kort kæde..???
  • #2   10. sep 2011 Hvis kæden er på mindste tandhjul på kassetten og det største på din graniture så skal de to pully hjul i din bagskifter være på linje med din QR... Håber det hjalp...

• Michael H
    Michael H Tilmeldt:
    jan 2009

#3   11. sep 2011 smiley hejsa thomas.. ved ikke lige hva QR det er :)? men mit spørgsmål var mere rette på om man skal træde mere eller have et hårdere tråd med en kortere kæde...??

altså hvis en cykel triller 1 meter på præsis en omgang med pedalerne..

så tager du et led af kæden... triller den så stadig 1 meter på præsis en omgang med pedalerne... for at skære det helt ud i pap smiley

aner ikke om det passer med 1 meter.. det bare et eksembel smiley

• #4   11. sep 2011 Jeg tror Thomas mener Quick release.

Hvis dine pulley hjul er på linie vertikalt med din Quick release så passer længden på kæden..

• #6   11. sep 2011 Den vil stadig trille det samme per pedalomdrejning, det har KUN noget med antal tænder at gøre smiley

• Michael H
    Michael H Tilmeldt:
    jan 2009

#7   11. sep 2011 Super mange tak... smiley fik lige nuppet 3 led mere af så den passer som i har beskrevet.. :;) så det spiller sku nu...:)

ang. hårdt tråd.. så det ruten der driller kørte helt ny rute et nyt sted i sydtyskland.. det viste sig at gå svagt op af bakke over 15 km .. så helt naturligt smiley he he he dooh..:)

Kommentér på:
for kort kæde..???

Annonce