{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.992 visninger | Oprettet:

Philip N
Philip N
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Skift af slange på racer {{forumTopicSubject}}

Hej Drenge, Jeg har en gammel racer cykel jeg lige har købt. Den har schwalbe ultremo r1 dæk på.
Men den punkterede desværre på vej over en kantsten. Så ville jeg skifte dæk, Men der er sådan et gult bånd inden i dækket, det skal vel sidde på ydersiden af slange? Er der nogen der har nogen gode fif til hvordan man for det montere på en nogenlunde nem måde?
På forhånd tusinde tak for hjælpen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlfinding og reparation af kabel 1.000 kr.
  • Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Sæt vaskemaskine til (el) 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • elektriker 600 kr.
  • Mounting of TV on wall 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skift af slange på racer
  • #1   12. jul 2011 smiley smiley :D du laver lige nogle grundlæggende bommerter:

Hvis den punkterer, skifter du slange, ikke dæk.
    Det gule bånd er højst sandsynligt et fælgbånd, og skal ligge nede i fælgen.
    og til sidst, så kører du da ikke din racer over kantsten?! smiley

• #2   12. jul 2011 Det gule bånd kunne nu også være dæk indlæg.

• #3   13. jul 2011 hvor tit putter du dækindlæg ind mellem slange og fælg? smiley

• #4   13. jul 2011 Aldrig.Men på ydersiden af slangen,altså mellem slange og dæk,det sker.

• Philip N
    Philip N Tilmeldt:
    jul 2011

#5   13. jul 2011 Jeg skrev da også på ydersiden smiley Hvordan katten for man monteret det på ydersiden igen?
    Ja undskyld smiley Jeg mente selvfølgelig skifte slange, ikke dæk.
    Og nej normalt kører jeg heller ikke over kantsten men der var lige en mand med en gummiged der syntes jeg skulle den vej, og han fik lov til at bestemme.

• Philip N
    Philip N Tilmeldt:
    jul 2011

#6   13. jul 2011 Men drenge, god ide til at få det dæk indlæg i? jeg tror ikke det skal være mellem fælg og slange da der er et andet bånd.

• #7   13. jul 2011 Det er nemmest hvis hjulet ligger ned.Start med at sætte dækket på med den ene side.Lig dæk indlægget i,start modsat ventilhullet.Monter slangen,den skal pumpes så den kun lige er rund.Når slangen er i dækket,så kontroller at dæk indlægget ikke ligger skævt.Sæt dækket helt på,pift slangen,tryk ventilen ind i fælgen(ikke helt ind),så slangen ikke er i klemme.Pump.

Kommentér på:
Skift af slange på racer

Annonce